Responsibilities:
- Assist in developing an overall organic acquisition strategy with particular emphasis on SEO & other growth channels like Youtube/social platforms.
- Support in identifying and prioritizing top opportunities to ensure alignment across product, content, and marketing teams through effective communication and actionable recommendations.
- Conduct experiments, perform A/B Tests to measure impact of content efforts and diagnose opportunities for optimization.
- Support content team in developing strategies and roadmap.
- Review and audit our assets (main websites) to propose potential content and code optimization. Analyse competitor websites to find the gaps.
- Leverage SEO tactics to identify key market trends and opportunities to create exposure and drive demand online.
- Work with product and tech teams to implement schema mark-ups and product changes catering to organic growth.
- Effectively use SEO tools like Keyword Tools, SEO Moz, Ahrefs, SEMRush, Screamingfrog etc. to identify technical issues & opportunities.
- Gather insights and measure the effectiveness of on-site and off-site SEO activities. Work with and manage organic growth executives to achieve the targets through coaching and mentoring.
Requirements
- At least 3 years of SEO practical experience.
- Have experience and knowledge in On Page Optimization, Off Page Link Building, Keyword Research, Content Strategy, Social Media Buzz, Working knowledge of HTML and CSS, and Technical Web Analysis.
- Have Practical experience in link building and SEO optimization. Strong knowledge of link-building tactics and SEO tools (Ahrefs, Moz, SEMRush, Majestic).
- Ability to analyze and evaluate the effectiveness of link-building activities. Capability to analyze competitor link profiles and identify improvement opportunities.
- Ability to collaborate with the content team to develop high-quality content that naturally attracts links. The ability to create valuable resources and content, such as research reports, infographics, and guides, to encourage sharing and linking.
- Ability to analyze results and visualize the outcome of SEO campaigns.
- Ability to drive execution and delivery of initiatives. Consistently HBML: Hypothesize, Build, Measure, Learn.
- Time management and organizational skills to handle multiple tasks and projects simultaneously. Planning and implementation skills for effective link-building campaigns.
- Project management skills to manage input and output of any relevant SEO campaign, liaising with in-house or external agency personnel.
- Good knowledge of Google products such as Google Analytics, Search Console, and Keyword Planner.
- Good English written and verbal communication skill is a must.
Tại PropertyGuru, chúng tôi tin rằng mỗi người - dù ở bất cứ hoàn cảnh nào - cũng đều có một nơi được gọi là NHÀ. Đó là lý do tại sao chúng tôi đã và đang thực hiện một sứ mệnh giúp mọi người thay đổi cách tìm kiếm, đầu tư và sở hữu bất động sản trên khắp Đông Nam Á trong suốt hơn 15 năm qua.
Được bình chọn là "Thương hiệu có tầm ảnh hưởng nhất trong lĩnh vực tìm kiếm bất động sản trực tuyến" bởi những người tìm kiếm bất động sản, PropertyGuru cho phép hiện thực hóa việc tìm kiếm bất động sản thông qua chuyển đổi kỹ thuật số và cải tiến liên tục. Mỗi ngày, công việc mà chúng tôi làm có ảnh hưởng thực sự và tích cực đến hàng ngàn cuộc sống.
Batdongsan.com.vn là website cung cấp đa dạng các thông tin thị trường bán đất tại Việt Nam. Tại Batdongsan.com.vn, bạn có thể tìm thấy hầu hết các tin đăng bất động sản (bao gồm nhà bán, nhà cho thuê, dự án mới), tin tức và dữ liệu thị trường cũng như các tư vấn phong thủy, kiến trúc, pháp lý và các thông tin hữu ích.
Review PropertyGuru
Văn hóa làm việc năng động(GL)
Công nghệ đổi mới(GL)
Công ty đầu tư vào sự tăng trưởng(GL)