Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
Các phòng ban đang tuyển dụng tại Wipro Consumer Care Vietnam
Việc làm Wipro Consumer Care Vietnam
Cập nhật 03/12/2025 23:49
Tìm thấy 2 việc làm đang tuyển dụng
E-commerce Specialist
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương:
Thỏa thuận
Chức vụ:
Nhân viên
Ngày đăng tuyển:
14/10/2025
Hạn nộp hồ sơ:
09/11/2025
Hình thức:
Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm:
2 - 5 năm
Số lượng:
1
Giới tính:
Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh
Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
ROLES:
- The E-commerce Specialist provides effective support to E-commerce Manager to ensure job completion and there by contribute to good results.
- E-Commerce Specialist is responsible for working as a key member and will be instrumental in leading the day-to-day operations to address the integrated business operations to maximize revenue, profit and cost efficiencies while providing a rich e-commerce shopping experience
JOB DESCRIPTION
Commercial Planning
- Develop E-commerce Strategy & Sales Plan for each Brand/Channel & build activities calendar for monthly/quarterly.
- Drive sales, profitability & brand score through proper merchandising and overall presentation of specific category/Top 4 key platforms: Lazada, Shopee, Tiki, Sendo.
- Work closely with E-Platforms & E-distributor to prepare and implement seasonal/ monthly campaigns and initiatives.
- Promotion planning & Stock planning monthly/ quarterly to deliver target & stock reservation
- Build and develop strong relationship with E-platforms, E-distributor & internal departments
- Identify ways to drive sales generation through business analysis; ensure action is taken to maximize sales potential
- Recognize shopper triggers/barriers to define fast & appropriate action
- Find & negotiate new business opportunities with new channels to expand the online business
- Other tasks as directed
Digital Marketing & E-merchandising:
- Work closely with Brand team for driving traffic to official stores monthly/ running activities directly to Online Channel to enhance brand awareness & online sales.
- Propose & manage design layout (Landing Page/Shop in Shop), banner onsite as per guidelines with the Designers/ E-Platforms & Enablers to ensure strong communication & brand image.
Analysis & Reporting:
- Sales analysis of each online E-Platform and of each activity
- Product listing data analysis (sales, conversion rate, page views, rankings, pricing, etc.) to determine why products are trending up or down. Share the observations and the propose strategies to improve the issue.
- Budget management and conduct expense/benefit analysis, discount rate check (Above the line, Below the line, ROI)
- Competition benchmark (promo, pricing…)
- Track performance (sell-in/ sell-out) per E-retailer, Partner and of each Brand to identify solution of development
- Weekly/Monthly/Quarterly report to E-commerce Manager.
CRM
- Manage customer database and develop customer loyalty programs & increase new customers.
- Manage E-distributor for online customer service.
Yêu Cầu Công Việc
- 2-3 years’ experience in E-commerce/Marketing/Media, strong background in E-commerce with experience/ used to work for Lazada, Shopee or Tiki will be an advantage (preferred in relevant industry)
- Or strong profile in Enablers, used to work for E-distributors, and had experience when working in FMCG field.
- Excellent communication skills, verbal & written English
- Solid knowledge in shopper marketing, sharp and fast learning agile
- Excellent interpersonal skills
- The ability to conduct cost/benefit analysis/ work under high demanding
- Software skills: Excel, Power point, Word, MS office, clear understanding of internet
- Proactive, Strong analytical & Project management skills
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Quận 1, Hồ Chí Minh Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Hết hạn ứng tuyển
Báo cáo
Wipro Consumer Care Vietnam
Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Số 7, Đường số 4, Khu công nghiệp Việt Nam - Singapore, Phường Bình Hòa, Thành phố Thuận An, Tỉnh Bình Dương
Wipro Consumer Care Việt Nam là công ty FMCG quốc tế hàng đầu, nơi mọi người có thể phát triển và nhận ra tiềm năng của mình đồng thời tạo ra những thương hiệu và sản phẩm truyền cảm hứng cho cuộc sống của người Việt. Kể từ khi bắt đầu hoạt động vào năm 1996, chúng tôi đã đưa Wipro Consumer Care Việt Nam trở thành doanh nghiệp chăm sóc cá nhân và gia đình không cần giấy tờ lớn thứ ba trên thị trường với tốc độ tăng trưởng hai con số hàng năm và các thương hiệu được đánh giá cao như Enchanteur, Romano, Gervenne, Tinh chất sinh học, MaxKleen, Carrie Junior.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Zumba
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Bắt đầu hoạt động vào năm 1996, chúng tôi đã đưa Wipro Consumer Care Việt Nam trở thành doanh nghiệp chăm sóc cá nhân và gia đình không cần giấy tờ lớn thứ ba trên thị trường với tốc độ tăng trưởng hai con số hàng năm và các thương hiệu được đánh giá cao
Mission
Định hướng phát triển thành một Tập đoàn hàng đầu khu vực, không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo hệ sinh thái các sản phẩm dịch vụ đẳng cấp, góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của mọi người và nâng tầm vị thế của thương hiệu Việt trên trường quốc tế.
Review Wipro Consumer Care Vietnam
3.5
6 review
11/11/2020
★
★
★
★
★
Nhân viên
tại Hồ Chí Minh
Môi trường tốt cho fresher, nhưng khó phát triển lâu dài
17/07/2020
★
★
★
★
★
Nhân viên
tại Bình Dương
Văn hóa công ty tốt, sự đãi ngộ và chăm sóc nhân viên chu đáo (ID)
16/07/2021
★
★
★
★
★
Nhân viên
tại Bình Dương
Cty khá ok cho mấy bạn mới ra trường vào học hỏi /tìm kinh nghiệm/make up CV (CTT)
Những nghề phổ biến tại Wipro Consumer Care Vietnam
Bạn làm việc tại Wipro Consumer Care Vietnam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn
Wipro Consumer Care Vietnam
Click để đánh giá