Mô tả công việc
Công ty IT của Nhật
Accounting and tax duties:
- Collect, summarize, and verify debit notes, invoices, and other relevant documents to ensure timely and accurate payment processing.
- Prepare bank remittances via i-banking and follow up for approvals and results.
- Manage payroll, timesheets, and respond to inquiries from employees or supervisors (if any).
- Record the daily accounting entries to accounting software (FAST)
- Prepare monthly tax declarations (VAT, CIT, FCT, PIT).
- Handle dependent registration on the tax platform.
- Support for annual audit, VAT refund and transfer pricing documents preparation.
Perform other assigned tasks required.
Admin:
- Handle the purchase process for PCs, devices, stationery (search quotation, suitable device, print label, hand over process for employee) and manage assets.
- Perform accounting tasks for the labor union.
- Arrange business trips (flight and hotel booking, visa, business trip decision, reimbursement)
- Perform other assigned tasks required.
Yêu cầu công việc
- Bachelor's degree in Accounting, Finance, Business Administration, or a related field.
- Have Chief Accountant Certificate
- Minimum of 3-4 years of experience in accounting and administrative roles.
- Proficient in accounting software.
- Strong knowledge of tax regulations and compliance requirements.
- Advanced proficiency in MS Office (Excel, Word, PowerPoint).
- Good organizational and time-management skills.
- Detail-oriented and able to work independently.
- Understanding of local governmental policies, regulations, and labor laws
- Proficiency in English communication (both verbal and written) or Japanese (N2)
Quyền lợi được hưởng
- Annual performance review: twice/ year
- Performance Bonus for all staff
- Patents and Inventions bonus
- Bao Viet Premium Healthcare Insurance Package even during probation period
- Annual Health Check-up for all staff
- Good career advancement opportunities
- Opportunity to acquire technical knowledge and experience in the latest technologies
- 12 days annual leaves, + New Year holiday according to the Japanese calendar
- Company trip, Year-End Party
- Insurance in full gross salary
- Gift for Tet/ Autumn Festival
- Free coffee
Thành lập năm 2011, Green World chuyên tư vấn, thiết kế, sản xuất và thi công nội thất cao cấp cho mọi thể loại công trình: văn phòng, nhà hàng, khách sạn, khu nghỉ dưỡng, căn hộ cao cấp, showroom, trường học…
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2011
Mission
Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành,