Mô tả công việc
- Preparation of the annual topline budget & weekly/ monthly forecast across all revenue streams.
- Monitoring of transient and group book pace to determine pricing and availability controls for all reservation distribution sources.
- Monitoring of key indicators of hotel performance.
- Preparation of analysis & materials for the revenue strategy meetings; daily/ weekly & monthly reports.
- Tracking and analysis of competitive set pricing.
- Edition and analysis of current and historical demand including lost business turndown, rooms on the books, competitive set and market trends to aid in more accurate forecasting.
- Monitoring of third-party intelligence sources to identify revenue opportunities (OTA, GDS, market studies). Keep current with industry changes and how it may impact demand.
- Working with Reservations and Front Desk to ensure the highest level of guest service is maintained while maximizing profit.
- Being in charge of online reservations.
- Boosting the revenue culture by maintaining a strong communication with hotel teams to ensure revenue management principles are understood and followed.
- Preparation of training material.
Quyền lợi được hưởng
- 13th month salary - Public holidays cash benefits (New Year, Lunar New Year, Liberation Day, International Labour Day, National Day, King Hung’s Death Anniversary)
- Annual leave: 12 days per year (+ 11 public holidays mentioned above);
- Social insurance (8%), Health insurance (1.5%), Unemployment insurance (1%) paid by the employee/ gross Salary;
- 24/24 Personal Accident Insurance;
- Parking fee;
- 2 duty meals at Staff Canteen;
- Uniform covered by the Hotel;
- Heartist Card.
Yêu cầu công việc
- Experience/exposure in the hotel operations and/or in luxury operations;
- Graduate degree in university;
- Analytical approach to problem solving, strategic thinker, numerical reasoning, business acumen;
- Ability to work cohesively as part of a team;
- Demonstrate good English & Vietnamese skill;
- Good level in Excel;
- Knowledge in Opera Cloud is a plus;
- Knowledge of revenue, pricing, market intelligence, digital platforms is a plus.
Yêu cầu hồ sơ
- Baohuyen.nguyen(AT sign)sofitel.com
- Yen.tran(AT sign)sofitel.com
Khách sạn Sofitel Sài Gòn Plaza là khách sạn 5 sao sang trọng và nổi tiếng nhất Sài Gòn với 286 phòng được nâng cấp mới.
Tọa lạc tại khu vực yên tĩnh trên đại lộ lịch sử Lê Duẩn với hàng cây xanh rợp bóng mát. Nơi đây cũng là trái tim của Thành Phố Hồ Chí Minh về thương mại, văn hoá và mua sắm.
Sofitel Saigon Plaza mang đến cho khách hàng một không gian đậm chất Pháp với sự lãng mạn cổ điển pha lẫn nét thanh lịch hiện đại. Hãy cảm nhận một linh hồn Pháp thuần khiết giữa lòng Sài Gòn tấp nập. Chiêm ngưỡng sự hòa quyện hoàn hảo, tinh túy của hai nền văn hóa Việt và Pháp trong từng thiết kế của khách sạn. Bắt đầu từ sảnh đón khách, phòng khách , các phòng hội họp…..Khách hàng đều có thể cảm nhận được nét thanh lịch Pháp và đâu đó cũng thấp thoáng nét văn hoá đậm chất Việt.
Ngoài ra, trải nghiệm ẩm thực Pháp cũng không thể nào thiếu trong kỳ nghỉ của quý khách tại Sofitel Saigon Plaza. Nhà hàng LE17 Bistro, toạ lạc tại tầng 2, sẽ mang đến những trải nghiệm ẩm thực theo phong cách Pháp chuẩn mực với những món ăn của vùng Provence đích thực. Những dịch vụ đẳng cấp khác cũng không thể thiếu trong kỳ nghỉ của quý khách như: hồ bơi tầng thượng, phòng tập thể dục với các trang thiết bị mới và hiện đại nhất, đặc biệt trung tâm chăm sóc sức khoẻ RESET vơi các phương pháp trị liệu và phục hồi sức khoẻ mới lạ chỉ duy nhất có tại Sofitel Saigon Plaza.