As one of our Backend Engineers (Intermediate and Senior level), you’ll be accountable for building and deploying the innovative features that change our customers’ lives every day. From our trailblazing AI hiring tool to our fully automated payroll solution, every component of our Employment Operating System is carefully designed to disrupt the employment industry for the better, improving the lives of business owners and entrepreneurs everywhere. Our world-class Product and Engineering teams delivered almost 1,000 new features last year. As one of our Software Engineers, you’ll play a vital role in the continued acceleration of our product strategy, by:
- Driving your squad to develop critical features for our customers.
- Collaborating closely with our global team of designers, product managers and UX specialists to gather requirements and translate them into technical solutions.
- Writing automated tests for your production codes.
- Developing and maintaining key components of web applications.
- Conducting testing and code reviews for both yourself and your colleagues.
- Mentoring the Junior Engineers within your squad.
- 4+ years of experience building and developing backend applications.
- Experience with software development in one or more programming languages.
- Proficiency in any OOP language (e.g.,Python, Java, Kotlin, Ruby, Go, Scala, PHP, etc.).
- You have a strong understanding of best practice software engineering processes, testing, and Agile methodology.
- In previous roles, you’ve focused on Server-side and RESTful API Development and integration.
- You have good verbal and written English skills.
Employment Hero is the world’s first Employment Operating System, the next generation of employment software. EmploymentOS encompasses HR, payroll, hiring, employee engagement and employee benefits - a single platform designed to service all employment management needs.
Since our inception in 2014, we’ve scaled to a $2 Billion valuation, servicing over 300,000 customers and more than 2 million active users. But our growth doesn’t stop here! We release up to 1,000 new features and upgrades every year, endlessly motivated by our Mission to make employment easier and more valuable for everyone.
The EH Way
The EH Way is how we describe our culture at Employment Hero and how we all operate. It is our DNA. You can read all about it on our careers page
In Short, You’ll Love Working With Us If
- Revolutionising employment gets your heart racing.
- You thrive on the flexibility (and responsibility) of a remote-first business.
- Our values align, and shape how you show up every day.
- You love the dynamic pace of a startup, are driven by innovation, and enjoy working with other smart people.
Our Perks & Benefits
- A generous budget for your home office.
- Cutting-edge tools and technology.
- 20 days Annual Leave, plus VN Public Holidays.
- $500 USD for your professional development plan.
- $500 USD for English learning courses.
- Premium Healthcare Insurance Program for you and your loved ones, plus full gross salary paid social insurance.
- Sports club funded by Employment Hero.
- Monthly get-together event in the office for team bonding and VND 80,000 budget for lunch for day-in-office.
- Reward and recognition programs - because great work should be recognised and rewarded.
- Employee Share Option Program: be an owner of Employment Hero.
- Annual Global Gathering - so far we’ve been to Thailand, Vietnam, Bali and are excited to meet in Dubai in 2025.
Think we're the right match for you? Fantastic! Click 'Apply' and our talent team will reach out with the next steps.
At Employment Hero, we are committed to safeguarding the privacy of your application data. To understand how we do so, you can read our Applicant Privacy Policy here: https://employmenthero.com/legals/applicant-policy
Được thành lập từ năm 2006, CÔNG TY CỔ PHẦN SMARTOSC là công ty hoạt động trong lĩnh vực Thương mại hiện tử hàng đầu khu vực. Chúng tôi cung cấp các giải pháp tối ưu và hiệu quả nhất, từ tư vấn, phát triển web, thiết kế UX/UI đến các dịch vụ quản trị khác. Trong năm vừa qua, SmartOSC đã đạt được cột mốc 1000 nhân sự. Với chiến lược “lấy con người làm trọng tâm”, chúng tôi luôn tạo điều kiện cho nhân viên phát triển toàn diện và thực hiện hóa ước mơ trên con đường sự nghiệp của họ. Công ty hiện đang sở hữu hơn 500 chuyên gia trong lĩnh vực IT, cùng 8 văn phòng đại diện tại 6 quốc gia: Mỹ, Úc, Singapore, Nhật Bản, Thái Lan và Việt Nam. Năng lực tư vấn chuyên sâu kết hợp với nỗ lực đổi mới công nghệ không ngừng chính là tiền đề vững chắc để SmartOSC đồng hành cùng hàng trăm doanh nghiệp trên thế giới trong suốt 15 năm qua.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ như BHYT, BHXH, ….
Các hoạt động ngoại khóa
- Liên hoan cuối tháng thường xuyên
- Teambuilding, gala dinner
- Các hoạt động ngoại khóa...
Lịch sử thành lập
- Được thành lập từ năm 2006, SmartOSC là một trong những công ty hoạt động trong lĩnh vực Thương mại hiện tử hàng đầu khu vực. Chúng tôi cung cấp các giải pháp tối ưu từ tư vấn, phát triển web, thiết kế UX/UI cho đến các dịch vụ quản trị khác. Với tập khách hàng lớn tại khu vực Bắc Mỹ, châu Á, châu Âu, ANZ, SmartOSC tập trung phát triển với các platform, bao gồm nhưng không giới hạn: Adobe Commerce (Magento), Sitecore, BigCommerce, Shopify Plus, Kentico, Optimizely và Salesforce Commerce Cloud.
Mission
- Trong những năm vừa qua, SmartOSC đã vươn tới cột mốc 1000+ nhân sự tại hơn 9 Quốc gia trên toàn Thế giới. Với chiến lược “lấy con người làm trọng tâm”, chúng tôi luôn tạo điều kiện để nhân viên được phát triển toàn diện và hiện thực hóa ước mơ trên con đường sự nghiệp của họ.
Review SMARTOSC VIETNAM
Công ty bắt thu tiền theo kỳ làm event (RV)
Công ty chuẩn bị lay off không có dự án mới (RV)
Công ty chuẩn bị lay off siết luật (RV)