Mô tả công việc
1. Budgeting & Planning:
- Prepare the Group’s budget framework; and provide training and support to Finance Business Partners (FBPs) of all business units (BUs) within the Group.
- Manage budget cycles for the Group by tracking timeline and delivery from all BUs, and providing feedbacks (if needed).
- Prepare budget sections for Shared Service Functions; and share the related Group’s information such as intercompany cross charge, etc. to BUs during budget cycles.
- Collaborate and support FBPs in preparing the budget for the assigned BUs.
- Prepare the consolidated budget for the Group.
- Manage and perform rolling forecast for the whole Group quarterly, or more frequently based on changes to the business, the market, and the operating environment to help management make better decisions to reach the Group’s goals.
2. Management Reporting:
- Build and on-going improve the Group’s management report framework; and provide training and support to FBPs of all BUs within the Group.
- Manage management report cycles for the Group by tracking timeline and delivery from all BUs, and providing feedbacks (if needed).
- Prepare the management report package for Shared Service Functions. Manage the intercompany cross charge for the whole Group and share the results to all BUs. Review with Heads of Shared Service Functions, on a monthly basis, to ensure targets are on-track and opportunities for improvement are identified.
- Collaborate and support FBPs in preparing monthly management reporting packages, performance and KPI tracking reports for assigned BUs.
- Prepare the consolidated management reporting packages for the Group.
3. Decision Making Support:
- Standardize the Group process to support FBPs to manage and track expenditures and spending timely in provide useful financial insights for management decisions.
- Review purchase requests, project expenditures and other expenses for Shared Service Functions, and approve or reject requests based on the budget.
- Examine and evaluate the cost-efficiency for Shared Service Functions. Track trends over time, identify outliers and work to improve the operating efficiency.
- Coordinate with Heads of Shared Service Functions to provide financial support and make recommendations to ensure stable and cost-effective functions.
Yêu cầu công việc
- Minimum Relevant Experience:5 years
- Minimum Academic Requirement: Bachelor's degree
- Preferred Major: Finance or Accounting
- External Communication: Strong negotiation skills for effective engagement with multiple stakeholders
- English Proficiency: Frequent use of English is essential
- Professional Certifications: CPA, ACCA, or CIMA are highly preferred
- Internal Communication: Required across all company functions
Quyền lợi được hưởng
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
CÔNG TY CỔ PHẦN THOMAS CAREY, là công ty 100% vốn nước ngoài, có nhà máy sản xuất đồ nội thất tại tỉnh Bình Dương, bắt đầu hoạt động từ năm 2016. Nhà máy tọa lạc trên diện tích 350.000 feet vuông, với hơn 500 công nhân. Ở đây chuyên sản xuất đồ nội thất cao cấp với các loại gỗ cứng và veneer chọn lọc nhập khẩu từ Mỹ và Châu Âu.
Sản phẩm của nhà máy rất đa dạng, bao gồm nội thất Phòng ngủ, phòng ăn và nội thất thường xuyên/có điểm nhấn, ghế bọc văn phòng phẩm và bàn trang điểm… Chủ yếu được xuất khẩu sang thị trường Mỹ với hơn 90%.
Hiện tại, công suất của nhà máy ước tính là vận chuyển 70 container hàng hóa mỗi tháng và 50 container bọc vải mỗi tháng. Trong khi công suất tối đa của nhà máy có thể đạt tới 250 container/tháng.