Mô tả công việc
Main Purpose:
- Handling task related to Merchandise/Product Department.
- Directly working with the Merchandise Manager and reporting to the Head of Department when necessary
Key Accountabilities:
Shipment
- Provide import product information to the Logistics and Warehouse departments following import procedures.
- Fully update the Master file information for COC - TPO on the Prism system before the goods arrive at the warehouse.
- Update new product data for Aldo and share it with the Online team to list new products on the Website and Marketplace
- Inform VM, Ops, and the store team of the detailed shipment information and delivery schedule.
- Compile discrepancies in surplus or shortfall goods and handle Error Master files (if any) in ALDO shipments.
- Execute and track payments for shipments according to the invoice due date
Internal Goods Transfer/Consolidation
- Create transfer list base on product performance and brand strategy
- Upload transfer list on system
- Monitor delivery progress and coordinate with related parties (Logistics, carrier) to address arising issues (late delivery, lost goods, faulty goods).
Admin task
- Process payment
- Order Shopping bag and follow payment process with Vendor
- Order product labels when stores lose them or when retail prices are adjusted
- Manage the Credit notes when processing payments.
Others
- Executive and follow other related tasks for the Product department as requested by Head of Department / Merchandise Manager.
Yêu cầu công việc
Education:
- Bachelor's or Associate's degree.
Experience:
- At least 1-2 years of relevant experience, preferably in retail
Work related skills:
- Careful, meticulous, and quick learner.
- Able to handle task under pressure
- Proficient in office computer skills (Excel, Word, PowerPoint, Email, etc.).
Soft skills:
- Good reading comprehension in English and able to write emails in English
Quyền lợi được hưởng
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
SuperShip là dịch vụ giao hàng nhanh, thu tiền hộ hiệu quả cho thương mại điện tử. Tự hào là đơn vị có tỷ lệ giao hàng thành công cao nhất và dịch vụ chăm sóc khách hàng tốt nhất. Với những đổi mới vượt bậc trong hệ thống quản trị, mô hình vận hành và các chính sách hỗ trợ sâu sát. SuperShip đã đáp ứng rất tốt các yêu cầu khắt khe của khách hàng.
Được thành lập vào ngày 6/5/2015. Mang trong mình một khát khao trở thành đơn vị số 1 thị trường giao hàng, thu tiền hộ tại Việt Nam. SuperShip đã quy tụ được nhiều tài năng trẻ, đầy nhiệt huyết và tham vọng, cùng nhau nỗ lực cống hiến cho sự nghiệp SuperShip.
Năm 2017, SuperShip tham gia chương trình Shark Tank và là một trong những dự án ấn tượng, hiếm hoi mùa 1 được nhận vốn đầu tư. SuperShip đã nhanh chóng mở rộng ra Hà Nội, khởi đầu cho hành trình chinh phục thị trường toàn quốc.