- Hiring Manager: Head of Sales, North
- Location: Hanoi or Hochiminh
We are an innovative global healthcare company that helps the world stay ahead of infectious diseases by delivering more than 500 million vaccine doses a year. Across different countries, our talented teams are exploring new technologies to protect people and promote healthy communities. We chase the miracles of science every single day, pursuing progress to make a real impact on millions of patients around the world.
Main responsibilities:
- Set and monitor sales targets for designated territories
- Develop strategic plans to achieve sales objectives
- Cultivate relationships with Key Accounts (KAs) and Key Opinion Leaders (KOLs)
- Ensure enduring partnerships with diverse customers
- Design and execute comprehensive promotional plans
- Tailor special campaigns for key accounts
- Engage with high-level stakeholders
- Conduct group presentations to enhance product visibility
- Gather and analyze information on SP products, customer feedback, and competitors
- Participate in industry events to stay updated on market trends
- Contribute insights to refine SP's strategic positioning
- Delivering new GtM model successfully including remote detailing /other resources investment
- Understanding HCPs relevant touchpoint and proactively propose the engagement plan for sale at their territories
- Contribution to the digital engagement plan and excellence execution
- Develop skills for MR via coaching
- Leverage the strengths and improvement area of each member of the team
- Inspiring the team to implement the new GtM model
- Ensure seamless coordination between sales and administrative functions
- Foster collaboration and integration with other functions and external stakeholders to enhance the efficiency of cross-functional processes and projects.
- Sales & KAM experience at Regional level for MNC pharmaceutical companies.
- Education Background: Pharmaceutical University graduate or more.
- Pharmaceutical Industry Understanding: Deep understanding of the pharmaceutical industry’s regulatory environment, market dynamics and customer engagement
- Customer knowledge: Understanding HCPs preferred experiences. Deep knowledge of key clients & the end-to-end customer journey. CX professionals need to identify and map out the various touchpoints and interactions customers have with the company, from initial awareness to post-purchase support.
- Language proficiency: English
Better is out there. Better medications, better outcomes, better science. But progress doesn’t happen without people – people from different backgrounds, in different locations, doing different roles, all united by one thing: a desire to make miracles happen. So, let’s be those people.
At Sanofi, we provide equal opportunities to all regardless of race, colour, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, ability or gender identity.
Watch our ALL IN video and check out our Diversity Equity and Inclusion actions at sanofi.com!
SAGOMED được biết đến là một trong những doanh nghiệp dẫn đầu tại Việt Nam chuyên cung cấp các giải pháp kỹ thuật hiện đại, chuyên sâu, hoàn chỉnh và trọn gói trong các lĩnh vực sau: Hệ thống khí y tế trung tâm, Hệ thống khí sạch áp lực dương, Nội thất phòng mổ, thiết bị phòng mổ, ICU, hệ thống báo gọi y tá… cho các dự án đầu tư xây dựng mới hay cải tạo Bệnh viện đạt các tiêu chuẩn quốc gia và tiêu chuẩn quốc tế.
SAGOMED là một trong 115 doanh nghiệp trong cả nước và là doanh nghiệp duy nhất hoạt động trong lĩnh vực y tế đạt chứng nhận Thương hiệu hàng đầu Việt Nam năm 2014 do tổ chức quốc tế Global GTA (UK) phối hợp với Viện nghiên cứu kinh tế Việt Nam - Trung tâm nghiên cứu người tiêu dùng Việt Nam đánh giá độc lập dưới sự giám sát khắt khe của tổ chức InterConfirmity (Đức).
SAGOMED luôn đề cao nhân tài, phù hợp với văn hóa, giá trị cốt lõi của doanh nghiệp để cùng nhau xây dựng doanh nghiệp tốt nhất, phục vụ cho sự phát triển của nền y tế Việt Nam.