Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
OTC Manager
Công ty Sản xuất Dịch vụ và Thương Mại Phát Linh
67 việc làm
1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương:
Thỏa thuận
Chức vụ:
Nhân viên
Ngày đăng tuyển:
02/01/2025
Hạn nộp hồ sơ:
01/02/2025
Hình thức:
FULL_TIME
Kinh nghiệm:
10 - 11 năm
Số lượng:
1
Giới tính:
Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
YOU TACKLE FOR QUALITY AND GREAT SERVICE. THIS WILL IMPROVE THE LIFE OF OUR CUSTOMERS.
Would you like to become part of the world's most international company in the world?
A company that pioneered cross-border express delivery in 1969 and is now active in more than 220 countries and territories worldwide. Do you want to be part of a company that connects people worldwide? And the more people we connect, the better life will be on our planet.
Do you want to make a difference? Then come to our "Insanely Customer Centric" Team and become a Certified International Specialist!
YOUR TASKS
We look forward to receiving your application!
Would you like to become part of the world's most international company in the world?
A company that pioneered cross-border express delivery in 1969 and is now active in more than 220 countries and territories worldwide. Do you want to be part of a company that connects people worldwide? And the more people we connect, the better life will be on our planet.
Do you want to make a difference? Then come to our "Insanely Customer Centric" Team and become a Certified International Specialist!
YOUR TASKS
- Role purpose: Manage the OTC team effectively, including Credit Collection and Control, Query Handling and Billing Functions, in order to provide quality service to our customers while achieving timely customer payment in line with company targets.
- Provide professional billing, query management, credit control, and debt collection services whilst maintaining good customer relations:
- Ensure timely and error-free issuing of invoices.
- Ensure timely follow-up of customers’ accounts and prompt payment of outstanding balances.
- Ensure Customer Queries are handled with speed and accuracy.
- Ensure we handle customer calls in line with agreed GOS and ACR targets.
- Regular customer visits to maintain good relationships
- Oversee credit management to ensure timely debt collection and to manage DSO in line with Global / Regional standards as per Network Finance Manual calculation.
- Plan, organize, and direct an efficient/effective Query Handling Section to ensure that all queries are satisfactorily resolved within the agreed target time frame and standard.
- Ensure the finance processes comply with global/regional standards and, where there are deviations, these are adequately substantiated.
- Safeguard the integrity of the billing process to ensure complete capture of revenue.
- Manage and ensure all receipts are handled on time & accurately so as to meet regional targets.
- Work with the regional office to roll out global/regional programs.
- Develop a culture of quality, service excellence (for internal customers), flexibility, and cost consciousness.
- Identify training needs and career development opportunities to motivate and drive a high-performance team.
- Develop KPIs with team members and monitor individual performance.
- 10 years relevant experience with 3 years in a managerial role, preferably in the logistics/transportation industry or multinational companies
- Degree in Accounting / Finance
- Professional Accountancy qualification (CPA or equivalent)
- Language Requirements: English Fluent (written and spoken)
- Multifarious benefit programs.
- Strong career support & lots of opportunities in an international environment.
- Training: both online and offline with Global DHL Standards.
- Coaching & Feedback culture allows you to advance further in short-term and long-term development goals.
- Working together based on DHL values of “Respect and Results”.
- Diverse engagement activities under “Best Day Everyday” – our Health & Well-being program.
- Employee hobby clubs, sports championships.
We look forward to receiving your application!
Khu vực
Công ty Sản xuất Dịch vụ và Thương Mại Phát Linh
Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Công ty Cổ phần Sản xuất Dịch vụ & Thương mại Phát Linh tiền thân là Doanh nghiệp hoạt động trong lĩnh vực Thương mại sắt thép, vật liệu xây dựng. Trải qua thời gian hơn 20 năm hình thành và phát triển, đến nay Phát Linh Group đã mở rộng phạm vi và lĩnh vực hoạt động sản xuất kinh doanh theo mô hình Tập đoàn kinh tế, chủ yếu tập trung các ngành nghề: Kinh doanh Sắt thép và Vật liệu xây dựng; Đầu tư và phát triển Bất động sản; Cho thuê Kho bãi; Dịch vụ lưu trú, Khách sạn; Dịch vụ nhà hàng…
Chính sách bảo hiểm
- Đóng bảo hiểm sức khỏe cho 100% nhân viên
- Bảo hiểm tư nhân cao cấp
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch, teambuilding 2 lần/năm
- Các hoạt động thể thao, văn nghệ, khiêu vũ và dã ngoại
- Các hoạt động nội bộ, câu lạc bộ thể thao, xã hội, gym, yoga, bơi lội…
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2007
Mission
- Với phương châm “Con người là yếu tố cốt lõi của sự phát triển”, chúng tôi luôn tạo ra môi trường làm việc năng động, chuyên nghiệp và nhiều cạnh tranh, là nơi thật sự tôn vinh những tài năng và giá trị con người, nơi để tất cả nhân viên đồng tâm hiệp lực vì mục tiêu chung và cùng nhau tỏa sáng.
Những nghề phổ biến tại Công ty Sản xuất Dịch vụ và Thương Mại Phát Linh
Bạn làm việc tại Công ty Sản xuất Dịch vụ và Thương Mại Phát Linh? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn
Công ty Sản xuất Dịch vụ và Thương Mại Phát Linh
Click để đánh giá