Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Main responsibility
1. Check the unit price of each factory, use that as a basis for issuing invoices to customers.
2. Monitoring quarterly price changes, periodic price increases of contracts for customers.
3. Track land rental prices, land use fees, and annual management fees of the zones.
4. Check and urge the collection and management of goods, manage debtors, monitor details of each customer, the amount owed by the customer, the time limit and the debt payment situation.
5. Manage transaction contracts with customers.
6. Record the entries related to Revenue, Service costs on the accounting software.
7. Enter the bank sub-book.
8. Work support for general accountants
9. Perform related work when required
10. Make reports according to regulations
Main tasks
• Check and compare:
1. Make A/R invoice, declare Invoice, issue service invoices according to each tracking period in the month.
2. Make accounting entries in accordance with accounting regulations and standards.
3. Monitor and check the quantity and unit price of goods and services to ensure accurate invoices.
4. Monitor and preserve output invoices.
5. Monitor price changes quarterly.
6. Monitor the debt situation and be in charge of contacting for quick and complete debt collection. Update debt collection status continuously to relevant management levels (1 time/week).
7. Warn relevant management about notable overdue debt objects or situations, avoiding risks in debt recovery.
8. Monitor and update the contract continuously to understand the term, unit price of goods and services, ensure the correct unit price and valid contract term.
9. Support in providing information on contract status, term, and unit price upon request.
10. Calculating late payment penalty interest of customers.
11. Sending debt reminder letters to overdue customers
12. Reconcile debt with customers.
13. In charge of making payment request and tracking expenses related to workshop rental service.
14. Enter the bank sub-number.
15. Perform other tasks as assigned by the Chief Accountant
Report:
1. Report on factory lease debt.
2. Monthly activity report.
3. General report on revenue - monthly workshop rental costs.
5. Periodic reconciliation of debts.
6. Make general tables of information, revenue and expenses upon request.
7. Report on annual revenue - expense plan.
Yêu Cầu Công Việc
Degree/Certificate Requirements
1 Academic level: College and above
2 Major: Accounting
3 English: Good communication, email and report.
4 Computer: Proficient in the use of office software
Required Experience/Knowledge
1 Expertise
• Bachelor of Accounting.
• Understanding the field of operation of the company.
2 Experience
• At least 01 year of experience in accounting - sales - debt
• Knowledge of accounting and bookkeeping.
• Ensure confidentiality of work information.
Requirements for qualities, personality/skills, abilities
1 Skill:
• Communication skills, problem solving.
• Good arrangement, organization and planning skills.
• Adaptation.
• Working group.
2 Ability:
• Capture work quickly, manage, organize and implement scientific and optimal work;
• Ability to think, create, analyse and synthesize well;
• Sensitivity, initiative and high sense of responsibility at work;
• Withstand high work pressure.
3 Personality/Attitude:
• Professional, flexible, flexible style.
• Honest, fair, objective and progressive.
4 Other:
• Good appearance, agile, making a good impression.
• Good health.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty cổ phần Media Mart Việt Nam là một trong những công ty kinh doanh siêu thị điện máy hàng đầu Việt Nam với các sản phẩm điện tử, điện lạnh, laptop, mobile, đồ gia dụng và nội thất với các thương hiệu hàng đầu thế giới như SONY, TOSHIBA, NOKIA….Hiện tại, công ty đang sở hữu một chuỗi hệ thống siêu thị điện máy lớn tại Hà Nội và các tỉnh thành phố Phía bắc như Media Mart Thái Nguyên, Media Mart Bắc Ninh, Media Mart Hưng Yên, Hải Phòng, Thanh Hóa, Vĩnh Phúc, Nam Định, Bắc Giang và Quảng Ninh.
Sau 15 năm đi vào hoạt động đến nay MediaMart đã sở hữu chuỗi hơn 350 siêu thị điện máy tại 32 tỉnh/ thành phố lớn trên cả nước.
Chính sách bảo hiểm
- Được đóng các BHXH, BHYT, BHTN, …. theo quy định của Nhà Nước
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn 24/24
Các hoạt động ngoại khóa
- Các hoạt động tập thể như thể thao, văn nghệ, các cuộc thi gia đình, teamwork, ….
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
- Ngày 16/1/2008, Siêu thị điện máy MediaMart chính thức ra đời
- Tháng 12/2008, Siêu thị thứ 2 của Mediamart chính thức được khai trương
- Năm 2010, MediaMart đã đẩy kế hoạch phát triển nhân rộng mô hình hệ thống siêu thị điện máy thông qua sự ra đời của siêu thị thứ 3 và 4. MediaMart còn đầu tư mạnh về mặt tài chính trong việc tái cơ cấu hệ thống quản lý.
- Năm 2012, Siêu thị thứ 5 của MediaMart chính thức được đưa hoạt động
- Tháng 4/2013, MediaMart tiếp tục mở rộng sang lĩnh vực kinh doanh nội thất
- Ngày 16/10/2013, Chính thức đưa siêu thị thứ 7 vào hoạt động
- Tháng 10/2013, Khai trương siêu thị thứ 10 tại Hải Phòng
- Ngày 14/12/2013, MediaMart chính thức đưa siêu thị điện máy MediaMart Thái Nguyên vào hoạt động
- Năm 2014, Đây được đánh giá là năm phát triển thần tốc của MediaMart với hệ thống 7 siêu thị điện máy được đưa vào hoạt động
- Năm 2015, MediaMart khai trương thêm 4 siêu thị điện máy tại các tỉnh Quảng Ninh, Bắc Giang, Hà Nội
- Năm 2016, MediaMart đưa chuỗi 11 siêu thị điện máy vào vận hành
- Năm 2017, Tính đến thời điểm này, MediaMart khép đã có 40 siêu thị được khai trương và đưa vào vận hành thành công tại các tỉnh, thành phố trọng điểm trong cả nước
- Năm 2018, Khai trương 27 siêu thị điện máy tại các tỉnh, thành phố trọng điểm trên cả nước
- Năm 2019, Bằng nguồn lực mạnh mẽ từ tài chính cho đến nhân sự dày dặn kinh nghiệm, MediaMart đã mở rộng thêm 22 siêu thị mới nâng tổng số thành viên trên toàn hệ thống công ty lên 120 siêu thị
- Tháng 8/2019, 11 siêu thị mới của MediaMart tiếp tục phủ sóng thị trường điện máy miền Bắc
- Năm 2020, Trước diễn biến phức tạp của dịch bệnh COVID-19, để có thể phù hợp với tình hình mới thì doanh nghiệp đã chuyển hướng sang hình thức mua bán hàng trực tuyến nhằm vừa đảm bảo được doanh thu vừa có thể phục vụ người tiêu dùng thuận tiện mua sắm hơn
Mission
Với kim chỉ nam là “Không ngừng phát triển vì khách hàng” và làm hài lòng khách hàng bằng cách tạo ra những giá trị gia tăng như cung cấp các sản phẩm, dịch vụ uy tín, chuyên nghiệp.
Review Công ty Cổ phần MEDIAMART Việt Nam
Chế độ đầy đủ tuy nhiên lương hơi thấp so với mặt bằng chung(rv)
Lương+ kpi thấp, hay bị trừ tiền, lại nhiều việc, có khi còn phải ở lại khi mọi người đã về hết (Fb)