Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Job Summary:
The Full Controller for Accounting Books of Evolution – Hong Kong branch is responsible for overseeing the accounting books, ensuring the timely payment and receipt processing, and managing financial reporting. This role leads the AR and AP teams, controls and audits ERP system data, and works closely with internal departments and external auditors to maintain financial accuracy and support leadership in budgeting and reporting processes.
Principal Duties and Responsibilities:
- Full control and maintenance of Accounting Books for Evolution's Hong Kong branch
- Lead the Accounts Receivable (AR) and Accounts Payable (AP) teams to ensure timely payments and receipts
- Monthly reconciliation with suppliers and customers.
- Prepare essential financial reports, including Profit and Loss (P&L) statements and Cash Flow reports.
- Collaborate with other departments to ensure accurate and timely booking of expenditures.
- Control and audit all data in the ERP system to ensure integrity and accuracy.
- Coordinate with external auditors for the yearly Financial Audit Report.
- Assist leadership in the preparation and completion of the annual budget.
- Provide weekly and monthly reports, including AR Aging, AP Aging, Inventory reconciliation, Cost of Goods report, and Profit & Loss analysis with major expense trends.
Additional Functions – Other duties as assigned. The above is intended to describe the major responsibilities and requirements for this position. It is not to be construed as an exhaustive statement of all duties, responsibilities, or requirements.
Yêu Cầu Công Việc
- Education: Bachelor’s degree in accounting or finance.
- Expertise in preparing financial reports such as P&L and Cash Flow
- Ability to control and audit data in ERP systems.
- Experience: 5 years of progressive responsibility in accounting and finance fields, including increasing team management; audit preparation and management; experience in a multi-national import/export environment is preferred.
- Leadership and team management, time management, communication skills and the ability to convey accounting concepts to non-accountants.
- Knowledge of international accounting standards and their application to Vietnam standards.
- Excellent written and verbal English skills, with the ability to discuss technical accounting in English.
- MS Office skills, familiarity with accounting / ERP software.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Phụ cấp khác: Hỗ trợ nhà cửa, đi lại
- Thời gian thử việc: 2 tháng
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Thời gian làm việc: 8h00 đến 17h00, nghỉ trưa 1 tiếng
- Đồng nghiệp: Thân thiện, cởi mở, năng động
- Phúc lợi: Gói bảo hiểm y tế tư nhân sau 12 tháng làm việc. Bữa trưa được cung cấp 6 ngày một tuần.
- Ngày nghỉ:
12 ngày mỗi năm, cộng thêm 1 ngày cho mỗi 5 năm liên tiếp; 11 ngày nghỉ lễ mỗi năm; chịu sự thay đổi của luật lao động Việt Nam.
- Lương: Cạnh tranh
CÔNG TY CỔ PHẦN XHOME VIỆT NAM là công ty thiết kế và thi công nội thất và kiến trúc lớn nhất Việt Nam. Hệ thống Showroom & Chi nhánh X'HOME trải dài khắp 3 Miền: HÀ NỘI, HẢI PHÒNG, QUẢNG NINH, MIỀN TRUNG, ĐÀ NẴNG, SÀI GÒN. Là Doanh nghiệp duy nhất có thể cung cấp đầy đủ trọn gói các sản phẩm dịch vụ từ Thiết kế thi công nội thất đến Xây mới, cải tạo. Cung cấp các sản phẩm trang trí gia đình, Thiết bị đồ dùng nhà bếp, Đồ gia dụng.