Work you will do
The Kuala Lumpur Delivery Center (KL DC) team provides Application Managed Service (AMS) or Operate services to our Clients in the SEA region for the various ERP applications. We partner with our Clients to ensure business continuity and perform value added task by delivering continuous improvements within the internal IT process and procedures and also the business processes defined in the application. The support that the AMS team renders enables our Client to focus more on their strategic work whilst we focus on maintaining the business satisfaction for the implemented application.
The Kuala Lumpur Delivery Center (KL DC) team works hand in hand with our Consulting team to provide end to end services to our Clients from Advisory, Implement to Operate. We are key in ensuring that there is seamless transition from the project implementation team or the Client’s incumbent AMS service provider.
Our team consist of various diverse sub-teams at various locations (Kuala Lumpur, Penang, Bangkok, Manila, Jakarta, Ho Chi Minh City, Singapore) supporting the different ERP applications. As a team member, you will embrace the benefits of a diverse workforce which can truly be an enriching experience. Here in Deloitte we encourage networking and collaboration.
As a Consultant in this engaging & growing team, you will have the opportunity to tap into state of the art technologies such as, Cloud Apps – within SAP & Oracle, Automation/RPA/ Salesforce and Business Transformation.
You will learn to deliver operate services which includes troubleshooting and understanding of the request/problem raised, solving day to day production issues (bug fixes) within the agreed Service Level Agreements, identifying potential areas of improvement and delivering the improvements, supporting the team in trending analysis and other internal initiatives to develop the required functional, technical and soft skills.
Key responsibilities include:
- Responsible for providing ongoing support and executing SAP Implementation / Development activities in SAP Finance.
- Support incident solving by analyzing incidents raised by users and provides solutions.
- Handle change requests with a clear understanding of new business requirements.
- Develop documentation for configuration, enhancements, test scripts, end user manuals and training courses.
- Understand business needs and deliver solutions to make processes more efficient and simpler whenever possible.
- Train key and end users and explain technical situations to non-technical individuals.
Enough about us, let's talk about you
If you are someone whom matches the following requirements, send us your resume and join us at Deloitte Consulting – creating an impact in whatever we deliver!
- Bachelor’s degree in Finance, Accounting, Computer Science, Information Technology, or related field.
- Minimum of 3-5 years working experience in SAP FI (Group Reporting) with support or implementation.
- Strong problem solving and analytical skills.
- Capable of handling SAP business change requests independently.
- A talent for multi-tasking and getting things done swiftly.
- Working experience in S4 HANA, OneSource, Kyriba, Serrala is plus
- Curious, creative, pro-active and always seeking out new challenges.
- Willing to explore and expand knowledge on an on-going basis
- Willing to work based on Client’s business work days and office hours.
- Willing to work on shift and/or on-call basis
- Ability to travel if required, i.e. to be placed at Client’s site for the project .
So what are you waiting for? Join the winning team now !
Due to volume of applications, we regret only shortlisted candidates will be notified.
Requisition ID: 103148
In Philippines, the services are provided by Navarro Amper & Co and other related entities in Philippines ("Deloitte in Philippines"), which are affiliates of Deloitte Southeast Asia Ltd. Deloitte Southeast Asia Ltd is a member firm of Deloitte Touche Tohmatsu Limited. Deloitte in Philippines, which is within the Deloitte Network, is the entity that is providing this Website.
GIỚI THIỆU CHUNG
PDCA là tổ chức đào tạo và tư vấn bài bản nhất về Hệ thống và Quy trình giúp chủ doanh nghiệp đi lên từ nghề Tự động hóa để Giải phóng lãnh đạo.
PDCA LÀ AI?
PDCA là trường đào tạo CHỦ DOANH NGHIỆP bài bản đầu tiên tại Việt Nam, chuyên tổ chức đào tạo và tư vấn giúp giải phóng lãnh đạo doanh nghiệp vừa và nhỏ, đi lên từ nghề bằng giải pháp tự động hóa và các mô hình tăng trưởng bền vững theo phương pháp cầm tay chỉ việc.
PDCA là nơi các chủ doanh nghiệp có thể tìm thấy các giải pháp hỗ trợ tốt nhất cho doanh nghiệp của mình.
TẠI SAO LẠI ĐẶT LÀ PDCA?
Với tên gọi lấy cảm hứng từ một chu trình quản lý, PDCA hướng tới việc đồng hành, hỗ trợ các doanh nghiệp Việt Nam xây dựng một cộng đồng doanh nghiệp hoạt động bài bản, phát triển, tự động để nhân bản doanh nghiệp, hướng tới đi kinh doanh quốc tế.
LÝ DO PDCA RA ĐỜI?
PDCA ra đời dựa trên chu trình quản lý Plan – Do – Check – Act, dưới sự dẫn dắt tài tình của chủ tịch Hoàng Đình Trọng – tác giả của 2 cuốn sách bán chạy “Sách Giải phóng lãnh đạo” và “Tự động hoá doanh nghiệp”. Bằng những thành tích và giá trị đóng góp cho cộng đồng, ông đã được vinh danh top 10 lãnh đạo doanh nhân tiêu biểu và được chủ tịch nước trao tặng bằng khen năm 2015.
Với hơn 12 năm kinh nghiệm và sau rất nhiều thất bại với 8 lần “đập đi xây lại” công ty, ông thấu hiểu những khó khăn và mong muốn xây dựng lại các tổ chức một cách bài bản hơn. Và PDCA đã ra đời trong nỗi trăn trở và khát vọng nâng tầm các doanh nghiệp. Sau gần 6 năm tổ chức, với rất nhiều giải pháp đào tạo online, offline, các ấn phẩm sách, các tài liệu hướng dẫn theo phương pháp cầm tay chỉ việc nhằm giúp các nhà quản lý, các lãnh đạo có tư duy làm doanh nghiệp bài bản.