• Shop Management:
o Opening and closing cash registers
o Balancing cash drawers
o Processing cash and card payments
o Packing products for customers
o Stock control and management (placing orders, receiving and storing stock, inventory checks)
o Keeping store and shelves tidy and clean
o Checking product conditions upon delivery and updating records
o Inputting data (purchase orders, inventory, sales) into files
• Greeting Guests and Customer Service:
o Actively greeting customers
o Assisting customers to find products
o Giving advice and guidance on product selection
o Handling customer inquiries
o Collecting customer information for database
o Sending emails and calling customers for promotions and events
• Sales:
o Tracking customer traffic and sales
o Making daily sales reports
o Sending daily reports to store manager
o Setting up store for tasting events
o Basic knowledge of products and sales processes
o Keeping up to date with promotions
• Bar Responsibilities
o Serving Guests: Provide attentive and friendly service to guests, ensuring their needs are met and enhancing their overall experience.
o Arranging Booking Calendar for Events: Manage and maintain the booking calendar for various events, ensuring all details are accurately recorded and communicated to relevant parties.
o Preparing Rooms: Set up and prepare event spaces as requested, ensuring that all necessary equipment and materials are in place for a successful event.
o Coordination with External Business Units: Liaise with external business units for event setup, including cleaning and other logistical support, to ensure all aspects of the event are handled efficiently.
o Manage and organize with suppliers to ensure that all necessary items are in stock and available for each event, coordinating deliveries and inventory as needed.
• Others report and other assignment by Retails Manager, ...PERSONAL SPECS
• Graduate in sales & marketing or business from university is a plus.
•At least 6 months' experience in Assistant Manager role of retail operation (ideally in similar industry)/ Customer Service in F&B/ Hospitality
• Good communication and customer service skills and proficient in Vietnamese and English
• Experience in retail of international brands and luxury goods is a plus
• Dynamic, self motivated with a pro-active attitude and desire overachieve set targets and KPI's.
• Strong understanding of inventory management and stock control
• Strong planning and organizational skillsWORKING TIME
• Working time: You will be required to work a maximum of 48 hours per week. You will also be expected to work local public holidays, as required by the business need from time to time. Specific working schedule: will be advised by the manager when start working at Mercantile Fine Drinks.
• Salary & Allowances:
- Competitive income with 100% salary and allowance on probation
- Gift on special occasion
- Salary review at least one times per year
- Annual Leave: will be 12 working days per calendar year, pro-rata for the 1st year of employment, max +7 Annual leave adding.
- Good Insurance added premium healthcare insurance
Alchemy Asia là công ty phân phối rượu mạnh cao cấp độc lập hàng đầu tại Việt Nam và Đông Nam Á với danh mục thương hiệu độc quyền trên một số thị trường Đông Nam Á dành cho các công ty rượu mạnh quốc tế mang tính biểu tượng bao gồm The Edrington Group (The Macallan, The Famous Grouse), Bacardi Limited (Grey Goose, Bacardi , Bombay Sapphire) Remy Cointreau International, Gruppo Campari và Proximo (Jose Cuervo, Kraken) cùng những người khác. Chúng tôi cũng giới thiệu loại rượu Four Pillars Gin nổi tiếng thế giới của Úc trong danh mục đầu tư của mình, một thương hiệu từng đoạt nhiều giải thưởng với các biến thể như Rare Dry, Christmas Edition, Bloody Shiraz và Negroni Gins.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm: BHYT, BHXH, BHTN
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
- Bóng đá
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- CÔNG TY TNHH ALCHEMY ASIA được thành lập năm 2013
Mission
CÔNG TY TNHH ALCHEMY ASIA đang cố gắng và không ngừng nỗ lực mỗi ngày để trở thành nhà cung cấp dịch vụ thương mại điện tử hàng đầu tại Việt Nam và Đông Nam Á. Để thực hiện được điều này, CÔNG TY TNHH ALCHEMY ASIA cung cấp đến các doanh nghiệp những giải pháp giúp cho việc kinh doanh trở nên dễ dàng và hiệu quả hơn, góp phần giúp các doanh nghiệp phát triển bền vững trong thời đại 4.0.