Việc làm Tyme Group

Cập nhật 03/09/2024 12:21
Tìm thấy 15 việc làm đang tuyển dụng
Tyme Group
Client & Account Senior Analyst
Tyme Group
4.8
121 đánh giá 67 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 4
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 4
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 15/08/2024
Hạn nộp hồ sơ: 22/09/2024
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 2 - 3 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
We are a leading financial services provider committed to making decisions easier and lives better for our customers and colleagues around the world. From our environmental initiatives to our community investments, we lead with values throughout our business. To help us stand out, we help you step up, because when colleagues are healthy, respected and meaningfully challenged, we all thrive. Discover how you can grow your career, make impact and drive real change with our Winning Team today.

Working Arrangement

In Office

Job Description

The opportunity

With the customer as the main focus, this role will take a professional approach to every customer interaction, to ensure a high quality Manulife experience. This role is primarily accountable for managing, investigating and resolving escalated client complaints. Incumbents in this role are responsible for responding to complaints promptly, accurately and with the utmost courtesy.

Responsibilities

  • Input all policy change application forms in system as regulated.

(Nhập toàn bộ đơn yêu cầu thay đổi vào hệ thống).

  • Process and follow up policy change requests, make sure all changes are correctly completed on time.

(Thực hiện và theo dõi các tiến trình thay đổi hợp đồng theo đúng thời gian quy định).

  • Check and follow up pending cases, contact with relevant departments to process these cases on time.

(Kiểm tra và theo dõi những trường hợp chưa hoàn tất, liên hệ các bộ phận liên quan để hoàn tất yêu cầu thay đổi đúng thời gian quy định).

  • Control input and output correctly, carefully within the service turnaround .

(Kiểm soát hồ sơ thay đổi đã được nhập, hoàn tất chính xác, cẩn thận và đúng hạn)

  • Training for new POS staff or BCS staff about procedure and guideline of policy change .

(Hướng dẫn đồng nghiệp mới/Nhân viên BCS về quy định và hướng dẫn của thay đổi hợp đồng).

  • Random check/full check completed policy change request of other users.

(Kiểm tra ngẫu nhiên/toàn bộ hồ sơ thay đổi HĐ đựoc thực hiện bởi đồng nghiệp khác cùng bộ phận).

  • Ensure all reports are done completely, timely & accurately

(Đảm bảo tất cả các báo cáo được thực hiện đầy đủ, kịp thời và chính xác)

  • Ensure assigned projects, system development and enhancement are done completely and timely

(Đảm bảo dự án được phân công, yêu cầu phát triển hệ thống hoàn tất theo kế hoạch)

  • Perform process review & randomly check Policy change activities to ensure in sync with procedure

(Rà soát quy trình công việc và kiểm tra ngẫu nhiên các hoạt động của nhóm để đảm bảo quy trình được tuân thủ)

  • Other tasks are assigned by manager

(Các nhiệm vụ khác được giao bởi người quản ly)

How will you create impact?

With the customer as the main focus, this role will take a professional approach to every customer interaction, to ensure a high quality Manulife experience. This role is primarily accountable for managing, investigating and resolving escalated client complaints. Incumbents in this role are responsible for responding to complaints promptly, accurately and with the utmost courtesy.

What motivates you?

  • You obsess about customers, listen, engage and act for their benefit.
  • You think big, with curiosity to discover ways to use your agile approach and enable business outcomes.
  • You thrive in teams and enjoy getting things done together.
  • You take ownership and build solutions, focusing on what matters.
  • You do what is right, work with integrity and speak up.
  • You share your humanity, helping us build a diverse and inclusive work environment for everyone.

What We Are Looking For

  • University of Foreign Trade / Business Administration/Economic, Insurance specialization is priority.
  • At least 2-3 years’ experience in POS or relevant position. Good in Vietnamese and Fairly in English both in speaking and writing.
  • Accuracy, carefulness, trustworthy.
  • Customer service skill.
  • Good communication skills,
  • Problem solving and making decision skill.
  • Ability to work under high pressure.
  • Logical analysis skill is referable.
  • Adaptability any training.
  • Excellent analytical and problem solving skills
  • Fully proficient knowledge of business products, policies, procedures, systems and concepts
  • Ability to effectively organize, prioritize and multi-task
  • Strong attention to detail
  • Ability to work collaboratively with teams

What can we offer you?

  • A competitive salary and benefits packages.
  • A growth trajectory that extends upward and outward, encouraging you to follow your passions and learn new skills.
  • A focus on growing your career path with us.
  • Flexible work policies and strong work-life balance.
  • Professional development and leadership opportunities.

Our commitment to you

  • Values-first culture We lead with our Values every day and bring them to life together.
  • Boundless opportunity We create opportunities to learn and grow at every stage of your career.
  • Continuous innovation We invite you to help redefine the future of financial services.
  • Delivering the promise of Diversity, Equity and Inclusion We foster an inclusive workplace where everyone thrives.
  • Championing Corporate Citizenship We build a business that benefits all stakeholders and has a positive social and environmental impact.

About Manulife And John Hancock

Manulife Financial Corporation is a leading international financial services group that helps people make their decisions easier and lives better. With our global headquarters in Toronto, Canada, we operate as Manulife across our offices in Asia, Canada, and Europe, and primarily as John Hancock in the United States. We provide financial advice, insurance, and wealth and asset management solutions for individuals, groups and institutions. At the end of 2022, we had more than 40,000 employees, over 116,000 agents, and thousands of distribution partners, serving over 34 million customers. At the end of 2022, we had $1.3 trillion (US$1.0 trillion) in assets under management and administration, including total invested assets of $0.4 trillion (US $0.3 trillion), and segregated funds net assets of $0.3 trillion (US$0.3 trillion). We trade as ‘MFC’ on the Toronto, New York, and the Philippine stock exchanges, and under ‘945’ in Hong Kong.

Manulife is an Equal Opportunity Employer

At Manulife/John Hancock, we embrace our diversity. We strive to attract, develop and retain a workforce that is as diverse as the customers we serve and to foster an inclusive work environment that embraces the strength of cultures and individuals. We are committed to fair recruitment, retention, advancement and compensation, and we administer all of our practices and programs without discrimination on the basis of race, ancestry, place of origin, colour, ethnic origin, citizenship, religion or religious beliefs, creed, sex (including pregnancy and pregnancy-related conditions), sexual orientation, genetic characteristics, veteran status, gender identity, gender expression, age, marital status, family status, disability, or any other ground protected by applicable law.

It is our priority to remove barriers to provide equal access to employment. A Human Resources representative will work with applicants who request a reasonable accommodation during the application process. All information shared during the accommodation request process will be stored and used in a manner that is consistent with applicable laws and Manulife/John Hancock policies. To request a reasonable accommodation in the application process, contact recruitment@manulife.com.
Khu vực
Báo cáo
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
215 Điện Biên Phủ, Phường 15, Quận Bình Thạnh, Ho Chi Minh City, Vietnam

Tyme Việt Nam là một phần của Tyme Group - một trong những tập đoàn ngân hàng số phát triển nhanh nhất thế giới, xây dựng các ngân hàng công nghệ cao và có mức độ tiếp xúc cao ở các thị trường mới nổi đang phát triển nhanh. 

Được thành lập vào năm 2016, Tyme Việt Nam là Trung tâm Phát triển Công nghệ & Sản phẩm của TymeGroup, tập hợp những người làm kỹ thuật và sản phẩm, những người có chung sứ mệnh toàn cầu là trở thành những người xây dựng ngân hàng nối tiếp, định hình tương lai của ngân hàng thông qua công nghệ. Chúng tôi xây dựng các sản phẩm với nguyên tắc tìm kiếm sự cân bằng phù hợp giữa thế giới kỹ thuật số và vật lý.

Là một tập đoàn phát triển chuỗi ngân hàng số, Tyme luôn cố gắng vượt trội trong mô hình kinh doanh và văn hóa làm việc của mình. Khi được hỏi Tyme Việt Nam có gì khác biệt với các công ty Fintech khác, anh Minh giải thích: “Khi nhìn vào các công ty Fintech, tôi thấy sự tồn tại của hai đầu cực. Một đầu là các công ty khởi nghiệp muốn hiện thực hoá lý tưởng của mình, và đầu cực còn lại các ngân hàng truyền thống muốn số hóa. Chúng tôi nằm ở đâu đó ở giữa.”

Ngoài ra, những yếu tố khác có thể kể đến:

  • Văn hóa: Đội ngũ Tyme Việt Nam định nghĩa văn hóa công ty là: “Hãy trao dồi những gì bạn đã học được và phát triển nó cùng với doanh nghiệp”.
  • Phát triển theo chiều ngang: Chúng tôi không chỉ mở rộng ở một thị trường (phát triển theo chiều dọc) mà là nhiều thị trường (phát triển theo chiều ngang). Thiết kế kiến trúc nền tảng ngân hàng vận hành đa quốc gia của chúng tôi vì vậy cho phép mở rộng theo chiều ngang.
  • Quy định nghiêm ngặt: Không giống như các công ty Fintech khác, Tyme là một ngân hàng và phải tuân thủ các quy định ngân hàng ở mỗi quốc gia mà Tyme hoạt động. Xây dựng một chiến lược để điều hướng và tùy chỉnh theo quy định ở mỗi nơi là một thách thức thú vị.

Ngoài ra, các nhà developer (nhà phát triển) của Tyme có thể phát triển năng lực và thăng tiến trong sự nghiệp và từ đó mang lại sản phẩm cho nhiều thị trường hơn. “Ví dụ như ở Tyme Việt Nam, khi xây dựng một sản phẩm cho vay, bạn phải đảm bảo rằng sản phẩm này có thể hoạt động ở nhiều khu vực, quốc gia khác nhau như Nam Phi và Philippines. Quá trình này đòi hỏi người xây dựng sản phẩm phải liên tục cập nhật, học hỏi công nghệ mới và tìm giải pháp thích nghi với từng thị trường khác nhau. Chính vì vậy mà năng lực của bạn sẽ tự động được nâng cao.”

Chính sách bảo hiểm

  • Bảo hiểm như luật lao động Việt Nam và chăm sóc sức khỏe cao cấp cho bạn và gia đình bạn. 

Các hoạt động ngoại khóa

  • Hackathons nội bộ
  • Teambuilding
  • Cà phê
  • Du lịch nước ngoài

Mission

"Mở khóa tương lai tài chính của thế giới bằng cách phát minh lại ngân hàng"

Chúng tôi đang xây dựng một nền tảng không biên giới, lấy khách hàng làm trung tâm, luôn giữ tính cá nhân hóa đối với mọi khách hàng. Đồng thời đóng vai trò là người bạn đồng hành đáng tin cậy của họ để quản lý và tăng số tiền của họ.

Những nghề phổ biến tại Tyme Group

Bạn làm việc tại Tyme Group? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Tyme Group

Tyme Group

Click để đánh giá