Mô tả công việc
Products:
Paint, Coatings
Key Objectives:
Manage & deliver best packaging solutions across the region and BU's of harmonized packs, resulting in required product quality fit for purpose, ensuring production and distribution throughout the supply chain.
• Managing & optimizing the packaging portfolio with product mgmt, procurement,manufacturing & suppliers .
• Drive harmonization and standardization of packaging portfolio working with all relevant functions considering business requirements.
• Manage packaging quality by working with suppliers, procurement, manufacturing, distribution and commercial on basis of specifications.Arrange and coordinate compatibility tests and trials for products and packs.
• Provide 2nd line technical support, working with local packaging technologists, when issues arise and liaise with relevant functions and suppliers and perform root cause analyses and provide solutions.
• Ensure packs meet sustainability standards and requirements.
• Drive for VE/cost savings related to the packaging portfolio.
• Lead projects within own discipline and/or participates in relevant projects.
• Understand relevant manufacturing capabilities and requirements for filling and packaging lines (incl. artwork & secondary packaging).
• Manage packaging improvements driving operational excellence resulting in production at lowest cost and across sites.
• Master data maintenance according standard formats and guidelines.
Job Context:
• Manage and ensure we have pack formats in the portfolio which are fit for purpose
• Manage and ensure the formats can run on the filling lines able to meet line performance and meeting product quality standards incl. secondary and tertiary packaging
• Drive harmonization of packaging portfolio across the region
• Manage and resolve issues related to packaging when escalated by the sites, customer complaints, etc.
• Ensure security of supply
• Propose and deliver solutions to establish best practices in the region
• Build knowledge and experience and establish best practice to be able to serve as "champion" in the packaging area.
Yêu cầu công việc
• A BSc/MSc degree or equivalent in the area of System/Packaging Science, Technical Engineering or Material Design
• At least 5 years relevant packaging experience working in a manufacturing environment, with a packaging supplier, packaging procurement or relevant R&D.
• Experience with defining & managing a packaging portfolio understanding specifications, functional requirements, product/packaging compatibility, manufacturing and logistics.
• Experience with packaging quality management across the supply chain, root cause analysis and continuous improvement.
• Has good knowledge and experience in engineering disciplines (e.g. Chemical or Mechanical).
• Understands implications around sustainability and compliance regulations on packaging .
• Selfstarter with strong organizational skills and structured approach.
• Cross functional mindset with ability to work with various functions ie. Marketing, R&D, Procurement, suppliers, etc.
• Project management experience and capabilities to lead a project.
• Having worked in a multinational environment with sensitivity to different cultural behaviours.
• Working at a regional level supporting more sites and willing to travel.
• Fluent in English
• Excellent communication skills.
Quyền lợi được hưởng
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Phụ cấp
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Nghỉ phép năm
Được thành lập năm 2003, Tiền thân công ty xuất phát từ cửa hàng phân phối bồn nước – thái dương năng, thiết bị vệ sinh, hiện nay công ty TNHH Điện máy Sakura Việt Nam là doanh nghiệp hàng đầu trong lĩnh vực máy lọc nước và bồn nước. Qua 19 năm hoạt động Điện máy Sakura hiện có hàng triệu khách tại Việt Nam. Điện máy Sakura cũng vinh dự trở thành đối tác lớn của các thương hiệu nổi tiếng: Sơn Hà, Karofi, Kangaroo, Aosmith, tự hào là một trong các doanh nghiệp đi đầu trong việc bán hàng điện máy trực tuyến.
Thông qua các giải pháp bán hàng đột phá, các sản phẩm điện máy online của Điện máy Sakura Việt Nam giúp cho hàng triệu gia đình dù ở điều kiện kinh tế nào đều có cơ hội sử dụng sản phẩm với chất lượng tốt nhất.
Tầm nhìn: Trở thành top đầu trong lĩnh vực bán lẻ Điện máy - thiết bị vệ sinh- thiết bị xây dựng, nội thất dựa trên yếu tố mang tính chiến lược và tập trung sức mạnh nội lực
Gía trị cốt lõi: Định hướng con người của Điện máy Sakura Việt Nam trong chiến lược nhân sự với 6 giá trị cốt lõi:
- Khách hàng là trên hết
- Cam kết hành động
- Liên tục cải tiến
- Tinh thần phối hợp
- Phát triển nhân lực
- Đoàn kết là sức mạnh
Với phương châm: “Lấy sự Hài lòng của Khách hàng làm niềm Hạnh phúc của SAKURA”
Chính sách bảo hiểm
- Tham gia BHXH, các chế độ phúc lợi khác.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm,
- year end party,
- team building…
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2003
Mission
Sứ mệnh: Mang đến khách hàng sản phẩm:
Tốt nhất – Phù hợp nhất - Kịp thời nhất – Chuyên nghiệp nhất - Tin tưởng nhất.