Hồ Chí Minh
Mô tả công việc
Stock & Sales Management:
-
To ensure an effective replenishment and complete orders in line with the company guidelines.
-
To demonstrate understanding of commercial tools to be able to support the Store Director
-
To drive sales to improve store performance and to support the Country Manager to reach budget.
-
To be aware of what is new in the delivery, what is expected on the next one and to manage the product available in the shop floor and stockroom accordingly.
-
Responsible for the stockrooms organization.
-
Responsible for Online storage in store and its organization.
-
To guarantee visual merchandising standards across the store.
-
To be responsible for the RFID and it’s devices.
Product/Commercial/Visual Management:
-
Ensure shop floor layout and new lines are merchandised according to according to/follow the Company guidelines/ operational policies and procedures.
-
Analyze daily business information & data and reacts to it accordingly.
-
Be in charge of planning the commercial and visual activity of the store in a daily/ weekly/ seasonal manner.
-
Work alongside the management team to ensure that the best RFID (Radio Frequency Identification) practice is in place at all times.
-
Control product level in the store.
Customer Service:
-
To follow the requirement of customer service consistently and drive the team to ensure that these requirement are maintained across the store.
-
To ensure a high level of customer service is offered in the store leading by example.
-
Drive, monitor and support customer service action plans.
-
To solve and manage customer issues as they arise and thrive for Customer satisfaction.
-
To understand and reinforce the company return policy.
-
To train the team in providing excellent customer service and follow up the requirements consistently.
Store Procedures:
-
To manage and oversee the complete of delivery process across the assigned stores and to react to unexpected circumstances when necessary.
-
To participate in the planning and manage the process of the stock take and sales preparation.
-
To support the Store Director in completing the Security Checklist and the General Services Guide and to ensure that all security procedures are followed in the store.
-
To support the Store Director to comply with the Health & Safety policy and responsibilities.
People Management:
-
To deliver exceptional customer service and drive the team to ensure that minimums are maintained across the store.
-
To be responsible for the training of the delivery and stockroom teams.
-
To prepare monthly rotas, daily planners and holidays according to business needs.
-
To coordinate the Management Meetings and encourage staff participation.
-
To be involved in the recruitment process in the store.
-
To support the Store Director in implementing the Company policies & effective hours management.
Health & Safety:
-
Ensure good housekeeping is maintained throughout all areas in the store and to communicate with the senior management team in case an incident happens.
-
Be aware of the risks employees and customers are exposed to and to be aware of safe work practices and company procedures to overcome them.
-
To know who the appointed First Aiders are in the store and to understand and promote the role of Health & Safety Champion.
Yêu cầu công việc
-
At least 1 year of experience in fashion retail chains (Big brands) at the same role/position
-
Or candidates with over 1 year of store management experience, and English proficiency, in Food and Beverage or Hospitality chains.
-
Strong communication, problem-solving, and team management skills.
-
Passion for fashion.
Quyền lợi được hưởng
-
Be trained in a professional environment.
-
Opportunities to develop career path in fashion retail.
-
Monthly commission bonus.
-
Annual performance bonus.
-
Employee Discount.
-
Parking Allowance.
-
13th month salary.
-
12 annual leave/year.
-
Social insurance.
Công ty TNHH Vòng Xanh là nhà phân phối chính thức và độc quyền thương hiệu xe đạp Giant International tại Việt Nam. Giant International là thương hiệu xe đạp lớn nhất thể giới có mặt tại hơn 50 quốc gia với đầy đủ các dòng sản phẩm xe đạp cho mọi đối tượng sử dụng. Vòng Xanh hiện tại có 5 showroom tại HCM và 43 đại lý trên toàn quốc và là nhà nhập khẩu và phân phối xe đạp thể thao lớn nhất Việt Nam. Công ty hướng đến mục tiêu 100 showroom trên toàn quốc vào 2025 và trở thành nhà cung cấp xe đạp hàng đầu cho mọi gia đình.
Tập thể Vòng Xanh được xây dựng trên nền tảng 5 Giá trị cốt lõi mà bất kỳ một nhân viên nào khi tham gia vào công ty cũng phải lĩnh hội. Các giá trị này tạo nên Văn hóa công ty và nền tảng cho sự phát triển mạnh mẽ trong những năm tới khi Công ty chuẩn bị mở rộng mạng lưới phân phối tại Việt Nam.
Review Vòng Xanh
Mình đã từng làm công ty này và chia tay công ty sau 4 tháng làm việc. Mình khuyên thật các bạn là không nên vào cty này làm đâu hoặc nếu có làm thì cũng đừng nên quá tâm huyết
Công ty đi làm cho dui thôi, chứ không biết bị đuổi bất cứ khi nào. Dui thì cho đi làm, buồn thì thông báo đuổi việc (nay báo mai nghỉ).
Bộ phận CS của cty này là phải đi nịnh nhân viên cũ, làm TMDT thì 1 mình 1 cõi, tự làm từ a-z mà doanh số thì đòi tăng liền trong vài tháng