Việc làm CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY

Cập nhật 09/08/2024 11:28
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY
[HCM] SALES MANAGER (FURNITURE TRADING)
CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY
22 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 14
Hết hạn ứng tuyển
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 14
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 19/07/2024
Hạn nộp hồ sơ: 10/08/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 8 - 10 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Phụ cấp thâm niên
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

**Experience in Sales in Global Furniture Trading Industry is a must.

The Sales & Sourcing Manager (Furniture Industry) will be responsible for developing and executing sourcing strategies with the customers, managing supplier/vendor relationships, and optimizing the merchandising process for the furniture product line. The ideal candidate will have a strong background in sourcing and merchandising within the furniture industry, excellent negotiation skills, and a track record of driving cost savings and quality improvements. Including:
• Sales strategic consultant to Chairman & BOD
- Develop and implement strategic sourcing plans for furniture categories: indoor living/outdoor living/organization;
- Find customer, and final order >> Closing sales;
- Manage the orders and understand the customer's expects;
- Main exellent relationship with customer network;
- Identify potential customers, assess their capabilities, and negotiate favorable terms and agreement;
Supplier/factory management:
- Build and maintain strong relationships with existing/new ssupplier;
- Evaluate supplier performance, conduct regular audits, and implement improvement initiatives;
- Source and onboard new suppliers to expand the vendor network for US, UK market.
• Merchandising management:
- Coordinate daily operational activities in production;
- Manage and supervise merchandising process to ensure the quality, order specifications and delivery dates.
• Cost Negotiation: Negotiate pricing, terms, and contracts with suppliers to achieve cost savings and maintain competitiveness >> Collaborate with suppliers on continuous improvement initiatives to enhance product quality.
• Costing analysis >> calculating the listed selling price.
• Market Analysis:
- Stay informed about market trends, pricing fluctuations, and emerging technologies in the furniture industry.
- Provide regular market analysis and insights to inform strategic sourcing decisions.
• Collaborate with suppliers to identify opportunities for cost reduction and value engineering.
• Quality Assurance: Work closely with the Quality Assurance team to ensure that suppliers meet or exceed quality standards.
• Cross-Functional Collaboration: Collaborate with cross-functional teams, including Product Development, Manufacturing, and Quality Assurance, to align sourcing strategies with business objectives

Yêu Cầu Công Việc

  • Bachelor's degree in Business, or a related field.​
  • Fluency in English is a must.
  • Minimum 8-10 years of experience in Sales & Sourcing or related roles within Furniture Sourcing Industry is a must.
  • Demonstrated success in developing and executing sales strategies that deliver cost savings and operational efficiencies.
  • Strong understanding of sourcing methodologies, negotiation strategies, and supply chain management principles.
  • Excellent negotiation, communication, and interpersonal skills to collaborate effectively with suppliers and internal stakeholders.
  • Strategic mindset with the ability to analyze data, identify opportunities, and make informed decisions.
  • Strong project management skills with the ability to manage multiple sourcing projects simultaneously.
  • Leadership qualities with the ability to motivate and lead a team to achieve results.
  • Ability to thrive in a fast-paced and dynamic business environment.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
Tòa nhà Samco, 326 Võ Văn Kiệt, Cô Giang, Quận 1, Hồ Chí Minh

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Cao đẳng
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo
CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY
CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Lô A5 đường số 1, Cụm công nghiệp Uyên Hưng, Phường Uyên Hưng, Thị xã Tân Uyên

CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY, là công ty 100% vốn nước ngoài, có nhà máy sản xuất đồ nội thất tại tỉnh Bình Dương, bắt đầu hoạt động từ năm 2016. Nhà máy tọa lạc trên diện tích 350.000 feet vuông, với hơn 500 công nhân. Ở đây chuyên sản xuất đồ nội thất cao cấp với các loại gỗ cứng và veneer chọn lọc nhập khẩu từ Mỹ và Châu Âu.

Sản phẩm của nhà máy rất đa dạng, bao gồm nội thất Phòng ngủ, phòng ăn và nội thất thường xuyên/có điểm nhấn, ghế bọc văn phòng phẩm và bàn trang điểm… Chủ yếu được xuất khẩu sang thị trường Mỹ với hơn 90%.

Hiện tại, công suất của nhà máy ước tính là vận chuyển 70 container hàng hóa mỗi tháng và 50 container bọc vải mỗi tháng. Trong khi công suất tối đa của nhà máy có thể đạt tới 250 container/tháng.

Những nghề phổ biến tại CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY

Bạn làm việc tại CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY

CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY

Click để đánh giá