Mô tả công việc
To Manage key accounts to deliver customer services & build good relationship with customer to explore new opportunities. Acquire new key accounts in assigned areas, become a trusted advisor for Distributor to thrive on business of Distributor. Manage the distributors to achieve yearly target to the assigned market. Sales activity development to Distributor to drive both Push and Pull actions. Build, manage and develop the channel to achieve yearly target on widen network and sustainable development. Build and Develop Business plan with key account to contribute to business. Establish Customer Excellent in the assigned market. Leverage Key account resource to thrive business for both parties sustainably.
AREAS OF RESPONSIBILITY
• Sales planning and activities
Plan sales activities and develop necessary action plans to ensure that order/sales targets are accomplished.
• Promote products and solutions
Organize Product presentation and provide necessary training to customers.
• Promotion and Push pull actions
Cooperate with PM to implement promotion campaign toward customers. Lead or cooperate with team and to execute assigned Push, pull actions.
• Channel development
Develop customer database (Distributor, dealer, contractor, investor) and develop action plan for each customer or each customer type. Ensure continuity of effective communication with customers. Perform customer mapping and identify key decision makers.
• Market intelligence
Able to gather specific information (competitors product offer, price, promotion, delivery, credit policy,... ) to report to Manager and PM and able to adapt effectively to the change of market situation.
• Order/Sales reporting, forecast
Rolling forecast for order/sales. Commitment to ensure that forecast are tracked and monitored sufficiently.
• AR management
Manage debt collections for assigned accounts in line with company's expectation.
Yêu cầu công việc
• Education: BS Electrical Engineering grade or equivalent or Business course.
• Job Related Experience: At least 2-year of Sales experience in a related industry or in a different segment but with strong will to learn and adapt in the electrical market.
• Business Understanding: Good understanding on account management and coverage, distribution, and merchandising. With entrepreneurial mindset, a business developer and with strong appetite for growth.
• Others (e.g. language skills, technical skills): Written and verbal English communication skills. Proficient in MS Office applications.
Quyền lợi được hưởng
Attractive salary and incentive bonus to successful performers
Chăm sóc sức khoẻ
Premium Healthcare Plan for you and your dependents
Đào tạo
Career opportunities in an international business environment
Công ty Cổ phần Con Cưng là công ty tiên phong tại Việt Nam chuyên về ngành hàng dành riêng cho trẻ em. Lĩnh vực hoạt động của công ty bao gồm:
Phát triển các hệ thống chuỗi bán lẻ cho mẹ bầu & em bé: Con Cưng, Toycity, CF (CON CUNG FASHION)
Nghiên cứu và cho ra đời các sản phẩm an toàn, chất lượng, giá thành hợp lý dành riêng cho trẻ em.
Chính sách bảo hiểm
-
Chế độ bảo hiểm do Nhà nước quy định
Các hoạt động ngoại khóa
- Nghỉ mát/team building hằng năm và các chương trình nội bộ hàng tháng/quý
Lịch sử thành lập
-
Thành lập từ năm 2011, Concung.com tập trung chủ yếu ở TP. HCM và các tỉnh phía Nam.
-
Năm 2016, Concung.com cán mốc 100 cửa hàng.
-
Năm 2017, Concung.com phủ sóng với 200 cửa hàng, tăng 100% so với năm trước.
-
Cuối năm 2018, Concung.com đã có mặt với hơn 400 cửa hàng trải dài 45 tỉnh/thành Việt Nam và phục vụ trung bình hơn 500.000 khách hàng mỗi tháng.
Mission
Con Cưng luôn cam kết, đảm bảo đưa sản phẩm trực tiếp từ nhà sản xuất đến tay người dùng và kiểm soát được chất lượng để đáp ứng được nhu cầu ngày càng cao của khách hàng. Tất cả các sản phẩm tại Con Cưng đều có nguồn gốc xuất xứ rõ ràng, chất lượng, đa dạng chủng loại với giá hợp lý. Chính vì vậy, các phụ huynh hoàn toàn có thể an tâm và tin tưởng khi lựa chọn sử dụng sản phẩm tại Con Cưng.
Review CON CƯNG
Công ty trẻ nên rất năng động, người lớn tuổi nhất có lẽ là chị tạp vụ, còn lại toàn là 9x và 8x đời cuối thôi, BGĐ công ty đều là 8x luôn(rv)
Không được dùng phòng ăn để ăn bữa xế trong giờ làm, không được treo áo trên ghế, không được trồng cây trên bàn làm việc, để tạo cảm giác “chuyên nghiệp” (rv)
Hàng tháng lương gửi về cho nhân viên bao nhiêu thì biết bấy nhiêu, chả có bảng lương cụ thể. Cuối tháng gửi bảng lương xong thì mới thông báo cho nhân viên về chế độ lương thưởng thay đổi, áp dụng của cả tháng đó.(rv)