Mô tả Công việc
Position Summary
This position provides the day to day operation in areas relating to the Housekeeping Department and to administer the supervision of all housekeeping staff in conjunction with the Director of Housekeeping; assists in general inventories by taking inventories for cleaning and guest supplies, recording all stock, and maintaining control of all issuing and to ensure that the Housekeeping Department operates according to the policies and procedures set forth by MMH. All responsibilities are to be performed in accordance with departmental and company policies, practices and procedures, as well as within the framework and intent of the Vision of The Grand Ho Tram Strip property.
Responsibilities
- Open the Housekeeping Department in the morning. Check night report and prepare Room Attendants’ daily assignments. Take appropriate action in cases of under or over staffing.
- Check in Floor Supervisors and issue work and key assignments
- Establish cleaning programs to maintain cleanliness in these areas.
- Check daily for maintenance conditions, make work orders for repairs in triplicate form (urgent reports made at once) and submit two to Engineering and retain one for file and follow-up.
- Check guest floors daily; check suites occupied and vacant; spot check occupied and check-out rooms daily; check all VIP and Special Attention rooms. Inform Floor Supervisors of missing items or work not properly performed.
- Know all duties set out in all housekeeping job descriptions and ensure that systems are being followed. Check that Housemen and Cleaners vacuum all corridors, and maintain cleanliness in assigned areas.
- Know room setups, color schemes, linens and inventories.
- Keep open communication with Director of Housekeeping and have regular meetings.
- Be familiar with all operating equipment so as to instruct staff as to its proper usage.
- Responsible for implementing "ongoing" training programs, and projects as assigned.
- Monitor training of new employees.
Authority
- To recommend changes in the operating philosophy of the Housekeeping Department.
- To oversee the cleanliness and maintenance of guest rooms, in accordance with procedures set forth by MMH.
- In the absence of the Executive and Assistant Director of Housekeeping, to be responsible for the smooth running and operation of the Housekeeping Department and all related areas.
- To deal efficiently with all housekeeping personnel.
- To assist in cost control and payroll.
- To maintain good communications with other departments.
Yêu Cầu Công Việc
- College degree is required.
- Three year of this field experience.
- Must be well organized.
- Previous hospitality experience preferred.
- Microsoft Office knowledge required.
- Must present a well-groomed appearance.
- Ability to communicate fluently in the local language of the workplace and in English both verbally and nonverbally.
- Capacity to foster productive relations with peers and assure teamwork is the prevailing way to do business.
- Excellent guest service skills. Must have the ability to respond to handle difficult or stressful situations with tact and diplomacy.
Thông tin khác
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
CÔNG TY TNHH TƯ VẤN DU LỊCH & QUẢN LÝ KHÁCH SẠN VIET ORIENT, tên viết tắt là Viet Orient Hospitality (VOH) được thành lập bởi ông Nguyễn Văn Quảng. Hoạt động kinh doanh chính của VIET ORIENT HOSPITALITY là cung cấp dịch vụ tư vấn, set up, đào tạo và quản lý khách sạn, khu nghỉ dưỡng và hiện nay Công ty đã có các sản phẩm tại Hạ Long, Sapa và Đà Nẵng, trong tương lai Công ty sẽ mở rộng địa bàn trên toàn quốc. Xuất phát từ nhu cầu phát triển của ngành du lịch, đội ngũ chuyên gia của Công ty là tập hợp những nhân sự cấp cao làm việc trong ngành dịch vụ du lịch khách sạn lâu năm của các tập đoàn quốc tế như: Accor, Starwood, IHG, Hilton…. Các thành viên này tập hợp lại để xây dựng thành một công ty tư vấn, set up và quản lý khách sạn, nhằm khẳng định vị thế của người Việt trong lĩnh vực du lịch, khách sạn. Chính vì vậy, Công ty chú trọng vào việc đào tạo đội ngũ nhân viên chuyên nghiệp ngay từ ban đầu. Các vị trí có thể lấy từ các khách sạn đang hoạt động, đã có nhiều kinh nghiệm để tư vấn, set up và vận hành.
Các dự án của VIET ORIENT HOSPITALITY đang và từng set up, quản lý và vận hành có tiêu chuẩn từ 3 đến 5 sao trên toàn quốc như: Pistachio Hotel Sapa, Halong New Day Hotel, One Opera Da Nang Hotel, Moonbay Halong Hotel, Lapaz Resort Halong, Nesta Hotels, Famiana Resort & Spa Phu Quoc, Starcity Halong Bay, Halong DC Hotel...