Our SPX Express Product Team is currently seeking a dynamic and experienced Product Manager to join our team and spearhead our digital transformation efforts. Our vision is to create a seamless and efficient supply chain ecosystem that empowers businesses and delights customers. We aim to leverage cutting-edge technologies and data-driven insights to optimize operations, enhance visibility, and deliver exceptional value to our clients.
As a Product Manager, you will have the opportunity to analyze complex business challenges, generate creative product ideas, and deliver exceptional value to both internal and external customers. You will work closely with cross-functional teams to develop and execute product strategies that align with our mission of transforming the logistics landscape.
Job Description
Product Discovery
- Engage with both internal and external customers to understand their pain points and challenges.
- Conduct thorough market research to identify areas for improvement and potential opportunities.
- Analyze and extract relevant information from large datasets, both structured and unstructured, to streamline and enhance critical processes.
- Independently define business problems and propose solution approaches with minimal guidance.
- Scrutinize and validate data to ensure its quality and reliability, generating actionable insights.
- Collaborate with data teams to enhance data assets, quality, metrics, and insights.
- Utilize robust data analysis skills to systematically prioritize customer requirements.
- Develop comprehensive product roadmaps for relevant components on a yearly, monthly, and weekly basis.
- Propose business solutions from a product perspective to address customer needs.
- Offer creative and feasible technical solutions to meet customer requirements.
- Craft concise documents and utilize data visualization techniques to effectively communicate results to stakeholders and facilitate decision-making.
- Coordinate with the regional team throughout the product development process.
- Collaborate with the Product Support team to provide support to end users.
- Oversee projects to successfully deploy features for all customers.
- Measure the business impact of released features and gather feedback.
- Effectively manage the product lifecycle, ensuring continuous improvement and alignment with business objectives.
Must have
- Creative & Proactive: Curious and proactive in seeking insights and addressing market opportunities with critical thinking.
- Business Acumen: Prioritizes long-term business outcomes, skillful in product prioritization, and effective in stakeholder communication.
- Functional skills: Strong technical understanding and ability to analyze data effectively.
- Previous work experience as a business analyst or product manager
- Experience working with data/product teams
- Understanding of Business flow, Data flow, UX flow, UI Design, API, Project Management.
Công ty cổ phần BMC Việt Nam là công ty sản xuất, gia công và phân phối thương mại sản phẩm thuốc bảo vệ thực vật, phân bón và máy móc nông nghiệp.
Chúng tôi rất tự hào là một trong những nhóm công ty phát triển hàng đầu tại Việt Nam về lĩnh vực chúng tôi đang hoạt động:
- Đứng đầu về thị phần sản phẩm bình phun động cơ điện trên toàn quốc.
- Top đầu về chất lượng trong sản phẩm thuốc bảo vệ thực vật tại thị trường Việt Nam.
- Luôn sáng tạo các sản phảm mới độc đáo phục vụ trong nông nghiệp.
Chúng tôi tạo điều kiện tốt nhất để nhân viên có môi trường làm việc chuyên nghiệp năng động ,thử thách nhưng đầy sáng tạo và phát triển toàn diện.
Tổ chức đào tạo nội bộ cũng như đào tạo bên ngoài thông qua các chương trinh đào tạo của Nhật Bản – Việt Nam như VJCC, JICA, PACE, VCCI cho CBCNV để phát triển năng lực người lao động.
Chúng tôi là một trong những DN có chế độ phúc lợi tốt nhất tại nơi chúng tôi hoạt động. Thu nhập của người lao động luôn phát triển cùng với sự phát triển không ngừng của Công ty.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Các hoạt động ngoại khóa
- Thăm quan, du lịch hàng năm
- Các giải thi đấu thể thao như : Đá bóng, bóng chuyền
- Dã ngoại, team building theo quý
- Chương trình giao lưu văn hóa của công ty,mở tiệc tùng, lễ hội
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Du lịch
- Thể thao
- Party
- Tình nguyện
Lịch sử thành lập
- 2002: Công ty được thành lập
Mission
- Trở thành nhà cung cấp và phân phối các sản phẩm với chất lượng tốt nhất và đem đến sự hài lòng cho khách hàng
-
Không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo hệ sinh thái các sản phẩm dịch vụ đẳng cấp, góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của mọi người và nâng tầm vị thế của thương hiệu Việt trên trường quốc tế.
Review BMC Việt Nam
Công ty chuyên OT không lương. Nếu làm sale nam thì nhiều lúc sẽ phải kiêm luôn bốc vác, khuân hàng(Fb)