Mô tả công việc
- Based on JBP, breakdown into monthly Marketing & Campaign calendar by brands and by customer to avoid customers' conflict, strenthen dashboard from sell-in and sell-out. Optimize and tracking of investment mapping with Sales target.
- Ensure healthy metrics for online sales: traffic, %CR, offtake trend, ROAS & guided GMV from paid media...
- Lead Ecommerce Campaign & Merchandising Planning and execution.
- Lead Co-brand and partnership management to access potential matching target audience and extra value exchange .
- Ensure digital shelf & new initiatives update: SIS management, E-content, product page, landing page, thumbnail...
• Internal collaboration with Brand team, Finance controller, Demand planning, Sales team, Channel development team:
- Co-Lead to build, consolidate, incoporate FY Marketing & Ecommerce campaign with brand campaign calendar from BU to ensure offtake grow inline with Bu strategy
- Co-Lead marketing solutions & Meta ads, Google performance ads: paid search, organic search (eRetailer Search), livestream, social activities, KOL affliate, publisher affliate,...
- Monthly detailed SKU sales booking with sales team based on latest update campaign calendar
- Commercial plan for gift with purchase and on-top gift scheme: campaign and BAU
- Annual planning source of growth for Online channels
• Working with agencies and enablers for:
- Brief media based on EC target progress & campaign calendar, ensure optimize CPC and ROAS and to deliver with JBP commitment for platforms
- Quarterly catch up with Meta and Google for system update, new initiatives and cascade to media agency
- Quarterly, H1, H2, AOP review with media agency
- Find room to optimize and scale up efficiency media via market intelligence tools
• With the support of local research, insight data from ePartners to develop deeper online consumer and shopper understanding for Nutrition Category.
• Leverage this understanding to develop impactful media and ecommerce strategies to deliver the desired KPIs.
• Ensure activities will comply to FTSE4Good , WHO-Code, Nestlé policies and Instructions and local legislation in the context of delivering objectives by self/entire team.
Yêu cầu công việc
• Minimum 4-5 years in online business operations, with at least 3 years experience in eCommerce from planning to execution, and over this period has successfully delivered projects and KPIs, especially top and bottom line business results.
• Experience in relationship building and managing cross functional teams & KAM and Marketing Solution team of online ecommerce platforms
• Proven track record in delivering strategic digital marketing projects.
• Has consistently demonstrated success in a number of challenging and diverse business situations.
• Broad and practical understanding of key digital concepts in the areas of eCommerce, Social Commerce, Digital Media, Marketing Data Analytics.
Quyền lợi được hưởng
13th Month Fixed Salary + yearly Performance Bonus
Máy tính xách tay
Laptop
* Công ty TNHH Chế Tạo Máy Dược Phẩm Tiến Tuấn là công ty cơ khí chính xác duy nhất tại Việt Nam thiết kế chế tạo máy & thiết bị bào chế dược phẩm, là đơn vị được UBND TP. HCM chọn làm đại diện DOANH NGHIỆP KHOA HỌC CÔNG NGHỆ của thành phố, sản phẩm được các tổ chức TUV Rheinland, SGS chứng nhận CE mark.
* Tiến Tuấn không chỉ là nhà cung cấp mà còn là người bạn đồng hành tin cậy của khách hàng (các nhà sản xuất dược phẩm), luôn mang đến cho khách hàng các trải nghiệm công nghệ mới nhất, hỗ trợ tích cực cho quá trình thử nghiệm và sản xuất nhiều loại dược phẩm mới phục vụ cho hoạt động chăm sóc sức khỏe cộng đồng.
* Tiến Tuấn đã xây dựng hệ thống quản lý chất lượng toàn diện kể từ 2002, qua hơn 10 năm quản lý chặt chẽ và cải tiến liên tục, các sản phẩm của công ty đã đạt được độ tin cậy cao, dễ dàng sử dụng, tính năng hiện đại, kết cấu và hình dáng tinh tế.
* Sản phẩm của Tiến Tuấn không chỉ có mặt ở hầu hết các công ty dược phẩm trong nước mà còn được tín nhiệm tại các thị trường Đông Nam Á, Trung Đông, Bắc Âu với sản lượng xuất khẩu hàng năm đến 70% sản lượng chung. * Khẳng định trí tuệ và tính sáng tạo Việt, hằng năm công ty tham gia các kỳ hội chợ triển lãm quốc tế lớn về máy móc dược phẩm (tại Frankfurt, Dubai, Jakarta). Sản phẩm với các tính năng mới nhất trình diễn tại triển lãm được sự quan tâm và đánh giá cao của nhiều nhà sản xuất dược phẩm hàng đầu.