Job Description
The successful candidate will have the following responsibilities:
- Working in teams to acquire an in-depth understanding of our client’s business in the insurance and sector
- Carrying out audit of insurance accounting under IFRS 17 using globally rolled out audit program and methology
- Understanding the relationships between objectives of the audit sections, the need for the sufficiency of audit evidence, and presentation of the conclusions
- Assist in special projects which includes involvement in IFRS 17 implementation across regional and local insurance clients.
- Involvement in using technology and data analytics and auditing tools, such as Alteryx, Moody and KPMG developed audit innovation tools
- Be part of the Financial Services audit unit which offers opportunities into other financial institutions, fintech and adjacent industries.
The Ideal Candidate Should Have
- A recognised degree in Accountancy or professional accounting qualifications such as CA Singapore, ACCA, CPA Australia etc
- Brings along at least 3 years of experience in handling a portfolio of clients from planning to audit execution in the insurance sector
- Strong knowledge of IFRS (e.g. IFRS 4/17), US GAAP and SOX-404
- A good understanding of pertinent business and risk management issues and familiarity with the regulatory and reporting environment
- Excellent communications skills, strong analytical skills and excellent business acumen
- Self-motivated and are able to work independently with minimal supervision
- Able to deliver quality presentations and present excellent written deliverables
- Possess strong project management skills with the ability to lead a team, including providing direction and support to team members
- Ability and willingness to travel as needed
Only shortlisted candidates will be contacted by KPMG Talent Acquisition team, personal data collected will be used for recruitment purposes only.
At KPMG in Singapore we are committed to creating a diverse and inclusive workplace. We believe that diversity of thought, background and experience strengthens relationships and delivers meaningful benefits to our people, our clients and communities. As an equal opportunity employer, all qualified applicants will receive consideration for employment regardless of age, race, gender identity or expression, colour, marital status, religion, sexual orientation, disability, or other non-merit factors. We celebrate the different talents that our people bring and support every staff member in their journey to achieve personal and professional growth. One of the ways we do this is through Take Charge: Flexi-work, our flexible working framework which enables agile and innovative teams to help deliver our business goals.
Tập đoàn Đại Dũng là nhà thầu tiên phong, chuyên nghiệp hàng đầu tại Việt Nam và khu vực, chuyên cung cấp dịch vụ tổng thầu và sản phẩm kết cấu thép phục vụ công trình trọng điểm quốc gia và công trình quốc tế đáp ứng các yêu cầu kỹ thuật cao, bảo đảm an toàn, chất lượng và tiến độ.
Với 30 năm hình thành và phát triển đến nay, Tập đoàn Đại Dũng có đầy đủ nguồn lực, hệ thống để thực hiện trọn gói các hợp đồng dịch vụ, cung cấp sản phẩm, bao gồm nhưng không giới hạn công tác quản lý dự án, thiết kế, mua sắm, gia công, lắp dựng, hoàn thiện và bàn giao cho khách hàng.
Dịch vụ và sản phẩm kết cấu thép của chúng tôi tập trung bốn nhóm: Cơ sở hạ tầng công cộng, Công nghiệp nặng - Năng lượng, Công nghiệp nhẹ, Hệ thống giao thông và Sản phẩm cơ khí khác; góp phần tham gia xây dựng cho hơn 4000 công trình và xuất khẩu hơn 50 quốc gia và vùng lãnh thổ trên thế giới.
Tập đoàn Đại Dũng đang từng bước và mở rộng các sản phẩm mới khác nhau, đặc biệt các cấu kiện siêu trường, siêu trọng phục vụ cho ngành năng lượng tái tạo, phát triển dự án năng lượng tái tạo (vai trò nhà phát triển), mở rộng hạ tầng và cảng biển nhằm mở rộng quy mô sản xuất.
Review Đại Dũng
Học hỏi được nhiều đặc biệt trong quy trình lắp đặt kết cấu thép. Có quy trình làm việc, ở đây kỷ luật và an toàn hàng đầu