Mô tả công việc
Talent Acquisition:
Studying and understanding market trends by conduct market salary survey and provide reporting for management view.
Support transferring, promoting, terminating are implemented properly based on HR policy.
Work closly with Commercial Director to implement succession plan of Sales: Promotion criteria for sales team.
Implement Exit process, prepare turnover rate report for BOD reviewing which create solution to fix the high turnover rate.
Develop and maintain recruitment policy (Internal Referral, Employee Branding), recruitment procedure in order to implement recruitment to meet human resource needs in terms of quality, quantity and time for the BU.
Create solution and submit proposal to fix the worker issue, search and negotiate pricing, quality expectation with outsourcing (Agent) to provide worker for production needs beside traditional recruitment.
Responsible for full recruitment process including but not limited screening, interviewing, reference checking, staff orientation, employee benefit and compensation negotiation.
People Engagement: Training, Event, Internal Communication
Be an contact point for all activities of Employee Engagement and Internal events/parties for team building, year- end party, Family sport day...
Conduct regularly training plan and intensive training plan through studying and understanding BU needs. Work with BU head to implement training course by using internal coaching.
Conduct employee satisfaction survey to find out the improvement area needs for solution proposal.
Create internal communication content and design in term of HR, enhance communication between HR, BOD with employee by digital app, email, poster, banner and directy sharing, talking. Transfer direction, strategy, cultural from BOD, BJC Thai Land to employee through communication activities.
Other
Others task assigned by HRM
Yêu cầu công việc
Education/ Experience, skill sets, desired competencies:
Be able to communicate by English
Skills set: Interviewing skills, interpersonal skills, Vietnam Labor Code, Microsoft Office Application
Trading business, factory management background is an advantage
Desired competencies: leadership & planning, interpersonal skills, functional technical skills, communication
Education: degree in Human Resources or related field
Time Management skill, Deadline commitment
Resulted orientation
Hard Working
Can do attitude and solution finder
Experience: at least 3years in a same Position, strong in Talent Acquistion, especially in MNC companies
Quyền lợi
Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-12-18 00:40:02
Thai Corp International (Vietnam) Co. Ltd. (“TCI”) là công ty phân phối hàng tiêu dùng (FMCG) hàng đầu với hơn 25 năm kinh nghiệm tại thị trường Việt Nam. Hiện tại, TCI làm việc với tất cả các kênh phân phối lớn và có hơn 300 đại diện kinh doanh tại các tỉnh thành phố nhằm chăm sóc tất cả các nhà phân phối và cửa hàng bán lẻ trên toàn Việt Nam. TCI cung cấp dịch vụ nhanh hơn trực tiếp tới các siêu thị, đại lý, cửa hàng bán sỉ và lẻ tại thành phố Hồ Chí Minh. Trong năm 2010, TCI trở thành một trong những công ty lấy được giấy phép kinh doanh thương mại của chính phủ Việt Nam cho phép công ty phân phối hàng hóa, xuất nhập khẩu và kinh doanh tại Việt Nam. Hiện tại, TCI có mạng lưới phân phối tại 64 tỉnh thành với hơn 1000 đại lý cho hơn 50 ngàn của hàng bán lẻ tại Việt Nam. Với chức năng chính là bán và phân phối, TCI là nhà phân phối chính của các mặt hàng tiêu dùng chính của Thái Lan và các nước khác như Cá hộp ba cô gái, khăn giấy Cellox và E'Mos, sản phẩm sữa đậu nành ICB, đậu hũ ICB, bánh gạo Yappy và Dozo, kẹo mềm, snack... Tất cả các sản phẩm có tên tuổi này được biết và chấp nhận bởi người tiêu dùng Việt Nam. Là công ty phân phối, TCI luôn đặt tên tuổi của mình lên hàng đầu bằng những chiến lược quảng bá, quảng cáo, khuyến mãi tới các khách hàng chiến lược. Vào ngày 1 tháng 9 năm 2010, TCI đã chính thức sát nhập vào tập đoàn Berli Jucker Plc (BJC, Thailand) như là một đối tác kinh doanh.