E-commerce's Governance and Experience (GNE) is a global team responsible for ensuring our marketplace is safe and trustworthy for not only our users, but also sellers and creators. We value user satisfaction and work on policies, rules and systems to ensure quality. Service and Experience Team (SET) is part of the GNE organization. Our mission is to provide world-class service and experience for customers, sellers and creators. SET is looking for a Tier 2 Service Specialist role who is responsible for handling escalations and complex cases within the Customer/Seller/Creator Service team.
Roles & Responsibilities
- Manage customer/seller/creator enquiries escalated by Tier 1 teams in CRM tool.
- Identify root cause of escalated issues and provide appropriate resolutions in order to deliver excellent service. Summarize the Q&A and log in to the knowledge management tool.
- Promptly escalate critical/ high-risk cases to the appropriate authority.
- Coordinate with other teams/ departments to resolve customer issues, follow-up and make sure close-loop to all escalations.
- Look for opportunities to identify ongoing issues and eliminate repeat complaints, reduce escalation rate in order to enhance operating process and improve overall customer experience.
- Respond to internal and external customer escalations quickly, proficiently and professionally while meeting specific quality expectations.
- Adhere to established procedures and guidelines while providing quality customer service in order to meet and exceed department standards.
- Engage sellers to develop long-term relationships and confidence in TikTok E-commerce.
- Promptly escalate critical/ high-risk cases to the appropriate authority.
- Look for opportunities to identify on-going issues and eliminate repeat complaints, reduce escalation rate in order to enhance operating process and improve overall customer experience.
- Support ad-hoc projects and initiatives per business needs.
- BA/BS degree or equivalent practical experience.
- Requires a minimum of 2 years' experience in a customer service environment.
- Demonstrates effective, clear and professional written and oral communication.
- Eager to learn, initiative taker and problem-solver.
- Proactive and continuous improvement attitude.
- High problem solving and priority skills.
- Thrives in fast and dynamic environments.
- Ability to work under high pressure.
- Support business in shifts by following the local labor laws.
- Meticulous and organized.
- Have a good temper to handle disputes and emergencies.
- Must be customer service and result-oriented.
- Excellent skills for communicating and relating with both team members and customers.
- Experience in eCommerce or marketplace platforms is a plus.
- Works comfortably with Microsoft Word and Excel.
- Good written and verbal communication skills in English & Vietnamese.
SAMMI SHOP là chuỗi siêu thị mỹ phẩm chính hãng hàng đầu Việt Nam. Sau hơn 14 năm phát triển, Sammi Shop đã khẳng định được vị trí của mình trong ngành mỹ phẩm, trở thành địa chỉ mua hàng tin cậy của hơn 10 triệu khách hàng, với gần 30 cửa hàng trên toàn quốc tại các thành phố lớn như TP.HCM, Hà Nội, Quảng Ninh, Cần Thơ; Bắc Ninh, Thanh Hóa, Hải Phòng... Với sứ mệnh đem đến cho khách hàng những sản phẩm chất lượng cùng giá thành cạnh tranh, Sammi shop là đối tác chiến lược với nhiều thương hiệu mỹ phẩm nổi tiếng trên thế giới như Some by Mi, Dear.Klairs, Skin1004, 9 Wishes, By Wishtrend, I’m from, Bioderma, Vichy , La Roche Posay, Maybelline, Loreal,... Giờ đây, khách hàng có thể hoàn toàn yên tâm về chất lượng sản phẩm khi mua hàng tại Sammi Shop.
Chính sách bảo hiểm
- Được đóng BHXH
Các hoạt động ngoại khóa
-
Tham gia các chương trình team building,
-
Du lịch….
- Coffee
Lịch sử thành lập
- Sammi Shop là chuỗi siêu thị mỹ phẩm chính hãng và uy tín hàng đầu Việt Nam. Hoạt động từ 2009 đến nay, Sammi đã có gần 10 năm kinh nghiệp trong công cuộc trở thành tên tuổi chủ lực của ngành mỹ phẩm tại Việt Nam.
Mission
Sammi đã hợp tác chính thức và phân phối độc quyền nhiều thương hiệu mỹ phẩm nổi tiếng trên thế giới như Maybelline, Loreal , Cosrx, Benton, Murad, Klairs , Bioderma, Vichy , Laroch Possay, Instree, By Wishtrend, I’m from … Khi đến với Sammi Shop, khách hàng có thể tìm mua được những sản phẩm chính hãng với giá cả cạnh tranh nhất trên thị trường.