What you will do
- Plan and execute consumer research, competitor and market analysis to answer key business, marketing and product questions, ensure report quality and timely delivery of research outputs;
- Design and manage research projects that include either one or combination of the following types of research: (1) quantitative research such as tracking surveys, e.g. brand health, competitive NPS; U&A, market sizing and segmentation, campaign evaluation etc.; (2) qualitative research such as in-depth interviews, focus groups, diary studies, concept testing etc.; (3) secondary research such as competitor analysis, business model and strategy, product and marketing ideation etc.
- Interpret data and information into clear and compelling insights that lead to actionable recommendations, able to communicate results and recommendations to key stakeholders;
- Work closely with cross-functional stakeholders in product, design, data science, marketing, and business units to provide customer and market understanding and drive research recommendation implementation;
- Implement new, improved and/or more cost-effective marketing research tools, methods, and processes;
- Follow and improve the standardization of the research process, documentation and sharing knowledge;
- 3+ years conducting market research and/or business consulting, with an excellent command of either qualitative, quantitative methods and/or business consulting capabilities;
- Strong foundational knowledge of qualitative or quantitative research tools and techniques;
- (Qualitative) Good moderation skills, including strong ability to relate to people at all levels and an effective/flexible communication style;
- (Quantitative) Proficient with a variety of statistical analysis methods such as Regression, Logistic regression, decision trees, Time series forecasting methods, etc. Proficient in SPSS, R/R Studio or other statistical analysis software. Proficient in Oracle, SQL Server or other SQL-based platforms is a Plus;
- Strong business acumen; an understanding of business goals, strategies and pressures while being aware of industry trends and competitive actions as a context for doing research;
- Ability to build collaborative relationships remotely and cross-functionally to influence strategy and decisions;
- Can express ideas clearly and simply; listen to others. Good data/ insights analysis / interpretation skills. Excellent written and verbal communication;
- Strong project management skills and experience guiding multiple internal and/or outsourced projects simultaneously;
- Good attitude and ability to work independently, as well as part of a team;
- Language: proficient in English. Chinese is a plus.
Công ty Cổ phần Công nghệ eUp (eUp) là một Công ty Công nghệ hàng đầu tại Việt Nam trong lĩnh vực cung cấp Giải pháp Học tập. Tới nay, eUp đã cho ra mắt nhiều ứng dụng học tập được hàng triệu triệu người dùng tại Việt Nam và trên toàn Thế giới yêu thích và sử dụng hằng ngày như ứng dụng Từ điển tiếng Nhật Mazii; Từ vựng và Ngữ pháp HeyJapan (https://heyjapan.net/); Từ điển tiếng Trung Hanzii; Đọc báo TODAI; Luyện thi Migii,… và rất nhiều ứng dụng rất thiết thực dành cho các ngôn ngữ khác như tiếng Pháp; Tây Ban Nha;... Với hơn 7 năm trong ngành Công nghệ Giáo dục, eUp luôn nỗ lực không ngừng để thực hiện sứ mệnh giúp hàng triệu triệu người học tiếp cận với hệ thống giải pháp học tập đơn giản, thông minh và tiện ích hơn bao giờ hết.
Tầm nhìn: “Năm 2030 eUp sẽ trở thành Công ty Công nghệ hàng đầu trong lĩnh vực Giải pháp Học tập”. Sứ mệnh: “Đơn giản việc học và dạy. Tiếp bước, xây dựng ước mơ cho triệu triệu người vươn đến đỉnh cao tri thức”. Giá trị cốt lõi: “Tận tâm - Tinh thần đồng đội - Đổi mới và phát triển”. Tại eUp, từng thành viên luôn được sống với triết lý: “Muốn đi nhanh thì đi một mình. Muốn đi xa hãy đi cùng nhau”. Vì vậy, từng nhân sự tại eUp không chỉ được trao các cơ hội để tỏa sáng theo một cách riêng, mà còn được mài dũa để luôn sẵn sàng đương đầu với khó khăn và luôn say “Yes” với mọi vấn đề.