Job Summary
The Procurement Supervisor is responsible for strategically sourcing, contracting, and managing the company's packaging supply to support production and business objectives.
Job Responsibilities
Ensure that the supply of packaging for the company is executed according to the 7Rs: right type - right quantity - right time - right place - right quality - right price - right service (payment methods, trade regulations, accounts receivable, etc.).
Classify, evaluate, and maintain current suppliers using a specific scoring system according to MPO standards, while also successfully developing new and capable suppliers.
Procurement Process Management: Ensure the procurement process is executed correctly and in compliance with the company's internal rules and procedures, including identifying procurement needs, supplier search, contract negotiation, order management, and post-purchase performance monitoring.
Manage Purchase Orders according to the QUOTIF standard (QU - Quality: Meets required quality, OT - On Time: On time as required, IF - In Full: Full quantity as required) for any new Purchase Requests that arise during the year.
Monitor the implementation of contracts/purchase orders, and resolve any issues that arise during the supplier's contract execution to ensure on-time delivery.
Analyze the market and control the supply sources to ensure the availability of packaging both in the present and future.
Proactively share information and connect with other departments in handling issues related to delivery and quality.
Perform settlement and handle issues related to records, procedures, delivery, receipt, contract termination, and coordinate with the accounting department to complete payments to suppliers.
Report the work results and improvement proposals to the Procurement Director.
Other Requirements
- Minimum 3 years of relevant experience in an equivalent position at FMCG or food manufacturing companies is a major advantage.
- Knowledge of procurement, with understanding and awareness of the packaging marketplace.
- MS Office
- Business English
- Strategic Sourcing
- Supplier Relationship Management
- Procurement Operations
- Cross-functional Collaboration
- Negotiation & Persuasion
- Consumer Centricity
- Innovation
- Ownership
- Passion for winning
- Purposeful Leadership
- Business Acumen
- Learning Agility
- Dealing With Ambiguity
- Vision & Strategy
- Talent Catalyst
- Leading The Change
- Integrity & Trust
- Stakeholder Management
- Collaboration
- Planning
- Problem Solving
- Result Driven
- Bachelors in Economics or Other relevant fields
Được thành lập từ tháng 9/2014 với tiền thân là kênh bán hàng PM,OTC công ty TNHH Dược Phẩm Y.A.C.
Với chiến lược rõ ràng đã được xây dựng từ trước, công ty tiếp tục phát triển hệ thống phân phối kinh doanh dược phẩm tới kênh bán hàng là Nhà thuốc, Phòng khám, Phòng Mạch, và Bệnh viện
Trên đà phát triển đó đến nay hệ thống và các sản phẩm dược phẩm do Eli phân phối đã có mặt tại hầu hết 64 tỉnh thành trên cả nước.
GIÁ TRỊ CỐT LÕI: XÂY DỰNG DOANH NGHIỆP DỰA TRÊN 4 GIÁ TRỊ CỐT LÕI
NHÂN: Con người là tài sản chủ chốt của doanh nghiệp: Phát triển những giá trị tốt đẹp của con người là gia tăng giá trị của doanh nghiệp..
TÍN: Uy tín là triết lý kinh doanh của doanh nghiệp, xây dựng uy tín với khách hàng, đối tác và niềm tin cho nhân viên cho cộng đồng..
TÂM: Phát triển kinh doanh dựa trên nền tảng dữ vững đạo đức nghề nghiệp, đạo đức xã hội và luôn đặt khách hàng là trung tâm cho mọi hành động của doanh nghiệp.
TRÍ: Sáng tạo để gia tăng giá trị và tập hợp những tinh hoa trong ngành để mang lại những sản phẩm và dịnh vụ ưu tú cho khách hàng, cho sức khỏe cộng đồng.