This role is mechanical Supplier Quality Management (SQM) responsible for sustaining projects. As an integral part of delivering the highest quality product to the customer, SQM engage with suppliers as well as internal development and operation teams to ensure that the components and assemblies used in our products are designed and manufactured to specifications. Key responsibilities include supplier selection, development, and management. During the supplier selection process, the SQM will assess the capability of the supplier against the quality requirements of Amazon Lab126. During qualification and development, the SQM will ensure that the suppliers have the systems and processes in place to manufacture components and systems, in mass production quantities, and can monitor the quality levels using statistical process control and quality metrics. They will also ensure through mass production that the suppliers have adequate corrective action and continuous improvement initiatives in place so that the quality of the final product is not compromised.
- Resolve quality issues in time to assure the supply chain continuity
- Maintain suppliers’ quality performance meeting quality metrics
- Lead suppliers’ process change qualification
- Continuous improvements for cost saving
- Tooling health maintenance
- Implement regular process, production, and system audit
- Increase the team’s efficiency and productivity by reducing the volume of manual and tedious work
- Use quality tools to proactively identify and manage design, manufacturing and operational risks
- Deep knowledge on injection/stamping tooling design and manufacturing
- Hands-on experience for troubleshooting of tooling issues
- Familiar with 2nd processes, such as: assembly process, CNC, laser application, glue application, coating process, etc.
- Familiar with quality tools, such as: CPK, SPC, and hypothesis testing
- Able to translate raw data into common language
- Capable to manage multiple projects simultaneously
- Strong sensitive in quality and cost
- Good English communication
- 5+ year experience at least working at consumer electronics industry
- Team player and can-do attitude
- Willing to travel frequently (70%+)
- GB or BB certification
- PMP certification
- Technical project manager experience is a plus
Job ID: A2644324
Olam International được thành lập năm 1989 với 1 sản phẩm tại 1 quốc gia, kinh doanh hạt điều từ Nigeria vào Ấn Độ. Ngày nay, chúng tôi là doanh nghiệp nông nghiệp hàng đầu hoạt động từ hạt giống đến kệ hàng tại 70 quốc gia, cung cấp thực phẩm và nguyên liệu thô công nghiệp cho hơn 16.200 khách hàng trên toàn thế giới. Đội ngũ 62.500 nhân viên toàn thời gian, thời vụ, hợp đồng và tạm thời của chúng tôi đã tạo dựng được vị trí lãnh đạo trong nhiều doanh nghiệp bao gồm ca cao, cà phê, hạt điều, gạo và bông. Chúng tôi có 47 sản phẩm khác nhau trên 16 nền tảng.
Trong 26 năm qua, sự tăng trưởng kinh tế và hàng hóa luôn bền vững và có lợi nhuận của chúng tôi phần lớn là nhờ vào tài sản vô hình quan trọng – con người của chúng tôi. Trong những năm qua, chúng tôi đã nuôi dưỡng những tài năng đã trở thành những nhà lãnh đạo kinh doanh với tham vọng, óc sáng tạo, tinh thần kinh doanh và sự cam kết. Họ đã tăng cường sự hiện diện toàn cầu của chúng tôi.