Mô tả công việc
• Registers and rooms all arrivals according to established procedures
• Maintains intimate knowledge of departmental standards and procedures
• Performs check in, check out, room change procedures and ensures all data are fully entered correctly into the hotel systems in accordance with reservation
• Maintains cashier float and ensures accurate daily report of all money received/sent
• Cashes hotel guest’s personal and travellers checks and assists with currency exchange
• Keeps abreast of all modifications to accounting policies and procedures
• Responsible and attends to guest’s safety box use at all times
• Knowledgeable of all special promotion and procedures for programs such as; Seasonal Packages, Frequent Flyers Programs, and also Intercontinental Hotels Group Loyalty programs.
• Attends to guest complaints, inquiries and requests; escalates problems to supervisor/Assistant Manager if he/she is unable to assist
• Is familiar with other Intercontinental Hotels and Resorts so that guest indicating any next destination on the registration card can be “sold” an onward booking to another InterContinental Hotels
• Does everything possible to ensure that the guests depart the hotel with a high level of satisfaction
• Performs audit balances and prepares all works for audit in an orderly fashion
• When on night shift, checks night report and prepares morning report, along with all necessary preparations for guest arrivals
• Maintains comprehensive knowledge of standard reservation procedures including correct use of forms, reading telex, e-mail, messages, and how to interpret availability sources within the reservation systems
• Maintains exemplary deportment standards of behavior, appearance and attitude as expected in an IHG Brand
• Takes personal interest and pride to ensure that the guest service work area is kept clean and in an orderly state at all times
• Strives to maintain the high standards of the hotel for all guests with special attention to IHG Loyalty Program members and other VIP’s
Quyền lợi được hưởng
Social Insurance as law
Bao Viet Health insurance for personal and family
24/7 Accident Insurance
Rest & Relaxation Allowance
Relocation assistance
Repatriation allowance
Home Leave allowance
Housing, uniform, meal, and transportation are provided by the resort
Gym room
Yêu cầu công việc
High School or Vocational Certificate in Hotel Administration, Hotel Management or equivalent
2. Service years in the field:
1-year experience in guest/customer service, or an equivalent combination of education and experience.
3. Knowledge and skills:
Strong communication skills when interacting with others; demonstrated ability to effectively interact with customers, employees and third parties that reflects highly on the hotel, the brand, and the Company.
Able to read and write English
Proficient in the use of Microsoft Office and Guest Services related System
4. Language: English and Vietnamese
Yêu cầu hồ sơ
- Resume
- Certificates related to applied position
- Phone: 091 906 5846 - 091 909 6325 (Human Resources)
CÔNG TY TNHH TƯ VẤN DU LỊCH & QUẢN LÝ KHÁCH SẠN VIET ORIENT, tên viết tắt là Viet Orient Hospitality (VOH) được thành lập bởi ông Nguyễn Văn Quảng. Hoạt động kinh doanh chính của VIET ORIENT HOSPITALITY là cung cấp dịch vụ tư vấn, set up, đào tạo và quản lý khách sạn, khu nghỉ dưỡng và hiện nay Công ty đã có các sản phẩm tại Hạ Long, Sapa và Đà Nẵng, trong tương lai Công ty sẽ mở rộng địa bàn trên toàn quốc. Xuất phát từ nhu cầu phát triển của ngành du lịch, đội ngũ chuyên gia của Công ty là tập hợp những nhân sự cấp cao làm việc trong ngành dịch vụ du lịch khách sạn lâu năm của các tập đoàn quốc tế như: Accor, Starwood, IHG, Hilton…. Các thành viên này tập hợp lại để xây dựng thành một công ty tư vấn, set up và quản lý khách sạn, nhằm khẳng định vị thế của người Việt trong lĩnh vực du lịch, khách sạn. Chính vì vậy, Công ty chú trọng vào việc đào tạo đội ngũ nhân viên chuyên nghiệp ngay từ ban đầu. Các vị trí có thể lấy từ các khách sạn đang hoạt động, đã có nhiều kinh nghiệm để tư vấn, set up và vận hành.
Các dự án của VIET ORIENT HOSPITALITY đang và từng set up, quản lý và vận hành có tiêu chuẩn từ 3 đến 5 sao trên toàn quốc như: Pistachio Hotel Sapa, Halong New Day Hotel, One Opera Da Nang Hotel, Moonbay Halong Hotel, Lapaz Resort Halong, Nesta Hotels, Famiana Resort & Spa Phu Quoc, Starcity Halong Bay, Halong DC Hotel...