Mô tả công việc
Purchasing
• Updates price quotations for the market list items.
• Daily market list ordering.
• To carry out a regular market analysis of the items generally required by the Hotel and verify the availability if the required goods.
• Procures the emergency requirements of the kitchen and engineering by direct purchases.
• Updates on the approval suppliers list of the hotel.
Purchase Requests
• Follows up on purchase requests from departments.
• To ensure prompt/punctual delivery of items for the hotel’s uses.
• Prepares tender documents for fresh food and beverage on a monthly/quarterly basis.
• Collect purchase requests from various departments.
• To follow up of outstanding purchase orders.
General
• Ensures that all goods are delivered timely, in case of failures by the suppliers, to report the matter to Chief Accountant.
• Ensure competent quality executive of all regular purchasing duties and administrative works.
• Maintain complete updated purchasing records/data and pricing in the system.
• Maintains records of supplier performance, purchase requisitions and purchase order, tender documents/ notices, other documents and circular sent by various departments.
• Notes discrepancies between quoted and delivered prices noted by the receiving and obtains clarification from suppliers.
• Carries out the hotel policy and procedures.
• Performs special duties/projects as required.
Market Lists
• Continuously updates price quotations for all market list items.
• Monitors vendor reliability and dependability and establishes contacts with prospective suppliers.
• Secures delivery of required market list items at reasonable prices and in keeping with the hotel quality standards.
• Completes market list according to the procedures and forwards to Chief Accountant for review and approval.
• Provides constant and accurate feedback to Chief Accountant with regard to market conditions, product availability, and seasonality and price trends.
Quyền lợi được hưởng
- Full Insurance as Law
- Accident Insurance 24/7
- Service charge monthly
- 13th month salary & Tet Bonus
Yêu cầu công việc
QUALIFICATIONS
Education: A diploma or degree qualification. Good English.
Experience: Hotel-related experience desired
Other:
- Good interpersonal and communication skills
- Good in planning, organizing and co-ordination
Yêu cầu hồ sơ
Tập đoàn Crystal International được ông bà Kenneth Lo thành lập tại Hồng Kông vào năm 1970. Lúc mới thành lập, chúng tôi có một xưởng với một vài máy may và khung dệt kim sản xuất áo len.
Ngày nay, chúng tôi có khoảng 20 cơ sở sản xuất tự vận hành trải rộng trên 5 quốc gia. Với lực lượng lao động khoảng 80.000 người, chúng tôi cung cấp hơn 470 triệu sản phẩm may mặc mỗi năm cho các thương hiệu may mặc tốt nhất trên thế giới, cung cấp cho họ sản phẩm phù hợp vào đúng thời điểm với mức giá hợp lý. Các sản phẩm may mặc đa dạng của chúng tôi bao gồm trang phục phong cách sống, đồ denim, trang phục thân mật, áo len và đồ thể thao cũng như trang phục ngoài trời.
Mô hình kinh doanh đồng sáng tạo của chúng tôi rất quan trọng để đạt được và nâng cao vị thế dẫn đầu ngành của chúng tôi nhờ sự kết hợp mạnh mẽ giữa kinh nghiệm trong ngành gần 5 thập kỷ của chúng tôi, mối quan hệ hợp tác lâu dài với các thương hiệu may mặc hàng đầu toàn cầu, danh mục sản phẩm đa dạng và đa dạng nền tảng sản xuất quốc gia, đã thúc đẩy khả năng của chúng tôi trong việc liên tục tung ra các sản phẩm mới thành công về mặt thương mại cho khách hàng.
Chúng tôi đã phát triển dựa trên văn hóa doanh nghiệp quan tâm đến "Vì lợi ích lớn hơn" - trong đó lợi ích của khách hàng, đồng nghiệp, xã hội và môi trường toàn cầu là ưu tiên hàng đầu của chúng tôi. Chúng tôi tin rằng tính bền vững cho phép chúng tôi tạo ra "giá trị chung" cho các cổ đông và các bên liên quan thông qua quy trình kinh doanh của mình. Để đạt được mục tiêu này, chúng tôi áp dụng cách tiếp cận toàn diện về tính bền vững bằng cách sử dụng năm trụ cột: Môi trường, Đổi mới, Tính toàn vẹn của sản phẩm, Chăm sóc nhân viên và Sự gắn kết với cộng đồng.