MAIN RESPONSIBILITIES:
* Sales & Marketing Management
- Be responsible for sales revenue of the assigned branch every month / quarter / year for the territory North Vietnam and Laos.
- Develop and implement sales strategies to achieve branch revenue targets.
- Coordinate with Sales & Marketing Department in head quarter to carry out business plans and marketing plans such as fairs, workshops, customer conferences, new products' launching, digital marketing,…
- Regular updating market and price information, taking part of market research and analysis, market entrance as well as market expanding plan
- Directly in charge in Sales and Service of Key Accounts. Being responsible for direct customers' relation and policies in order to keep and maintain relations with decision makers of MNC
- In charge of Team building and supervising of the branch, includes recruitment, onboarding, training, supervising their works as well as evaluating and promoting them
- Monitor sales performance and implement initiatives to drive growth.
* Customer services
- Implementing customer services strategy and annual plan to a monthly/weekly action plans.
- Supervising, monitoring field service team's activities. Facilitate all communication channels, report system needed between headquarter and branch, visits of oversea suppliers and expertsif needed, in order to ensure quality service on-time.
- Training and developing team, support system and tools step by step to reach international standards of services
* Branch Operations:
- Take part of organizational planning, set KPIs and supervising daily tasks of all Branch's employees to ensure a smooth and effective operation.
- Evaluate reports and performance and competency of each employee of the Branch on a regular basis, e.g: weekly / monthly / quarterly / year.
- Monitor the proper implementation of the regulations, processes and procedures for the staff of the Branch. Propose
- Encourage and maintain a dynamic, disciplined and enthusiastic working environment and high engagement of team
- Propose and responsible for the whole branch budget, all assets as well as other resources in the Branch. Shared responsibility with team and company about customer debts; evaluating credibility of customers, updating and report.
- Being in charge for all legal and foreign affairs, PR, marketing and communication activities and labor relations in compliance with company strategy, regulations and laws.
JOB REQUIREMENTS:
- University graduated with major related to Business, Marketing, Engineering,…
- Good command in English.
- At least 03 years of experience in Management of Sales or Business Development, or Marketing.
- Experience in a professional working environment or sales and service of foreign customers, preferably in both Industrial Sales and FMCG, Pharmacy; Machinery, Chemicals, Technology-based products,…
- Proficient in using computers, reporting and modern management tools preferably.
WORK LOCATION:
Hoang Liet, Hoang Mai, Hanoi
---
Contact:
- Zalo/Phone: 0398337793 - Hồ Hà Giang (TA Specialist)
Gia nhập thị trường Việt Nam từ năm 2019, Công ty TNHH BEST Express Việt Nam nhanh chóng tận dụng mạng lưới dịch vụ sẵn có tại thị trường nội địa, tạo bước đệm vững chắc cho sự phát triển của BEST Express tại đây.
Sau gần 4 năm không ngừng xây dựng và phát triển, Best Express Việt Nam đã mở rộng mạng lưới khắp 63 tỉnh thành toàn quốc, đạt độ phủ dịch vụ lên đến 99% với hệ thống 36 trung tâm phân loại hàng hoá trải dài khắp cả nước với công suất xử lý đơn hàng lên đến hơn 2,2 triệu đơn/ngày.
Tại Đông Nam Á, mạng lưới dịch vụ BEST Express đã bao phủ khắp Thái Lan, Việt Nam, Malaysia và Singapore. Phần lớn các loại bưu kiện được chuyển phát tới mọi thành phố và thị trấn, trong đó chuyển phát nội địa có thể vận chuyển chỉ trong một ngày.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHYT, BHTN,...
- Được hỗ trợ Bảo hiểm tai nạn trong giờ làm việc lên đến 50 triệu đồng
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
- Năm 2007, BEST Express được thành lập.
- Năm 2019, BEST Express gia nhập thị trường Việt Nam
- Năm 2022, BEST Express đã tăng cường hoạt động và mở rộng vận hành hệ thống giao hàng tại 63 tỉnh thành của Việt Nam.
- Năm 2022, BEST Express đã ký kết thỏa thuận hợp tác với công ty Swift247 để cung cấp các giải pháp vận chuyển hàng hoá.
- Năm 2022, BEST Express đã mở rộng và phát triển dịch vụ, mang lại những lợi ích tiên tiến cho khách hàng.
- Năm 2023, BEST Express hợp tác với VNPAY triển khai giải pháp thanh toán QR Code, đồng thời tiến hành thử nghiệm với Công ty AIZEN Việt Nam để cải thiện quá trình vận chuyển hàng hóa.
Mission
Trao quyền làm chủ và làm giàu cuộc sống bằng việc áp dụng công nghệ và các mô hình kinh doanh mới tạo ra một chuỗi cung ứng liên tục thăng tiến, với mục đích mang lại dịch vụ đóng góp ý nghĩa cho xã hội