- The job holder will analyze and identify business problems and issues through internal and external data sources and provide insights to key stakeholders and decision makers.
- The job holder will work closely with tribe members to understand business requirements to providing specific reports and analysis.
- Reporting and Documentation
- Understand business processes to translate business needs and requirements into documents, process diagrams and wireframes to support product development.
- Analyze, create, validate end-to-end business processes and detail out functional specifications for the required applications.
- Suggest modification and improvement to business processes and frameworks for better efficiency.
- Participate in user testing and create documentation and user manuals for business.
- Research and Analysis
- Gather market trends and internal data to conduct business analysis and provide recommendations and enhancements to the business.
- Develop informative and actionable reports that highlight business trends, forecasts and opportunities for improvement.
- Keep updated on technology changes, trends movement and analyze internal data sets to provide overall insights for stakeholders.
- Identify and interpret trends and patterns from data sets and construct forecasts and recommendations based on market intelligence and business data.
- Managing Stakeholders
- Work with stakeholders to identify opportunities and process improvements by leveraging organization data to drive business solutions.
Key Relationships - Direct Manager
Product Owner / Senior Product Owner
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
teams within the Digital Office and relevant departments in the Bank
Key Relationships - External Stakeholders
customers, partners providing professional services
Success Profile - Qualification and Experiences
- At least 5 years of relevant experience in a financial institution
- Extensive experience in researching and analyzing market trends and business processes
- Experience in working on multiple projects at one time
- Experience in writing SQL queries and using data visualization techniques and tools
- Experience in identifying risk and potential issues through conducting gap analysis, understanding and reviewing criteria
- Experience in monitoring and analyzing business results, competition and trends (SWOT analysis, market share review)
- Experience in Agile Product Development and has a strong understanding of Agile principles and practices and Scrum methodologies
- Experience working in Agile teams to manage digital transformation projects
- Bachelor's Degree in a technical or business management discipline
Công ty TNHH SONION Việt Nam được thành lập vào năm 2005 với vốn đầu tư 100% của Đan Mạch. Tập đoàn Sonion có trụ sở ở nhiều quốc gia trên thế giới như Mỹ, Hà Lan, Ba Lan, Trung Quốc, Philippin. Ở Việt Nam, Sonion có hai nhà máy, một nhà máy tại khu Công nghệ cao, quận 9, HCM với quy mô khoảng 5000 nhân viên và một nhà máy ở khu công nghiệp Đông Xuyên – Tp. Vũng Tàu.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia đầy đủ các loại bảo Hiểm: BHXH, BHYT
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- trò chơi
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
-
Sonion Việt Nam với 1.600 nhân viên làm việc tại Khu công nghệ cao Sài Gòn đang mở rộng kinh doanh vào năm 2009.
Mission
Sonion chuyên sản xuất các linh kiện vi cơ điện tử cho các thiết bị âm thanh và máy trợ thính, chúng tôi tự hào là một trong những công ty hàng đầu cung cấp các giải pháp âm thanh tối ưu cho khách hàng, mang lại nhiều giá trị nhằm cải thiện cuộc sống cho mọi người.
Review SONION Việt Nam
Thời gian làm việc và mức lương rõ ràng Có các chính sách đãi ngộ thể hiện sự quan tâm tới nhân viên chu đáo (indeed)
Không khác gì công ty gia đình, văn hoá đổ thừa đổ lỗi, xây dựng system rất tốt nhưng cứng nhắc (RW)
Công ty càng ngày càng chán, lương thì ko tăng, cơm trưa nấu như cho heo ăn, công ty gì mà bợ đít, nịnh nọt thì đưa lên, ai công tư phân mình thì đì, không công bằng. (RW)