Bảo hiểm Chubb Life Vietnam ★ 2.5

Hồ Chí Minh
200 - 500 nhân viên
Bảo hiểm
Đã xác minh

Các phòng ban đang tuyển dụng tại Bảo hiểm Chubb Life Vietnam

Buôn bán/ Kinh doanh
Hành chính
Dịch vụ khách hàng
Tài chính - Kế toán
Công nghệ thông tin

Việc làm Bảo hiểm Chubb Life Vietnam

Cập nhật 02/11/2025 00:27
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công ty TNHH Bảo hiểm Nhân thọ Chubb Việt Nam
Customer Service cum Operations Officer
Bảo hiểm Chubb Life Vietnam 2.5★
15 đánh giá 136 việc làm 7 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 10/03/2025
Hạn nộp hồ sơ: 18/05/2025
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 1 - 2 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Job Description

CUSTOMER SERVICE EXCELLENCE (70%):

  • Performing daily activities to deliver a comprehensive service to customers while ensuring high standards of customer satisfaction.
  • Respond to customer inquiries promptly and accurately via telephone, email, or other communication methods as needed.
  • Identify customer needs, clarify information and provide feedback, solutions or alternatives to meet customer requirements and achieve satisfaction.
  • Record and document all customer interactions (CI) and actions into relevant operational systems.
  • Manage and proactively resolve complex customer complaints or inquiries and escalate issues as needed.
  • Proactively follow up with customers to ensure the resolution of their complaints or inquiries.
  • Continuously evaluate and improve work practices to enhance customer experience and productivity.
  • Understand processes and Standard Operating Procedure (SOP) for service reviews and improvements.
  • Participate in internal audits aimed at enhancing service quality and performance levels, supporting the quality assurance team.
  • Take responsibility for service outcomes and daily operational standards.
  • Maintain the highest standards of customer service across all touchpoints.
  • Develop and implement value-added services to enhance customer service offerings.
  • Contribute to the continuous improvement of the function by developing tools and templates and sharing knowledge with peers and stakeholders.
  • Gather customer feedback and prepare reliable service quality reports for distribution to relevant teams.
  • Collaborate with Regional CX team and relevant stakeholders to establish measurement tools for key CX metrics and track customer interactions across various channels and touchpoints.

POLICY ADMINISTRATION AND BUSINESS SUPPORT (20%):

  • Prepare and issue Policy Endorsement and Cancellation Letters upon customer requests.
  • Support policy administration tasks, including policy issuance, document filing and reports generation, as assigned by the Head of Operations/Operations Manager.
  • Provide administrative support to underwriting teams as needed, based on assignment from the Operations management team.

OTHER (10%): Perform additional duties and tasks as needed in response to the expansion of operational functions and business growth, as assigned by the Head of Operations/Operations Manager.

Qualifications

Minimum of 1 year of work experience, preferably in the financial services sector (i.e. general insurance with a background in operations, policy administration and customer service); or have a sound knowledge of Contact Center or Call Center operations and methodologies (at least 1 year of work experience in a Contact Center or Call Center environment).

Knowledge

  • Familiar with CRM systems and CX measurement platforms is preferred.
  • Basic understanding of different CX metrics.

Skills

  • Strong teamwork abilities and a genuine eagerness to learn.
  • Excellent time-management skills and the ability to multitask effectively.
  • Proficient in Microsoft Office, with aptitude to learn new software and systems.
  • Strong written and verbal communication skills in both Vietnamese & English.
  • Good planning, co-ordination and problem-solving skills.

Other Requirements

  • Ability to handle multiple tasks and navigate ambiguity.
  • At ease with numbers and systems.
  • Customer-oriented mindset.
  • Well-organized and attentive to details.
  • Capability to identify errors and resolve issues effectively.
  • Willingness to learn and develop new skills.
  • Effective verbal and written communications in Vietnamese and English.
Khu vực
Hết hạn ứng tuyển
Báo cáo

Công ty TNHH Bảo hiểm Nhân thọ Chubb Việt Nam
Bảo hiểm Chubb Life Vietnam Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 21 Tòa nhà Sunwah, 115 Nguyễn Huệ

Chubb Life là khối kinh doanh Bảo hiểm Nhân thọ (BHNT) toàn cầu của Tập đoàn Chubb. Tại Châu Á, Chubb Life đã thành lập các đơn vị thành viên với 100% vốn sở hữu tại Hong Kong SAR, Indonesia, Hàn Quốc, Myanmar, Đài Loan, Thái Lan, Việt Nam và một công ty liên doanh BHNT tại Trung Quốc. 

Chubb Life Việt Nam bắt đầu hoạt động kinh doanh tại Việt Nam vào năm 2005 và thành lập Công ty TNHH Một thành viên Quản lý Quỹ Chubb Life (Chubb Life FMC) vào năm 2013. Để đáp ứng nhu cầu bảo vệ và an toàn tài chính cho đa dạng các nhóm khách hàng tại thị trường Việt Nam, Chubb Life Việt Nam cung cấp một danh mục các sản phẩm và dịch vụ về bảo hiểm nhân thọ, sức khỏe và đầu tư toàn diện thông qua mạng lưới văn phòng rộng khắp trên toàn quốc.

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng bảo hiểm chăm sóc sức khỏe Bảo Minh
  • Được hưởng bảo hiểm xã hội theo quy định của Luật

Các hoạt động ngoại khóa

  • Team Building
  • Du lịch hàng năm

Lịch sử thành lập

  • Ngày 04/05/2005, Được cấp phép thành lập và hoạt động để kinh doanh bảo hiểm nhân thọ tại Việt Nam.
  • Năm 2005, Chủ tịch ACE Life toàn cầu nhận giấy phép thành lập và hoạt động của ACE Life.
  • Năm 2012, Vượt qua mốc doanh thu nghìn tỷ đồng.
  • Năm 2013, thành lập Công ty TNHH Một thành viên Quản lý Quỹ Chubb Life (Chubb Life FMC)
  • Năm 2016, Đổi tên từ ACE Life thành Chubb Life Việt Nam – Thương hiệu Chubb Life chính thức được giới thiệu tại Việt Nam, sau thương vụ M&A lớn nhất lịch sử ngành bảo hiểm giữa Tập đoàn ACE và Chubb với giá trị 28,3 tỷ USD.
  • Chubb Life Việt Nam là doanh nghiệp hiếm hoi đạt lợi nhuận chỉ sau 4 năm hoạt động và kinh doanh có lợi nhuận trong 13 năm liên tiếp. Năm 2021, tổng doanh thu phí bảo hiểm gốc của Chubb Life Việt Nam đạt 4.499 tỷ đồng, lợi nhuận trước thuế đạt 980 tỷ đồng.
  • Chubb Life Việt Nam hiện nay có 61 văn phòng trên toàn quốc, bao gồm 1 trụ sở chính, 7 chi nhánh và 53 phòng giao dịch.

Mission

  • Sứ mệnh của Chubb Life Việt Nam là bảo vệ hàng triệu khách hàng Việt.

Review Bảo hiểm Chubb Life Vietnam

2.5
15 review

Review Highlights

Cập nhật 07/03/2025

Ưu điểm

  • Training bài bản kiến thức về bảo hiểm (72 reviews) 
  • Môi trường chuyên nghiệp, nhịp độ nhanh, đội ngũ quản lý hỗ trợ, hệ thống tốt (104 reviews) 
  • Chính sách công ty tốt dành cho nhân viên (85 reviews) 
  • Văn phòng rộng, đẹp, trẻ trung năng động (91 reviews) 

Nhược điểm

  • Không có lương cứng hay trợ cấp, chỉ có thưởng theo KPI (107 reviews) 
  • Không có cơ hội thăng tiến (183 reviews) 
  • Quy trình phức tạp, làm việc thủ công khá thường xuyên (114 reviews) 
  • Phân công giữa các nhân viên chưa công bằng (223 reviews) 
  • Mức lương thấp so với khối lượng công việc và kinh nghiệm (176 reviews) 

26/11/2023
Nhân viên tại Hồ Chí Minh

Trải nghiệm không như mong đợi khi ứng tuyển

20/04/2024
Thực tập sinh Nhân sự (C&B) tại Hồ Chí Minh

Công việc không giúp ích 1 cái gì đến ngành nhân sự

13/02/2025
Nhân viên tại Hồ Chí Minh

Chubb trên đường Phan Đình Phùng HCM tệ vãi, ứng tuyển mấy vị trí như thư ký hay back office mà cũng bị bắt sale bảo hiểm???

Những nghề phổ biến tại Bảo hiểm Chubb Life Vietnam

Bạn làm việc tại Bảo hiểm Chubb Life Vietnam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Bảo hiểm Chubb Life Vietnam

Bảo hiểm Chubb Life Vietnam

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo