Công ty Cổ phần Tin học Lạc Việt 3.5 ★

Hồ Chí Minh
200 - 500 nhân viên
Đã xác minh

Việc làm Công ty Cổ phần Tin học Lạc Việt

Cập nhật 07/10/2024 20:57
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công ty Cổ phần Tin học Lạc Việt
Assistant Purchasing Manager
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 10/10/2024
Hạn nộp hồ sơ: 20/11/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 3 - 8 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Bình Dương

Phúc lợi

  • Laptop
  • Phụ cấp
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

The Assistant to the Purchasing Manager plays a vital role in supporting procurement processes, ensuring price competitiveness, and managing supplier relationships. This position requires a hands-on approach to monitoring pricing, maintaining supplier contracts, ensuring compliance with company standards, and optimizing procurement workflows. The Assistant works closely with internal teams and external suppliers to ensure efficient purchasing operations aligned with organizational goals.

  • Procurement Process Management: Assist in developing and implementing standardized procurement processes, ensuring smooth operations from order placement to delivery. Maintain process documentation and seek opportunities for improvement.
  • Price Monitoring & Cost Control: Continuously monitor market trends and price fluctuations for materials and products. Assist in gathering and analyzing data to ensure that the company obtains the best possible prices from suppliers. Provide regular reports on price changes and cost-saving opportunities.
  • Supplier Relationship Management (SRM): To lead Supplier Relationship Account by developing, evaluating, and with a continuous improvement approach to the Vendors as responsible for Direct Materials (Raw materials)
  • Contract Management: Assist in drafting, reviewing, and managing supplier contracts. Ensure that all contracts are up-to-date and reflect the terms and conditions agreed upon during negotiations. Monitor contract compliance and ensure alignment with company procurement policies.
  • Compliance and Risk Management: Ensure that all procurement activities comply with internal policies and external regulations (legal, financial, and ethical). Maintain documentation for audits and compliance reviews. Assist in identifying and mitigating procurement-related risks, such as price volatility or supplier reliability issues.
  • Order Tracking & Reporting: Oversee the creation, tracking, and completion of purchase orders. Provide regular updates to the Purchasing Manager on order status, supplier performance, and any potential delays. Maintain accurate and timely procurement records.
  • Cross-functional Collaboration: Work closely with the finance, legal, and quality assurance teams to ensure that procurement activities align with organizational goals and legal standards.

Yêu Cầu Công Việc

  • Bachelor’s degree in Business Administration, Supply Chain Management, or a related field (preferred).
  • 3+ years of experience in Procurement processes, specially on direct categories
  • Proficiency in Microsoft Office Suite (Excel, Word, PowerPoint) and experience with procurement software is a plus (SAP)
  • Ability to work in a fast-paced environment and prioritize tasks effectively.
  • Knowledge of supply chain management and procurement processes.
  • Procurement skills: Category management background, Supplier Relationship Management (SRM), Negotiation knowledge
  • Strong negotiation and vendor management skills.
  • Analytical mindset with the ability to conduct cost analysis.
  • Multitasking and ability to manage multiple orders and deadlines
  • Excellent communication and interpersonal skills.
  • Strong organizational and time management skills.

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Công ty Cổ phần Tin học Lạc Việt
Công ty Cổ phần Tin học Lạc Việt Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
23 Nguyễn Thị Huỳnh, P. 8, Q. Phú Nhuận, TP.HCM

Thành lập ngày 03/02/1994, đến nay Cty CP Tin học Lạc Việt đã trở thành nhà cung cấp hàng đầu các sản phẩm và dịch vụ CNTT ở VN trong những lĩnh vực hoạt động: thiết kế và phát triển phần mềm ứng dụng; dịch vụ kỹ thuật tích hợp hệ thống; dịch vụ trực tuyến với trung tâm dữ liệu trên cloud; cho thuê và bán bản quyền theo mô hình SaaS; và bảo trì hệ thống, dịch vụ BPM. Với đội ngũ gần 500 nhân viên sáng tạo và nhiệt huyết, Lạc Việt luôn tiên phong mang lại những sản phẩm độc đáo, hữu ích và giá cạnh tranh cho khách hàng.

Chính sách bảo hiểm 

  • Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, ...

Các hoạt động ngoại khóa 

  • Du lịch hằng năm 
  • Teambuilding
  • Party
  • Trò chơi
  • Bóng đá

Lịch sử thành lập 

  • Thành lập ngày 03/02/1994, đến nay Cty CP Tin học Lạc Việt đã trở thành nhà cung cấp hàng đầu các sản phẩm và dịch vụ CNTT ở VN

Mission

  • Hơn 20 năm qua, Lạc Việc luôn thực hiện sứ mệnh xây dựng tài sản thông tin hữu ích cho mỗi người và mọi tổ chức. Các sản phẩm, giải pháp CNTT đầy tính sáng tạo và ứng dụng công nghệ tiên tiến nhất của Lạc Việt đã và đang là bạn đồng hành hữu ích của đông đảo người sử dụng từ các em học sinh, sinh viên, nhân viên của các tổ chức doanh nghiệp, giáo dục, và dịch vụ công.

Review Công ty Cổ phần Tin học Lạc Việt

3.5
2 review

24/03/2023
Lập trình viên (Developer) tại Hồ Chí Minh

Anh chị em trong team hòa đồng. Thi thoảng cũng thấy gái xinh.(rv)

17/02/2022
Nhân viên/ Officer tại Hồ Chí Minh

Công ty như gia đình. Team anh em làm việc vui vẻ, đoàn kết hỗ trợ giúp đỡ nhau trong công việc.(rv)

Những nghề phổ biến tại Công ty Cổ phần Tin học Lạc Việt

Bạn làm việc tại Công ty Cổ phần Tin học Lạc Việt? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Công ty Cổ phần Tin học Lạc Việt

Công ty Cổ phần Tin học Lạc Việt

Click để đánh giá