Việc làm Bảo hiểm Bảo Long

Cập nhật 06/09/2024 16:22
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
TỔNG CÔNG TY CỔ PHẦN BẢO HIỂM BẢO LONG
Client & Account Senior Analyst
Bảo hiểm Bảo Long
16 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 4
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 4
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 15/08/2024
Hạn nộp hồ sơ: 22/09/2024
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 2 - 3 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
We are a leading financial services provider committed to making decisions easier and lives better for our customers and colleagues around the world. From our environmental initiatives to our community investments, we lead with values throughout our business. To help us stand out, we help you step up, because when colleagues are healthy, respected and meaningfully challenged, we all thrive. Discover how you can grow your career, make impact and drive real change with our Winning Team today.

Working Arrangement

In Office

Job Description

The opportunity

With the customer as the main focus, this role will take a professional approach to every customer interaction, to ensure a high quality Manulife experience. This role is primarily accountable for managing, investigating and resolving escalated client complaints. Incumbents in this role are responsible for responding to complaints promptly, accurately and with the utmost courtesy.

Responsibilities

  • Input all policy change application forms in system as regulated.

(Nhập toàn bộ đơn yêu cầu thay đổi vào hệ thống).

  • Process and follow up policy change requests, make sure all changes are correctly completed on time.

(Thực hiện và theo dõi các tiến trình thay đổi hợp đồng theo đúng thời gian quy định).

  • Check and follow up pending cases, contact with relevant departments to process these cases on time.

(Kiểm tra và theo dõi những trường hợp chưa hoàn tất, liên hệ các bộ phận liên quan để hoàn tất yêu cầu thay đổi đúng thời gian quy định).

  • Control input and output correctly, carefully within the service turnaround .

(Kiểm soát hồ sơ thay đổi đã được nhập, hoàn tất chính xác, cẩn thận và đúng hạn)

  • Training for new POS staff or BCS staff about procedure and guideline of policy change .

(Hướng dẫn đồng nghiệp mới/Nhân viên BCS về quy định và hướng dẫn của thay đổi hợp đồng).

  • Random check/full check completed policy change request of other users.

(Kiểm tra ngẫu nhiên/toàn bộ hồ sơ thay đổi HĐ đựoc thực hiện bởi đồng nghiệp khác cùng bộ phận).

  • Ensure all reports are done completely, timely & accurately

(Đảm bảo tất cả các báo cáo được thực hiện đầy đủ, kịp thời và chính xác)

  • Ensure assigned projects, system development and enhancement are done completely and timely

(Đảm bảo dự án được phân công, yêu cầu phát triển hệ thống hoàn tất theo kế hoạch)

  • Perform process review & randomly check Policy change activities to ensure in sync with procedure

(Rà soát quy trình công việc và kiểm tra ngẫu nhiên các hoạt động của nhóm để đảm bảo quy trình được tuân thủ)

  • Other tasks are assigned by manager

(Các nhiệm vụ khác được giao bởi người quản ly)

How will you create impact?

With the customer as the main focus, this role will take a professional approach to every customer interaction, to ensure a high quality Manulife experience. This role is primarily accountable for managing, investigating and resolving escalated client complaints. Incumbents in this role are responsible for responding to complaints promptly, accurately and with the utmost courtesy.

What motivates you?

  • You obsess about customers, listen, engage and act for their benefit.
  • You think big, with curiosity to discover ways to use your agile approach and enable business outcomes.
  • You thrive in teams and enjoy getting things done together.
  • You take ownership and build solutions, focusing on what matters.
  • You do what is right, work with integrity and speak up.
  • You share your humanity, helping us build a diverse and inclusive work environment for everyone.

What We Are Looking For

  • University of Foreign Trade / Business Administration/Economic, Insurance specialization is priority.
  • At least 2-3 years’ experience in POS or relevant position. Good in Vietnamese and Fairly in English both in speaking and writing.
  • Accuracy, carefulness, trustworthy.
  • Customer service skill.
  • Good communication skills,
  • Problem solving and making decision skill.
  • Ability to work under high pressure.
  • Logical analysis skill is referable.
  • Adaptability any training.
  • Excellent analytical and problem solving skills
  • Fully proficient knowledge of business products, policies, procedures, systems and concepts
  • Ability to effectively organize, prioritize and multi-task
  • Strong attention to detail
  • Ability to work collaboratively with teams

What can we offer you?

  • A competitive salary and benefits packages.
  • A growth trajectory that extends upward and outward, encouraging you to follow your passions and learn new skills.
  • A focus on growing your career path with us.
  • Flexible work policies and strong work-life balance.
  • Professional development and leadership opportunities.

Our commitment to you

  • Values-first culture We lead with our Values every day and bring them to life together.
  • Boundless opportunity We create opportunities to learn and grow at every stage of your career.
  • Continuous innovation We invite you to help redefine the future of financial services.
  • Delivering the promise of Diversity, Equity and Inclusion We foster an inclusive workplace where everyone thrives.
  • Championing Corporate Citizenship We build a business that benefits all stakeholders and has a positive social and environmental impact.

About Manulife And John Hancock

Manulife Financial Corporation is a leading international financial services group that helps people make their decisions easier and lives better. With our global headquarters in Toronto, Canada, we operate as Manulife across our offices in Asia, Canada, and Europe, and primarily as John Hancock in the United States. We provide financial advice, insurance, and wealth and asset management solutions for individuals, groups and institutions. At the end of 2022, we had more than 40,000 employees, over 116,000 agents, and thousands of distribution partners, serving over 34 million customers. At the end of 2022, we had $1.3 trillion (US$1.0 trillion) in assets under management and administration, including total invested assets of $0.4 trillion (US $0.3 trillion), and segregated funds net assets of $0.3 trillion (US$0.3 trillion). We trade as ‘MFC’ on the Toronto, New York, and the Philippine stock exchanges, and under ‘945’ in Hong Kong.

Manulife is an Equal Opportunity Employer

At Manulife/John Hancock, we embrace our diversity. We strive to attract, develop and retain a workforce that is as diverse as the customers we serve and to foster an inclusive work environment that embraces the strength of cultures and individuals. We are committed to fair recruitment, retention, advancement and compensation, and we administer all of our practices and programs without discrimination on the basis of race, ancestry, place of origin, colour, ethnic origin, citizenship, religion or religious beliefs, creed, sex (including pregnancy and pregnancy-related conditions), sexual orientation, genetic characteristics, veteran status, gender identity, gender expression, age, marital status, family status, disability, or any other ground protected by applicable law.

It is our priority to remove barriers to provide equal access to employment. A Human Resources representative will work with applicants who request a reasonable accommodation during the application process. All information shared during the accommodation request process will be stored and used in a manner that is consistent with applicable laws and Manulife/John Hancock policies. To request a reasonable accommodation in the application process, contact recruitment@manulife.com.
Khu vực
Báo cáo
TỔNG CÔNG TY CỔ PHẦN BẢO HIỂM BẢO LONG
Bảo hiểm Bảo Long Xem trang công ty
Quy mô:
1.000 - 5.000 nhân viên
Địa điểm:
185 Điện Biên Phủ

Tiền thân của công ty là công ty cổ phần Bảo hiểm Nhà Rồng được thành lập và đi vào hoạt động năm 1995. Năm 2012 Bộ Tài chính cấp Giấy phép điều chỉnh số 05/GPĐC16/KDBH chấp thuận việc đổi tên công ty thành Tổng Công ty Cổ phần Bảo hiểm Bảo Long (Bảo Long). Đầu năm 2016, Bảo Long chính thức tăng vốn điều lệ từ 403,6 tỷ đồng lên 500 tỷ đồng theo Giấy phép điều chỉnh số 71/GPĐC9/KDBH do Bộ Tài chính cấp.

Phát triển qua hơn 10 năm trên thị trường Việt Nam, Tổng công ty Bảo hiểm Bảo Long đã khẳng định là một trong những thương hiệu hàng đầu trên thị trường bảo hiểm. Bên cạnh việc phát triển sản phẩm, để phục vụ tốt cho khách hàng, Bảo Long luôn quan tâm xây dựng cơ sở và phát triển mạng lưới với 659 đại lý bảo hiểm đưa sản phẩm bảo hiểm tới tận tay người có nhu cầu bảo hiểm, tuyên truyền giải thích tư vấn cho khách hàng tham gia bảo hiểm. Trong tương lai, công ty sẽ tiếp tục hoạt động theo hướng ngày càng chuẩn hóa cùng với phương châm “Đồng hành, đồng chia sẻ” để Bảo Long không ngừng cải tiến, mang lại dịch vụ tốt nhất cho mọi khách hàng.

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng nhiều chế độ bảo hiểm y tế, bảo hiểm tai nạn lao động, bảo hiểm mất năng lực lao động, bảo hiểm sống, bảo hiểm thai sản, bảo hiểm hưu trí

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch
  • Thể thao
  • Party

Lịch sử thành lập

  • Ngày 11/07/1995, Tổng Công ty Cổ phần Bảo hiểm Bảo Long (tiền thân là Công ty Cổ phần Bảo hiểm Nhà Rồng) được thành lập và chính thức đi vào hoạt động kinh doanh. Bảo Long là Công ty Cổ phần Bảo hiểm đầu tiên hoạt động trên lĩnh vực Bảo hiểm phi nhân thọ tại Việt Nam.
  • Ngày 14/5/2012, Bộ Tài chính cấp Giấy phép điều chỉnh số 05/GPĐC16/KDBH chấp thuận việc đổi tên Công ty Cổ phần Bảo hiểm Nhà Rồng thành Tổng Công ty Cổ phần Bảo hiểm Bảo Long
  • Năm 2013, Bảo Long đã mở rộng mạng lưới hoạt động thông qua việc thành lập thêm 06 Đơn vị thành viên, nâng tổng số Đơn vị thành viên lên 19 đơn vị
  • Ngày 14/04/2014, Bảo Long được Bộ Tài Chính cấp Giấy phép thành lập và hoạt động số 71GP/KDBH chấp thuận Ngân hàng TMCP Sài Gòn (SCB) là Cổ đông chiến lược của Bảo Long.
  • Ngày 11/12/2015, hơn 40,3 triệu cổ phiếu (CP) của Bảo Long chính thức được giao dịch trên sàn UPCOM, với mã chứng khoán BLI. Cùng năm đó, Bảo Long đã kỷ niệm 20 năm thành lập, chính thức tăng vốn điều lệ lên 404 tỷ đồng, thành lập thêm 9 đơn vị thành viên, nâng tổng số đơn vị thành viên lên 30 đơn vị.
  • Năm 2016, Bảo Long tiếp tục tăng vốn điều lệ từ 404 tỷ đồng lên 500 tỷ đồng theo Giấy phép điều chỉnh số 71/GPD9C9/KDBH do Bộ Tài Chính cấp, thành lập thêm 11 đơn vị thành viên, nâng tổng số đơn vị thành viên lên 41 đơn vị. Bảo Long vinh dự được bình chọn Top 10 Công ty bảo hiểm uy tín nhất Việt Nam, Thương hiệu Mạnh Việt Nam năm 2016.
  • Ngày 07/04/2017, Bảo Long chính thức tăng vốn điều lệ từ 500 tỷ đồng lên 600 tỷ đồng theo Giấy phép điều chỉnh số 71/GPĐC18/KDBH do Bộ Tài Chính cấp. Trong năm, Bảo Long thành lập thêm 05 đơn vị thành viên, nâng tổng số đơn vị thành viên lên 46 đơn vị và tiếp tục nhận được giải thưởng Top 10 Công ty bảo hiểm uy tín nhất Việt Nam, Thương hiệu Mạnh Việt Nam 3 năm liên tiếp 2015 - 2016 - 2017.
  • Năm 2018, Với mục tiêu CHUYỂN ĐỔI TOÀN DIỆN – NÂNG TẦM THƯƠNG HIỆU, Bảo Long đã đạt được dấu ấn 1,092 tỷ đồng doanh thu, vượt cột mốc 1,000 tỷ đồng, đánh dấu một tầm cao mới của Bảo Long trên thị trường bảo hiểm Việt Nam. Đây là bước đệm quan trọng để Bảo Long hướng đến Doanh nghiệp 2000 tỷ vào năm 2022 theo chiến lược mà Đại hội đồng cổ đông đã đề ra.
  • Năm 2019, Bảo Long tiếp tục kiện toàn bộ máy cơ cấu tổ chức, phân vùng hoạt động kinh doanh thành 2 trung tâm kinh doanh miền và 9 vùng trải dài từ Bắc chí Nam.
  • Năm 2020, Bảo Long nỗ lực nâng cao cơ cấu tổ chức, thay đổi các chính sách kinh doanh nhằm vượt qua khó khăn của thị trường trong thời điểm dịch bệnh Covid-19. Bảo Long tiếp tục nhận được giải thưởng
  • Năm 2021, Bảo Long tiếp tục hoàn thiện bộ máy nhân sự Lãnh đạo. Ra mắt nhiều sản phẩm dịch vụ có chất lượng quốc tế, tập trung phủ sóng truyền thông kỹ thuật số nhằm hướng đến cột mốc 2.000 tỷ doanh thu.
  • Năm 2022, Bảo Long kết thúc chặng đường kế hoạch 5 năm, mở ra một kế hoạch mới tiếp tục đẩy mạnh và hoàn thiện hệ thống bảo hiểm số. Song song tiến hành các chính sách củng cố và huấn luyện nhân sự nhằm thu hút thêm nhiều tài năng.

Mission

Sứ mệnh của Tổng Công ty Cổ phần Bảo hiểm Bảo Long là Tạo dựng một cộng đồng bình an và thịnh vượng

Những nghề phổ biến tại Bảo hiểm Bảo Long

Bạn làm việc tại Bảo hiểm Bảo Long? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Bảo hiểm Bảo Long

Bảo hiểm Bảo Long

Click để đánh giá