Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
Job Details
Position: Chinese speaking - Executive (Front) / Global Business Division
Job Code: 112664
- Working location: Hoan Kiem District, Hanoi
- Monthly Salary: 10,000,000~20,000,000VND
Responsibility
1. Client Service:
- To review the renewal list for timely reminders to clients
- To offer renewal quotations and new quotations for new clients
- To request the Business Processing Team to issue policy, endorsement, issue Chinese policies, and send to clients
- To look for new clients, approach clients, sell insurance and take care of clients
- To conduct non-life insurance seminars for both current and potential clients (explain the cover of insurance policy and claim procedure)
- Create structure and manage paper, email files, and other documentation in accordance with agreed processes and procedures of Marketing Division.
- Co-ordinate efforts of all Departments/ Divisions and work as an intermediary on behalf of the Line Management(s).
- To organize risk management seminars for existing clients
- To execute a risk survey at the client’s site as the basis for offering a quotation
2. Outstanding/Unclear Premium:
- To update the status of outstanding premiums and follow up the overdue premiums to ensure collecting premiums fully and timely.
3. Business Administration:
- To report any unusual problems to direct management
- Monthly & quarterly Gross Written Premium analysis report, expenses analysis report, Data checking.
4. With concerned departments:
- To cooperate with Claims Divisions :
+ to settle the claim smoothly for customers in compliance with the company’s procedure;
+ to follow up on any pending claim cases;
+ to organize risk/claim management seminars, and risk surveys at the client’s site
- To coordinate with the Underwriting Division:
+ to work closely with the Underwriting Division for quotation and coverage;
+ to cooperate with the Loss Control Engineer to make a risk survey at the client’s site.
- To follow up with the Business Processing Division for operation matters;
- To coordinate with related Divisions for all related jobs or in close coordination with other departments for special events organized by the Company.
5. Others:
- To update the market trends directly influenced on Company’s business activities;
- To assist Line Management(s) in related reports, administrative tasks, and translation tasks as assigned ;
- To execute other office works as required by line management and the Company.
Yêu Cầu Công Việc
Requirements
<Essential requirements>:
- Education: College Graduation, or Bachelor Degree major in marketing OR business management OR related fields
- Language:
+ English at Intermediate level up
+ Chinese at Business level ( HSK5 and above)
- Gender: any is acceptable
- Age from 23 - 30 years old
- Experiences: At least 1-2 years of working experience in any industry (experience in sales, sales support, customer service, or marketing positions is a big plus)
<Skills & Knowledge>:
- Strong marketing sense.
- Be able to clearly understand working procedures & flow charts.
- Well know all insurance products and be able to explain that to clients their coverage is a plus.
- Be highly aware of the requirements to be professional to provide high-quality service to clients
NOTICE:
Only shortlisted candidates will be approached by RGF's consultant. Your resumes will be recorded in our system, and you will receive our Job Introduction Auto-email with suitable jobs in the coming time. Please check your email regularly to get our vacant job. Thanks so much!
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: 22 - 30
- Lương: 10 Tr - 20 Tr VND
AIA Exchange Hà Nội tọa lạc tại tầng 11, tòa nhà Lotte 54 Liễu Giai, Ba Đình, Hà Nội, phóng tầm mắt ra khu vực phía tây Thủ đô ngày một sầm uất, AIA Exchange không chỉ có dáng dấp một văn phòng bề thế mà với gam màu nâu đen chủ đạo, văn phòng đem lại cảm giác vừa sang trọng, vừa thân thiện. AIA Exchange Hà Nội được trang bị cơ sở vật chất hiện đại và được thiết kế dựa trên cảm hứng từ trung tâm tài chính New York, với không gian mở, thân thiện và đa chức năng. Đây sẽ vừa là văn phòng làm việc của các chuyên viên hoạch định tài chính chuyên nghiệp của AIA, vừa là Học viện Ngoại hạng, vừa là một trung tâm dịch vụ khách hàng, và là nơi tổ chức các hội thảo, sự kiện với các chủ đề đa dạng mà khách hàng quan tâm. Để đáp ứng nhu cầu ngày càng cao của khách hàng, AIA Exchange Hà Nội tập trung tuyển dụng đội ngũ nhân sự trẻ và năng động trên thị trường để phát triển họ thành những chuyên viên hoạch định tài chính chuyên nghiệp. Với thu nhập ổn định, được huấn luyện chuyên sâu thông qua “Học viện Ngoại hạng” của AIA, được các cấp quản lý hỗ trợ chặt chẽ và được trang bị công nghệ mới nhất để làm việc (100% chuyên viên hoạch định tài chính tại AIA Exchange sẽ sử dụng iPoS trên iPad để tư vấn và hoàn tất Hồ sơ yêu cầu bảo hiểm cho khách hàng), các chuyên viên hoạch định tài chính này sẽ là những thành viên của một đội ngũ kinh doanh bảo hiểm nhân thọ có chuyên môn vượt trội.
Review AIA
Cơ hội đào tạo tốt , cơ hội thăng tiến cao (GL)