- Market expansion to Cambodia |Managing Sales & Trade Marketing nationwide
Our client is a well established FMCG companies with global footprints and top market share in APAC
Job Description
Duties & Responsibilities:
- Responsible for the achievement of annual in-market sales target, driving growth through distribution and increasing end users.
- Maintain and expand distribution in key cities/provinces and build strong customer relationship through excellent customer service.
- Maintain and monitor products visibility in modern trade and general trade.
- Identify leads and market potential to expand customer base in the food service channel and extend product range usage of the customers.
- Plan, implement and evaluate promotional activities for general trade, modern trade & food service.
- To track, monitor and analyse product, channel and customer sales trends in order to maximise sales opportunities and achieve desired sales results.
- Work closely with the distributor(s) and key customer(s) to ensure excellence customer and delivery service.
- Provide market intelligence regarding to market trend and competitor activities and provide recommendations for follow-up action whenever required.
- Prepare sales and product penetration report on daily, weekly and monthly basis.
- Prepare and update customer profile report regularly
Education & Experience:
- Diploma / Degree holder in Business, Marketing or related fields.
- 3-4 years of relevant experience in FMCG sales, preferably from leading food companies.
- Experience in general trade is desired. Working experience in other channels, modern trade & food service will also be considered.
- Experience in working through distributor is preferred for this position.
- Experience in working with Key account customers: Aeon, Marko, Lucky, Bayon, Thaihout etc
- Displays potential for taking initiative and with inter-personal and communication skills.
- Displays basic analytical and problem solving skills.
- Fluent in Khmer, good in English is required.
- Independent, self-motivated and determined to succeed in a challenging environment.
- Willing to travel out-station and overseas, as appropriate.
- Computer skills: PowerPoint, Words and Excel.
Competitive salary package
Multicultural working environment
Contact: Sapphire Nguyen
Quote job ref: JN-092024-6528259
Khai sinh tại đất nước “mặt trời mọc”, thương hiệu AQUA đã gắn liền với sứ mệnh nâng cao chất lượng sống của người dùng, qua nỗ lực cải tiến không ngừng để tạo ra những sản phẩm tinh tế nhất. Năm 1996, AQUA mang theo sứ mệnh đó đến Việt Nam với cái tên SANYO HA ASEAN - thương hiệu điện gia dụng uy tín số 1 được GFK bình chọn năm 2001. Đến nay, AQUA Việt Nam đã có mặt trong cuộc sống của hơn một nửa gia đình Việt với 15 triệu sản phẩm.
Năm 2011, tập đoàn Haier mua lại doanh nghiệp Sanyo, bao gồm trung tâm nghiên cứu và phát triển (R&D), nhà máy, công ty bán hàng, 7000 nhân viên, 1151 tài sản trí tuệ và thương hiệu AQUA - thương hiệu con của thương hiệu máy giặt Sanyo. Năm 2012, Haier chính thức ra mắt thương hiệu AQUA tại Nhật Bản. Từ năm 2014, AQUA có mặt tại Việt Nam, thay thế cái tên Sanyo và chính thức khởi đầu hành trình mang tên AQUA Việt Nam.
Năm 2015, trung tâm R&D của Haier Asia được xây dựng tại Nhật Bản, là một trong những trung tâm R&D lớn nhất trong số những công ty nước ngoài tại Nhật, với vốn đầu tư lên đến hơn 7 tỷ Yên. Tại đây, AQUA đã cho ra đời những sản phẩm tinh tế với công nghệ tiên tiến và chất lượng hàng đầu. Một trong những sản phẩm nổi bật chính là công nghệ giặt IoT được ra mắt tại Nhật Bản năm 2017, chỉ sau 2 năm thành lập trung tâm R&D. Sau đó, AQUA Laundromat nhanh chóng chiếm hơn 70% thị phần, và đến năm 2018, AQUA đã trở thành thương hiệu máy giặt thương mại số 1 tại thị trường Nhật Bản.
Review Điện Máy Aqua
Môi trường làm việc thiếu chuyên nghiệp, đùn đẩy trách nhiệm (ID)
Môi trường làm việc thân thiện, giờ làm việc hợp lý, học hỏi thêm nhiều kinh nghiệm (ID)