About TikTok
TikTok is the leading destination for short-form mobile video. At TikTok, our mission is to inspire creativity and bring joy. TikTok's global headquarters are in Los Angeles and Singapore, and its offices include New York, London, Dublin, Paris, Berlin, Dubai, Jakarta, Seoul, and Tokyo.
Why Join Us
Creation is the core of TikTok's purpose. Our platform is built to help imaginations thrive. This is doubly true of the teams that make TikTok possible.
Together, we inspire creativity and bring joy - a mission we all believe in and aim towards achieving every day.
To us, every challenge, no matter how difficult, is an opportunity; to learn, to innovate, and to grow as one team. Status quo? Never. Courage? Always.
At TikTok, we create together and grow together. That's how we drive impact - for ourselves, our company, and the communities we serve.
Join us.
About Us
The Global Business Solutions (GBS) team is responsible for the revenue growth of the TikTok business, and our teams include Sales, Marketing, Ops, Account Managers, Agency and partnerships, as well as Marketing Science.
At TikTok, our Global Business Solutions (GBS) team plays a key role in generating revenue by promoting our advertising solutions, onboarding new clients, driving ad campaigns, and more. As the TikTok community grows at an unprecedented speed around the world, our GBS team leads groundbreaking projects that are changing the landscape of the advertising industry in real time.
Responsibilities
- Business Analysis and Management: Global Business Solutions business data analysis, develop strategic planning, provide solutions and implementation plans; based on the understanding and analysis of the specific business domains, continuously optimize control rules, product tools and business operations, to provide strong support for the implementation of the strategy
- Regular monitoring and data analysis on various business metrics of Outbound E-commerce, and provide corresponding solutions to assist the platform sales team to continuously improve consumer experience
- Business puzzle breakdown: familiar with Outbound e-commerce rules, deeply support sales and client solution team leader to do project task break-down, prioritization, monitoring important business progress; able to measure project output and efficiency through quantitative and qualitative analysis
Minimum Qualifications
- Bachelor degree or above, graduate degree is preferred, math, statistics, computer-related majors are preferred, strong capability of data analytics is required
- Min 5 years of experience in research and analysis positions in consulting, e-commerce/ads is preferred
- Outstanding reasoning capability and logic, with good problem solving methodologies, being able to independently output quality strategic solutions, strong learning and adaptive ability, strategic framework thinking, sensitivity and insight into the business
- Strategic thinking capacity, able to quickly understand the business and discover the connection between business and data performance
- Excellent verbal and written English communication skill.
- Proficiency in SQL, R/Python for data analysis, understanding of common statistical and analytical methods, and skills in BI visualization tools such as Tableau/Power BI is a plus
- Fast learner, passionate about participating in business, and able to adapt to high intensity and fast growth work environment
TẬP ĐOÀN CÔNG NGHỆ OSP được thành lập vào ngày 18 tháng 6 năm 2008. Trải qua quá trình 15 năm phát triển, đến nay OSP đã có được chỗ đứng cho riêng mình trên bản đồ thị trường Việt Nam với các sản phẩm, dịch vụ áp dụng công nghệ tân tiến nhất nhằm đáp ứng nhu cầu chuyên biệt của mỗi khách hàng. Hiện tại, OSP sở hữu bộ máy gồm gần 150 thành viên, bao gồm đội ngũ ban lãnh đạo, chuyên gia dày dặn kinh nghiệm trong lĩnh vực công nghệ thông tin và loạt nhân sự trẻ năng động và sáng tạo.
Với tôn chỉ “Luôn là đối tác tin cậy”, OSP luôn sát cánh cùng khách hàng – đối tác trong hành trình tăng trưởng bứt phá, phát triển bền vững. Một doanh nghiệp không thể vững mạnh nếu chỉ chú tâm vào lợi nhuận kinh doanh mà bỏ qua trách nhiệm với xã hội. Thấu hiểu điều này, tập thể OSP luôn tích cực tham gia các hoạt động thiện nguyện, bảo vệ môi trường, đảm bảo chế độ đãi ngộ cho nhân sự, nhằm tạo nên những giá trị mới cho cộng đồng.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ các chế độ BHYT, BHXH, BHTN.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Teambuilding
- Event
Lịch sử thành lập
- Năm 2008-2010, Nghiên cứu, xác định nền tảng công nghệ cốt lõi và định hướng phát triển bền vững
- Năm 2011-2017, Ra mắt thành công các sản phẩm công nghệ đáp ứng nhu cầu cấp thiết của thị trường và đón nhận tin sự dùng của khách hàng.
- Năm 2018-2020, Bên cạnh loạt giải thưởng danh giá, OSP tiếp tục chứng kiến tăng trưởng bứt phá trong doanh thu tại tất cả lĩnh vực hoạt động.
- Năm 2021-nay, Thực hiện mở rộng quy mô, hoàn thiện bộ máy nhân sự và chính thức tham gia lĩnh vực phát triển ứng dụng công nghệ Blockchain
Mission
OSP thực hiện sứ mệnh kiến tạo giải pháp công nghệ ứng dụng cao và cập nhật xu hướng thế giới, mang lại hiệu quả cũng như thành công cho khách hàng. Các hoạt động hợp tác, đầu tư nước ngoài sẽ tiếp tục được triển khai với mong muốn đem tên tuổi thương hiệu Việt vươn tầm quốc tế.
Review TẬP ĐOÀN CÔNG NGHỆ OSP
Phúc lợi cơ bản, lãnh đạo thân ái, lương đúng giờ đúng ngày, là những thứ mà osp k có (RV)
Quản lý năng lực kém, chưa có nhiều kinh nghiệm, kỹ năng kém
Công ty nhiều hoạt động cũng khá vui, ban lãnh đạo cũng ok (RV)