Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
COMPANY OVERVIEW
Talentnet is now acknowledged as the leading HR consulting firm in the country, with nearly 20 years of experience in the local labor market. With the mission “Make a difference in the lives of every employee”, Talentnet is passionate about contributing to a better working life for Vietnamese employees through professional HR solutions designed to meet the diverse needs of Vietnamese and international clients.
We are looking for the candidate for Specialist - IT Support, located in Ho Chi Minh, Vietnam.
RESPONSIBILITIES
- Problem resolution may involve the use of diagnostics and help request tracking tools, as well as require that the individual give hands-on help at the desktop level.
- Evaluate documented resolutions and analyze trends for ways to prevent future problems.
- Field incoming help requests from end users via both telephone and work orders in a courteous manner.
- Prioritize and schedule problems. Escalate problems (when required) to the appropriately experienced technician.
- Record, track, and document the help desk request problem-solving process.
- Apply diagnostic utilities to aid in troubleshooting.
- Access software updates, drivers, knowledge bases, and frequently asked questions resources on the Internet to aid in problem resolution.
- Identify and learn appropriate software and hardware used and supported by the organization.
- Perform hands-on fixes at the desktop level, including installing and upgrading software, and configuring systems and applications.
- Perform maintenance facility and network system, including installing, upgrading firmware, and regular backup configuration.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor’s degree with major in IT, Computer Engineer, Computer Science
- 02 years of working experience in IT support
- The ideal candidate possesses a growth mindset, demonstrating a proactive approach to learning and improvement. S/he is resilient, open to feedback, and continuously seek opportunities to innovate and drive personal and team development.
- The ideal candidate embraces a One-Team mindset, prioritizing collaboration and unity across all departments. S/he fosters a culture of teamwork, mutual respect, and shared goals, ensuring that the success of the organization is achieved collectively.
- Customer Service Support
- Plans and balances a range of tasks, assignments, projects and resources. Can cope with conflicting demands without undue disruption in order to get things done.
- Familiarity with protocols like TCP/IP, HTTP, FTP, and DNS, which are fundamental for network communication.
- Ability to design and implement IP addressing schemes and subnetting to optimize network performance and security.
- Works collaboratively and functionally with (external) clients. Anticipates and responds to their needs and demands to provide excellent client service and establish effective and long-term sustainable relationships.
- Intermediate English
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty TNHH IIJ Global Solutions Việt Nam là công ty con chung của IIJ và IIJ Global Solutions Japan. Tại tập đoàn IIJ, chúng tôi nỗ lực cung cấp cho các công ty Nhật Bản đang mở rộng hoạt động kinh doanh sang thị trường Việt Nam những dịch vụ có chất lượng cao như họ đã quen thuộc ở Nhật Bản. Bằng cách cộng tác với ISP địa phương, chúng tôi có thể cung cấp các dịch vụ như dịch vụ đám mây, với nhiều giá trị gia tăng hơn nữa
Chính sách bảo hiểm
- Tập đoàn tham gia bảo hiểm sức khỏe nâng cao cho các nhân viên với hạn mức lên tới 500 triệu đồng/ năm, không những tham gia cho bản thân nhân viên mà còn tham gia cả cho người thân
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- CLB yoga, bóng đá
- Talkshow phát triển bản thân
Lịch sử thành lập
-
Được thành lập vào năm 2016
Mission
- Với sứ mệnh được tuyên ngôn là “Hướng tới con người và vì con người”, IIJ luôn chú trọng phát triển nguồn nhân lực thông qua việc bồi dưỡng, đào tạo; trao quyền; tạo cơ hội thăng tiến và thể hiện bản thân cho mỗi nhân viên để họ có thể phát huy năng lực và phát triển toàn diện về mọi mặt. Nhiều chương trình đào tạo kỹ năng nghiệp vụ và phát triển bản thân được doanh nghiệp tổ chức. Các nhân viên mới sẽ được đào tạo về kiến thức chuyên môn từ những giảng viên nội bộ có nhiều năm kinh nghiệm trong nghề.