


- Coordinate with digital marketing to effectively build and manage the company’s social media channels.
- Build content on social channels (Website, Fanpage, Youtube, TikTok …): Come up with image ideas, write content, edit and update, manage the website.
- Write PR articles, press releases … build scripts and be responsible for producing communication content for the brand and product.
- Edit content on other channels such as email, seeding, email, social networks, zalo ….
- Analyze communication trends to choose appropriate communication topics/content for each specific stage and campaign.
- Administer, write SEO standard articles, edit SEO according to the website’s search engine orientation.
- Responsible for writing PR articles, media scripts, supporting sales content on channels and co-brand activities.
- Ensure proactive implementation of summary reports to evaluate the effectiveness of content on social channels (monthly reports, quarterly reports, annual reports).
- Support other members in activities related to PR/Media/Customer Care as required by management.
- Bachelor’s degree in brand communications, journalism, communications, marketing, public relations or related fields.
- 3 years of experience as a Content Writer, Copywriter or similar position.
- Fluent Vietnamese writing skills, diverse vocabulary, mastery of different expressions and writing styles.
- Knowledge of SEO, and experience in writing SEO-standard articles.
- Understanding and experience in managing social networks (Facebook, YouTube, …) and website content management systems (WordPress, …).
- Good English reading and writing skills.
- Good communication and interaction skills. Skills to turn ideas into content expressed specifically in text or images.
- Ability to use tools to support creative content presentation effectively (such as design tools; keyword search tools on the internet;…).
- Experience in implementing projects that require coordination between multiple departments/divisions.
- Working time: 8:am to 5:pm from Monday to Saturday, off 2 Saturday per month.
Tập đoàn Công nghiệp Sữa Morinaga được thành lập hơn 100 năm trước – vào năm 1917 – tại Nhật Bản với tư cách là Nhà sản xuất Sản phẩm Sữa.
Chúng tôi đã phát triển, sản xuất và đưa ra thị trường nhiều sản phẩm chất lượng cao, an toàn, thơm ngon, bổ dưỡng và tốt cho sức khỏe như sữa, đồ uống, sữa chua, kem, bơ, phô mai, sữa tăng trưởng, thực phẩm bổ sung sức khỏe, v.v.
Tập đoàn của chúng tôi nỗ lực tiếp tục phát triển hoạt động kinh doanh của mình thông qua các sản phẩm và dịch vụ dành cho tất cả người tiêu dùng: từ trẻ sơ sinh đến người cao tuổi, với mục đích mang lại Sức khỏe và Hạnh phúc tốt hơn cho người tiêu dùng. Đồng thời, chúng tôi may mắn nhận được nhiều sự ủng hộ từ phía người tiêu dùng.
Khẩu hiệu của Tập đoàn Công nghiệp Sữa Morinaga là “Vì nụ cười rạng rỡ hơn bao giờ hết”. Với nỗ lực cung cấp các sản phẩm và dịch vụ vừa “ngon” vừa “tốt cho sức khỏe”, Morinaga Milk hy vọng sẽ mang lại nhiều nụ cười hơn cho người tiêu dùng, từ đó sẽ giúp cuộc sống của chúng ta tốt đẹp hơn.
Chúng tôi muốn kết hợp niềm tin và những thành tựu mà Elovi đã xây dựng được ở Việt Nam với công nghệ mà Tập đoàn Công nghiệp Sữa Morinaga đã trau dồi ở Nhật Bản trong 100 năm qua để mang lại nhiều “Nụ cười rạng rỡ hơn” cho Việt Nam. Với ý nghĩ đó, chúng tôi đã chọn “CHO SỨC KHỎE TỐT HƠN” làm khẩu hiệu mới của Elovi.
Với khẩu hiệu và lời hứa mới này, mục tiêu của Elovi là trở thành công ty tiên phong đóng góp cho sức khỏe & dinh dưỡng bằng cách cung cấp các sản phẩm chất lượng cao, thơm ngon; và tiếp tục xây dựng một cộng đồng chăm sóc sức khỏe cho ngày càng nhiều người.
Hãy cùng theo dõi sự phát triển của Công ty CP Elovi Việt Nam nhé! Chúng tôi rất biết ơn sự hỗ trợ và hiểu biết của bạn.