Job Summary
The Procurement Supervisor is responsible for strategically sourcing, contracting, and managing the company's packaging supply to support production and business objectives.
Job Responsibilities
Ensure that the supply of packaging for the company is executed according to the 7Rs: right type - right quantity - right time - right place - right quality - right price - right service (payment methods, trade regulations, accounts receivable, etc.).
Classify, evaluate, and maintain current suppliers using a specific scoring system according to MPO standards, while also successfully developing new and capable suppliers.
Procurement Process Management: Ensure the procurement process is executed correctly and in compliance with the company's internal rules and procedures, including identifying procurement needs, supplier search, contract negotiation, order management, and post-purchase performance monitoring.
Manage Purchase Orders according to the QUOTIF standard (QU - Quality: Meets required quality, OT - On Time: On time as required, IF - In Full: Full quantity as required) for any new Purchase Requests that arise during the year.
Monitor the implementation of contracts/purchase orders, and resolve any issues that arise during the supplier's contract execution to ensure on-time delivery.
Analyze the market and control the supply sources to ensure the availability of packaging both in the present and future.
Proactively share information and connect with other departments in handling issues related to delivery and quality.
Perform settlement and handle issues related to records, procedures, delivery, receipt, contract termination, and coordinate with the accounting department to complete payments to suppliers.
Report the work results and improvement proposals to the Procurement Director.
Other Requirements
- Minimum 3 years of relevant experience in an equivalent position at FMCG or food manufacturing companies is a major advantage.
- Knowledge of procurement, with understanding and awareness of the packaging marketplace.
- MS Office
- Business English
- Strategic Sourcing
- Supplier Relationship Management
- Procurement Operations
- Cross-functional Collaboration
- Negotiation & Persuasion
- Consumer Centricity
- Innovation
- Ownership
- Passion for winning
- Purposeful Leadership
- Business Acumen
- Learning Agility
- Dealing With Ambiguity
- Vision & Strategy
- Talent Catalyst
- Leading The Change
- Integrity & Trust
- Stakeholder Management
- Collaboration
- Planning
- Problem Solving
- Result Driven
- Bachelors in Economics or Other relevant fields
Trọng tâm của CÔNG TY TNHH ANNAM GROUP là trở thành địa điểm và phân phối các sản phẩm thực phẩm, rượu vang, đồ uống và mỹ phẩm cao cấp, đồng thời chúng tôi hợp tác với các chuyên gia vận chuyển và phân phối hàng đầu tại Việt Nam, Campuchia, Lào, Myanmar cho ngành bán lẻ, dịch vụ thực phẩm.
Chính sách bảo hiểm
-
Tham gia BHXH, BHYT, BHTN sau thử việc theo quy định của luật lao động.
Các hoạt động ngoại khóa
- Được tham gia hầu hết các hoạt động nội bộ của công ty.
Lịch sử thành lập
- Ngày hoạt động: 09/04/2019
Mission
Tập đoàn Annam tập trung vào việc mang lại những sản phẩm và trải nghiệm chất lượng tốt nhất cho dân số đang phát triển, trẻ trung và đầy nhiệt huyết ở Đông Dương. Tất cả chỉ cần một trải nghiệm và chúng tôi sẽ chứng tỏ bản thân và bạn sẽ thấy lý do tại sao chúng tôi là công ty dẫn đầu về mọi khía cạnh phân phối thực phẩm và đồ uống trong khu vực!
Review ANNAM GROUP
Môi trường làm việc đầy thách thức và có nhiều thay đổi
Đầu bếp phòng chờ
Nơi tốt cho sự phát triển của bạn