1. Product Strategy and Planning:
- Learn and analyze documents (English, Vietnamese) on technology development trends for consumer audio and home audio products in Vietnamese and world markets.
- Collaborate with the execution team to define and align product development strategies with overall business objectives.
- Conduct market research to identify trends, customer needs, and competitive landscape.
- Develop a comprehensive product roadmap based on market insights and company goals.
2. Brand Ideation and Conceptualization:
- Lead brainstorming sessions to generate innovative product ideas.
- Work closely with design and engineering teams to translate concepts into viable product prototypes.
- Evaluate and prioritize product concepts based on feasibility, market demand, and strategic alignment.
3. Project Management:
- Develop and maintain project timelines, ensuring timely delivery of products to market.
- Oversee the entire product development lifecycle, from concept to production.
- Manage budgets and resources effectively to meet project goals.
4. Market Launch:
- Develop and execute go-to-market strategies for new product launches.
- Develop advertising & promotion plans, and creative briefs and guide creative direction to meet objectives for all advertising, promotion, and public-facing communications, including print, digital, and video assets.
- Manage content, specs, sales kit, and updates for customer and internal touch points, participating in events, documenting business processes, and providing additional sales support.
- Develop communication training materials about products.
Requirements:
- Bachelor‘s degree in Product Design, Marketing, Business, or a related field.
- Minimum 2 years of experience in product development or brand & product marketing positions.
- Documenting, reporting, and presentation skills, SQL or Power BI is an advantage.
- Solid knowledge of e-commerce, and social media advertising.
- Strong research and data synthesis skills.
- Experience working in the audio, electronics, and Cross Border Seller industries is advantageous.
Benefits:
- Comprehensive benefits package: Social insurance, Health insurance, Periodic health examination
- Holiday entitlement: Saturday, Sunday / National Holidays & Annual Leave by the Labor Code
- 13th month salary
- Yearly company trip
- Exposure to strong mentorship and leadership examples
- Development of knowledge and understanding of audio/tech industries with a great network of notable partners and industry experts
- Be a valuable member of a close-knit, collaborative, and dynamic team that encourages networking and self-development
Location:
157 Nguyen Van Troi, Ward 11, Phu Nhuan District
5-7 D52, Ward 12, Tan Binh District.
Time: 9:00 - 18:00 Monday - Friday
Alchemy Asia là công ty phân phối rượu mạnh cao cấp độc lập hàng đầu tại Việt Nam và Đông Nam Á với danh mục thương hiệu độc quyền trên một số thị trường Đông Nam Á dành cho các công ty rượu mạnh quốc tế mang tính biểu tượng bao gồm The Edrington Group (The Macallan, The Famous Grouse), Bacardi Limited (Grey Goose, Bacardi , Bombay Sapphire) Remy Cointreau International, Gruppo Campari và Proximo (Jose Cuervo, Kraken) cùng những người khác. Chúng tôi cũng giới thiệu loại rượu Four Pillars Gin nổi tiếng thế giới của Úc trong danh mục đầu tư của mình, một thương hiệu từng đoạt nhiều giải thưởng với các biến thể như Rare Dry, Christmas Edition, Bloody Shiraz và Negroni Gins.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm: BHYT, BHXH, BHTN
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
- Bóng đá
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- CÔNG TY TNHH ALCHEMY ASIA được thành lập năm 2013
Mission
CÔNG TY TNHH ALCHEMY ASIA đang cố gắng và không ngừng nỗ lực mỗi ngày để trở thành nhà cung cấp dịch vụ thương mại điện tử hàng đầu tại Việt Nam và Đông Nam Á. Để thực hiện được điều này, CÔNG TY TNHH ALCHEMY ASIA cung cấp đến các doanh nghiệp những giải pháp giúp cho việc kinh doanh trở nên dễ dàng và hiệu quả hơn, góp phần giúp các doanh nghiệp phát triển bền vững trong thời đại 4.0.