Mô tả công việc
Within the Supply Chain, Customer Service Export Coordinator will join the Customer service team, report to Customer Service Executive.
• He/She will be responsible for organizing and coordinating the transport operations for the export of Bel products from the Bel factories (in the Europe zone and Vietnam) to our distributors and subsidiaries - including both Interco BUs and SEA countries.
• He/She monitors the smooth running of the transportation activities, handling all the booking and delivery of customer orders in compliance with logistics costs and the customer service rate objective.
RESPONSIBILITIES - WHAT DOES SUCCESS LOOK LIKE?
• Process the transportation activities via SAP.
• Schedule appointments for export shipments
• Monitoring of the deliveries to customers
• Control and update of the transport plan, organization of public holidays.
• Procurement
o Accurately ensure good receipts, quantitative and qualitative controls, and BL
o Capture data correctly in SAP.
• In coordination with external service providers (3PL, freight forwarders, etc.) with monitoring of the performance and quality of the various stakeholders and work on optimization, costs, and the proper execution of transport.
• Be responsible for continuous improvement projects to optimize processes and reduce our carbon footprint.
• Task allocation:
o 70% operational
o 30% analysis and reporting
Yêu cầu công việc
1. Requirements
- Bachelor's degree in logistics, supply chain management, business administration, or a related field.
- 2 years of experience working in a logistic/ forwarder company is preferred.
- English: good in speaking & writing.
2. Skills
- Previous experience with SAP is a plus.
- Must be detail-oriented and able to multi-task.
- Ability to communicate and develop good working relationships with team members.
- Must be able to perform all job duties accurately and efficiently with a sense of urgency.
- Exhibit Bel's core values.
Quyền lợi được hưởng
.
Chăm sóc sức khoẻ
.
Nghỉ phép có lương
.
Xem thêm
Uncle Bills (UBL) cung cấp hơn 4000 sản phẩm tiêu dùng tiện ích, tất cả đều hấp dẫn, tiện lợi và giá trị nổi bật xứng với số tiền bỏ ra. Sản phẩm bao gồm nhiều loại, từ đồ dùng nhà bếp, chăm sóc cá nhân, vệ sinh và lưu trữ, dụng cụ DIY (tự làm), ngoài trời, văn phòng phẩm và đồ dùng cho trẻ em.
Sản phẩm của UBL do Uncle Bills Australia phát triển, giám sát và kiểm tra chất lượng. Sản phẩm đã được bán tại hơn 10,000 cửa hàng trên 50 quốc gia, bao gồm Châu Âu, Châu Úc, Châu Á và Châu Phi. Bên cạnh 4000 sản phẩm chính lúc nào cũng sẵn có, UBL còn liên tục cập nhật các sản phẩm mới và đưa ra hàng loạt các loại sản phẩm bổ sung vào danh mục dành riêng cho Nội Thất, Điện Tử, Đồ Chơi, Lễ Giáng Sinh và Halloween và các sản phẩm tiêu dùng khuyến mãi theo chủ đề khác.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm cao cấp 100%
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2008
Mission
Sứ mệnh của UBL là cung cấp các sản phẩm hấp dẫn và tiện ích cho ngôi nhà hiện đại của các khách hàng Việt Nam.
Review Uncle Bills
Nếu bạn là 1 thực tập sinh, thì hãy cân nhắc thật kỹ càng. Vì mình tin rằng các bạn cần có bước đệm và trải nghiệm đầu đời làm cốt lõi cho sự nghiệp về sau, thì đây không phải là nơi lý tưởng để phục vụ cho việc đó.
Thời gian làm việc linh hoạt. (RV)
Đồng nghiệp vui vẻ, thân thiện. (RV)