Mô tả công việc
He or she will be responsible for assisting the Senior HRBP Manager in overseeing the recruitment life-cycle activities and actively promoting the company as an employer of choice. This role also involves championing all training activities within the company and leading special projects as assigned by the line manager/ HR Director.
II. PRINCIPAL ACCOUNTABILITIES:
1. Talent Acquisition
- Understand departments' personnel requirements and pro-actively provide recruitment services for diverse positions.
- Manage the company's end-to-end recruitment process with high service level.
- Recruiting and selection: generate a pool of potential and capable candidates for the organization's current and future recruitment needs.
- Lead and execute talent acquisition strategies and hiring plans (job posting optimization, recruiting marketing channel development, job board procurement, digital and non-digital employment marketing, comprehensive recruitment campaign planning, job fairs, etc.).
- Develop strong recruitment networks, create talent mapping, and cultivate sources to enhance the recruitment database and establish a talent pipeline for the company.
2. Employer Branding
- Initiate and play a key role in employer branding to promote Beiersdorf, both internal and external with O2O communication.
- Lead and collaborate with departments, vendors, and functions to guarantee the timely initiation and completion of all activities and initiatives related to employee branding.
- Coordinate corporate digital communication with a focus on social media management, which encompasses concept development, implementation, and monitoring.
- Perform additional ad-hoc tasks/ projects as needed.
3. Training & Development
- Assist the line manager in conducting the Training Need Analysis based on business needs and learning needs.
- Based on the TNA results, implement the training curriculum and annual training plan.
- Utilize and apply online learning programs and resources to meet training needs.
- Coordinate in developing an in-house trainer/facilitator pool to deliver in-house programs and activities.
- Periodically review and update the onboarding program for non-mass positions to enhance effective new hire orientation.
- Proactively work with HRBP to provide an updated version of onboarding materials to ensure the effectiveness of onboarding programs.
- Explore the training providers for scheduled training courses with the most effective cost and competency management.
- Be the coordinator for all training courses regarding contracts, logistics, and participants.
Yêu cầu công việc
1. Qualifications
- Education: University degree
- Work Experience: At least two years of experience in the same or related capacity.
2. Competencies & Skills
- Resiliently embracing and initiating Change
- Excellence in execution
- Eagerly driving creativity and innovation
- Strong at building collaborative relationships
- Strong self-awareness and learning agility
- Performance oriented
- Project management
- Teamwork spirit
- Presentation skill
- Interviewing skill
- Problem-solving skills
Quyền lợi được hưởng
Premium healthcare for an employee and his/her family
Đào tạo
Competencies Trainings & Online Learning Platforms
Hoạt động nhóm
Various Engagement Activities
Tập đoàn Crystal International được ông bà Kenneth Lo thành lập tại Hồng Kông vào năm 1970. Lúc mới thành lập, chúng tôi có một xưởng với một vài máy may và khung dệt kim sản xuất áo len.
Ngày nay, chúng tôi có khoảng 20 cơ sở sản xuất tự vận hành trải rộng trên 5 quốc gia. Với lực lượng lao động khoảng 80.000 người, chúng tôi cung cấp hơn 470 triệu sản phẩm may mặc mỗi năm cho các thương hiệu may mặc tốt nhất trên thế giới, cung cấp cho họ sản phẩm phù hợp vào đúng thời điểm với mức giá hợp lý. Các sản phẩm may mặc đa dạng của chúng tôi bao gồm trang phục phong cách sống, đồ denim, trang phục thân mật, áo len và đồ thể thao cũng như trang phục ngoài trời.
Mô hình kinh doanh đồng sáng tạo của chúng tôi rất quan trọng để đạt được và nâng cao vị thế dẫn đầu ngành của chúng tôi nhờ sự kết hợp mạnh mẽ giữa kinh nghiệm trong ngành gần 5 thập kỷ của chúng tôi, mối quan hệ hợp tác lâu dài với các thương hiệu may mặc hàng đầu toàn cầu, danh mục sản phẩm đa dạng và đa dạng nền tảng sản xuất quốc gia, đã thúc đẩy khả năng của chúng tôi trong việc liên tục tung ra các sản phẩm mới thành công về mặt thương mại cho khách hàng.
Chúng tôi đã phát triển dựa trên văn hóa doanh nghiệp quan tâm đến "Vì lợi ích lớn hơn" - trong đó lợi ích của khách hàng, đồng nghiệp, xã hội và môi trường toàn cầu là ưu tiên hàng đầu của chúng tôi. Chúng tôi tin rằng tính bền vững cho phép chúng tôi tạo ra "giá trị chung" cho các cổ đông và các bên liên quan thông qua quy trình kinh doanh của mình. Để đạt được mục tiêu này, chúng tôi áp dụng cách tiếp cận toàn diện về tính bền vững bằng cách sử dụng năm trụ cột: Môi trường, Đổi mới, Tính toàn vẹn của sản phẩm, Chăm sóc nhân viên và Sự gắn kết với cộng đồng.