Enable Delivery Agility through highly mature Scrum adoption at teams, initiative, and/or wider organization
Key Accountabilities (1)
Enabling Agility
- Coach teams in self-management & cross-functionality.
- Help teams to focus on creating high-value increments that meet the Definition of Done (DoD).
- Train & coach Product Owners with techniques for effective Product Goal definition, Product Backlog management, release planning, that maximize business value.
- Train & coach teams, initiatives & stakeholders to apply empirical approach, incremental & iterative development, lean thinking, Scrum values.
- Plan, train, coach, implement, improve Scrum adoption for initiative and/or wider organization
- Ensure Scrum events take place, positive & productive within timebox.
Enabling Performance
- Adopt appropriate stances for teams: Trainer, Mentor, Coach, Leader, Facilitator, Manager, Change Agent.
- Help teams to improve effectiveness, efficiency & practices via Scrum, e.g., maturity assessment, improvement plans, training & coaching activities.
- Cause the removal of impediments to teams’ progress.
- Train, coach managers on empowering people, enabling & nurturing self-managing & high performing teams.
- Train, coach teams to use Agile tools, e.g., Jira, Confluence, Miro, Trello.
Enabling Outcomes
- Train & coach to help teams, initiative, and/or wider organization to apply evidence-based management (EBM)
Director, Agile Transformation
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
Teams in Transformation Office, Digital Office, and relevant departments, divisions in TCB
Key Relationships - External Stakeholders
Partners / vendors providing professional services
Success Profile - Qualification and Experiences
- Bachelor or higher degree in Banking, Finance, Technology, Business Administration, Information technology or related disciplines.
- Professional Scrum certificates, e.g., A-CSM or PSM II. Others like PMP, PMI-ACP, Lean, Six Sigma, Agile Project Management, is a plus.
- 5 years of experience in corporate, preferably banking or fin-tech organization.
- Experienced in training, coaching Scrum for teams.
- Experienced in training, coaching, mentoring different roles, e.g., Product Owner, Designer, Developer, Tester, Manager.
- Be team player, a servant leader with strong facilitation, conflict resolution, communication, motivation, interpersonal skills.
- Familiar with engineering best practices (e.g., TDD, ATDD, CICD, automation)
- Familiar with common tools, e.g., Jira, Confluence, Bitbucket, Jenkins, SonarQ.
CÔNG TY TNHH YKK VIỆT NAM dựa trên Công ty Nhật Bản được thành lập từ năm 1934. Chúng tôi là công ty hàng đầu về các sản phẩm ốc vít và sản phẩm kiến trúc được bán trên 70 quốc gia trên toàn thế giới. Là công ty thành viên của Tập đoàn, YKK Việt Nam được thành lập vào năm 1998, là Công ty Linh kiện thứ 10 tại Khu vực ASAO (Châu Á Nam Á & Châu Đại Dương). Với sự hỗ trợ của các khách hàng, đối tác kinh doanh và nhân viên quý giá, chúng tôi đã mở rộng hoạt động kinh doanh và tin rằng mình có thể đóng góp hơn nữa cho sự phát triển của ngành May mặc, Giày dép và Hành lý tại Việt Nam. Chúng tôi có 2 nhà máy tại huyện Nhon Trạch, tỉnh Đồng Nai và huyện Đồng Văn, tỉnh Hà Nam, trụ sở chính tại TP.HCM và hai chi nhánh tại Hà Nội và Phnom Penh.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Thể thao
- Hoạt động thiện nguyện
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- 1998: Công ty được thành lập
Mission
- Với sự hỗ trợ của các khách hàng, đối tác kinh doanh và nhân viên quý giá, chúng tôi đã mở rộng hoạt động kinh doanh và tin rằng mình có thể đóng góp hơn nữa cho sự phát triển của ngành May mặc, Giày dép và Hành lý tại Việt Nam. Chúng tôi có 2 nhà máy tại huyện Nhon Trạch, tỉnh Đồng Nai và huyện Đồng Văn, tỉnh Hà Nam, trụ sở chính tại TP.HCM và hai chi nhánh tại Hà Nội và Phnom Penh.