Mô tả công việc
As a member of the digital growth team, your role is to leverage consumer data, technology, and media expertise to drive key commercial values for Heineken. Your responsibilities include:
LEAD THE EXECUTION OF HEINEKEN'S UNIFIED CONSUMER ENGAGEMENT PLATFORM (EKOIN) (40%)
Platform Development Management:
Collaborate with internal stakeholders (Brand, Trade, Sales, Tech) to understand top line needs and translate them into platform features and operational processes.
Ensure OTIF execution of key supporting workstreams, including platform tech development, operation SOPs, sale briefs, consumer service & other necessary tasks.
Platform Operations (with support from internal and external partners)
Collect business requirements and set up campaigns on the platform.
Update platform content based on business needs (e.g., campaigns, promotions).
Create and execute engagement and retention content deliveries.
Resolve consumer complaints and questions efficiently.
Performance Measurement & Optimization:
Monitor daily campaign performance based on pre-set KPIs and lead the necessary improvements as needed.
Oversee the standardized consumer data collection processes across campaigns and internal ecosystem integrations (with support from Heineken Development Hub and Tech team)
Be the expert on consumer profiles, insights and segmentation posibilities of platform consumers to activate.
Lead the centralize and enrichment of platform consumer data into the global consumer data storage for other activations.
LEAD THE DATA-DRIVEN MARKETING SEGMENTATION & MEASUREMENT PROCESS (30%)
Consumer Data Collection, Storage, Tagging & Analysis:
Retrieve, centralize, and enrich the consumer database with new, existing, and historical data, with support from Data Experts and the Tech team.
Define and guide Brand, Trade, and external agencies to ensure standardized collection, tagging, and storage.
Collaborate with Legal to ensure adherence to data privacy regulations.
Consumer Segmentation Operation:
Identify and set up consumer segmentation based on business requirements for activation across multiple touchpoints (e.g., media channels, trade channels).
Assist the Brand Lead and Trade Lead in implementing consumer data activations across various platforms and channels.
Lead the post-campaign process and propose effective tactics with Brand, Trade, and/or Sales.
DRIVE FUNDAMENTAL PERFORMANCE (30%):
Competitors sentiments & Agility:
Monitor competition across ATL (paid, owned, earned) touchpoints on a weekly, monthly, and quarterly basis.
Provide agile counteraction to improve our communication efforts
Budget governance:
Lead the monthly media and social spending reports with clear justifications.
Liaise with Brand Marketing, Business Controllers, and Agencies to ensure clear tracking of the budget month by month.
Orchestrate communication marketing measurement process:
Lead the weekly optimal creative compliance report
Collaborate closely with other members of the Consumer Experience team, as well as external agencies or vendors, to ensure seamless execution of digital marketing initiatives.
Stay updated on emerging digital tools and platforms, digital marketing trends, and new technologies, and share insights with the rest of team.
Yêu cầu công việc
Proven experience in digital and CRM marketing, including segmentation, targeting, channel understanding, and lifecycle management.
Knowledge of app development processes and principles from ideation to delivery.
Hands-on experience in data analysis and campaign performance evaluation.
Strong project management experience, capable of leading initiatives across multiple functions.
A willingness to learn multiple facets and operations of the business.
The ability to thrive in a fast-paced environment while managing multiple priorities.
Fluency in English, and proficiency in Microsoft Excel and PowerPoint
Quyền lợi được hưởng
Private health insurance for employee and dependents
Nghỉ phép có lương
18 annual leaves day
Căn-tin
Canteen
VMO Holdings (VMO) là Công ty công nghệ thông tin đáng tin cậy cung cấp các giải pháp toàn diện về dịch vụ tư vấn và phát triển các sản phẩm phần mềm, dựa trên nhiều nền tảng như: IoT, AI/ML hay Blockchain... Với kinh nghiệm và lợi thế gần 10 năm trong lĩnh vực IT, VMO tự hào góp phần quan trọng trong sự thành công của hơn 500 đối tác, cùng nhiều doanh nghiệp Startups.VMO đang trên đà phát triển và tăng trưởng mạnh mẽ, với hơn 800 nhân sự tại 6 văn phòng ở Hà Nội cùng các chi nhánh tại Nhật Bản và Mỹ. Không chỉ trực tiếp tham gia vào việc xây dựng và phát triển hệ thống, hơn thế nữa, chúng tôi còn tư vấn các giải pháp công nghệ tối ưu dựa trên những ý tưởng tuyệt vời của các khách hàng. Từ đó, từng bước khẳng định tầm nhìn trở thành công ty công nghệ thông tin có vị thế toàn cầu.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Zumba
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2012, VMO là công ty gia công CNTT đáng tin cậy có trụ sở tại Hà Nội, Việt Nam với hơn 500 nhân viên và hơn 40 dự án hiện đang triển khai.
Mission
Trải qua hơn 10 năm phát triển, với kiến thức về những công nghệ tiên tiến nhất cùng đội ngũ kỹ sư nhiệt huyết, giàu kinh nghiệm, VMO tự hào đóng góp quan trọng vào sự thành công của hơn 500 đối tác và nhiều Startup. Để giúp khách hàng của chúng tôi đạt được thành công nhờ CNTT. Trở thành một trong những công ty CNTT hàng đầu mang lại sự đổi mới và hiệu quả cho doanh nghiệp
Review VMO
Tốt(GL)
Lương khá ổn, phù hợp dành cho lớp trẻ thích năng động (rv)
Văn phòng làm việc tốt, điều kiện hộ trợ nhân viên làm việc tốt (rv)