
















































Main Purpose
Centre of Excellence (CoE) team is designed to be the experts on operations - owning end-to-end management reporting, providing data, and turning it into insights to support performance. The team aims to scale up Data and Analytics through data harmonization, report optimization and value creation for the business. The team supports highly standardized processes across Business Units (BU) to enable BU to drive critical interventions and act as process expertise data & analytics.
The Data & Analytics Manager be responsible in the end-to-end delivery of data (strategy, catalogue, and lake) and analytics (diagnostics, predictive, and prescriptive) pillars for Greater Asia (more specifically Vietnam) – fronting both global and local capabilities. This role will help set up and implement solid data architecture, analytics, performance management platform for Total Finance and Unilever Leadership Teams in Vietnam and in other markets of Greater Asia.
Main Accountabilities
Lead and implement Integrated Analytics:
- Responsible to lead and implement Integrated Analytics includes Financial performance (P&L, Growth analysis, Investment analysis, Channel Profitability, Gross Margin Variance Analysis, etc..) and Business Performance (Market share, Media Effectiveness, etc…)
- Work with Finance Business Partner to understand the key business questions
- Design and demonstrate the answers to business questions into analytics products
- Design and structure data architecture behind the analytics
- Build User Journey and experience using MS Power BI or other relevant platforms
- Test and Launch analytics products with VN/regional/global teams
- Work with Finance Business partners to drive adoptions.
- Champion for both Vietnam and Greater Asia Performance Management Analytics dashboards
- Work with regional and global teams on initiatives and implementation of new analytics products
- Ensure data accuracy across all reports
- Ensure that reports and platforms remain fit for purpose and creates value to the business
Requirements
- 5 years experience in Finance or Data & analytics role
- Knowledgeable on visualization and automation tools such as Power BI, Power Query, etc.
- Fluent in English (both speaking and written)
- Communication and problem-solving skills, work well under high pressure
- Project management skill
- Analytical, Logical and Critical thinking

Unilever là một trong những công ty sản xuất hàng tiêu dùng nhanh lớn nhất thế giới. Unilever sản xuất chất tẩy rửa, sản phẩm chăm sóc gia đình & cá nhân và thực phẩm bao gồm một số thương hiệu hàng đầu thế giới như: Omo, Lux, Lifebuoy, Dove, Close-up, Sunsilk, Clear, Pond's, Lipton, Knorr…. Bắt đầu kinh doanh tại Việt Nam từ năm 1995, Unilever đã phát triển thành công và ổn định. Chìa khóa thành công của chúng tôi chính là sự thấu hiểu sâu sắc người tiêu dùng Việt Nam và cam kết làm cho cuộc sống của người Việt Nam tốt đẹp hơn. Tại Công Ty TNHH Quốc Tế Unilever VietNam, chúng tôi cam kết nâng cao chất lượng cuộc sống cho người dân ở mọi nơi thông qua việc cung cấp các sản phẩm và dịch vụ có thương hiệu. Chúng tôi tin rằng con người là trung tâm của tất cả những gì được thực hiện trong hoạt động kinh doanh của chúng tôi. Do đó, chúng tôi mang đến cho mọi người những sự nghiệp tuyệt vời nhất và coi việc phát triển nguồn nhân lực của chúng tôi là vô cùng quan trọng.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Zumba
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Bắt đầu kinh doanh tại Việt Nam từ năm 1995, Unilever đã phát triển thành công và ổn định.
Mission
Vào thời điểm thành lập công ty, những nhà sáng lập thời ấy đã đề ra sứ mệnh của Unilever là “To add vitality to life” - tạm dịch: Tiếp thêm sinh khí cho cuộc sống, và từ ấy Unilever vẫn luôn tuân thủ sứ mệnh này. Ý nghĩa của sứ mệnh này là Unilever muốn mang đến một cuộc sống tốt hơn cho mọi người thông qua sản phẩm của mình. Cho đến nay, sứ mệnh đó ngày càng được thể hiện rõ qua từng sản phẩm của Unilever khi tất cả sản phẩm của tập đoàn này đều hướng tới chung một mục đích đó là mang lại sức khỏe, vẻ đẹp và sự thoải mái cho con người. Minh chứng cho điều này là những nhãn hiệu nổi tiếng của Unilever rất đa dạng từ bột giặt, dầu gội đầu, kem đánh răng cho đến trà như Omo, Dove, Close-up, Lipton,...
Review Unilever VietNam
Bình thường, môi trường làm việc rất tốt, top1 bxh 2024
Có nhiều cơ hội học hỏi, phát triển bản thân nhưng phe phái, chính trị rất nặng
Đồng nghiệp vui vẻ và thân thiện, nhiều cơ hội và thử thách