Main job duty/work:
- Handle inquiries from local business customers.
- Provide strong strategic leadership and coaching to the team, collaborate with Hong Kong and Vietnam team.
- Provide regular updates on market demand, competition and market positioning for Management.
- Exert best efforts for generating new sales, maintaining and expanding business with existing customers;
- Develop & execute effective sales and marketing strategy for the relevant market;
- Conduct market research to identify export/import opportunities creatively in Vietnam;
- Lead a well-performed sales team with sound coaching and guidance;
- Render quality services to customers;
- Hit pre-agreed sales targets;
- Effect good sales communications to customers and among the company's overseas offices;
- Generate Sales Leads proactively and respond to Routine Orders actively to promote business among the company's overseas offices;
- Make joint sales calls with the company's overseas sales personnel as required;
- Make business trips as required;
- Coordinate with other Global Accounts Manager in major bids;
- Check S.I. & AWB copies in a thorough and timely manner to minimize mistakes;
- Complete reports e.g. Monthly Sales Reports / KPI Report etc. ;
- Make good judgment on providing credit facilities, responsible for settling
- outstanding payment of one’s own account;
- Assist in ad hoc assignments as required.
Requirement:
l Bachelor’s degree in business or equivalent experience
l Minimum of 5 years Trade and Product development experience within the Freight Forwarding Industry
l Strong operational trade knowledge and familiar with Greater China market, direct sales experience
l Ability to work with different cultures and to manage cross functional interfaces, communicate and network using advanced inter-personal skills
l Self-disciplined, excellent problem solving, negotiation, selling, analytical, organizational and negotiation skills
l Authentic, positive, honest and open, result oriented and places great emphasis on customer focus
l Excellent English both written and spoken is required, good Mandarin is an advantage
Benefit:
Negotiable
Working hours: Monday to Friday (9:00 AM - 6:00 PM)
Work location: 18th Floor, Icon4 Tower, 243A De La Thanh – Lang Thuong Ward – Dong Da District – Hanoi City – Vietnam
Contact:
- Please send your CV via Inbox or email: [email protected], cc [email protected]
Gia nhập thị trường Việt Nam từ năm 2019, Công ty TNHH BEST Express Việt Nam nhanh chóng tận dụng mạng lưới dịch vụ sẵn có tại thị trường nội địa, tạo bước đệm vững chắc cho sự phát triển của BEST Express tại đây.
Sau gần 4 năm không ngừng xây dựng và phát triển, Best Express Việt Nam đã mở rộng mạng lưới khắp 63 tỉnh thành toàn quốc, đạt độ phủ dịch vụ lên đến 99% với hệ thống 36 trung tâm phân loại hàng hoá trải dài khắp cả nước với công suất xử lý đơn hàng lên đến hơn 2,2 triệu đơn/ngày.
Tại Đông Nam Á, mạng lưới dịch vụ BEST Express đã bao phủ khắp Thái Lan, Việt Nam, Malaysia và Singapore. Phần lớn các loại bưu kiện được chuyển phát tới mọi thành phố và thị trấn, trong đó chuyển phát nội địa có thể vận chuyển chỉ trong một ngày.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHYT, BHTN,...
- Được hỗ trợ Bảo hiểm tai nạn trong giờ làm việc lên đến 50 triệu đồng
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
- Năm 2007, BEST Express được thành lập.
- Năm 2019, BEST Express gia nhập thị trường Việt Nam
- Năm 2022, BEST Express đã tăng cường hoạt động và mở rộng vận hành hệ thống giao hàng tại 63 tỉnh thành của Việt Nam.
- Năm 2022, BEST Express đã ký kết thỏa thuận hợp tác với công ty Swift247 để cung cấp các giải pháp vận chuyển hàng hoá.
- Năm 2022, BEST Express đã mở rộng và phát triển dịch vụ, mang lại những lợi ích tiên tiến cho khách hàng.
- Năm 2023, BEST Express hợp tác với VNPAY triển khai giải pháp thanh toán QR Code, đồng thời tiến hành thử nghiệm với Công ty AIZEN Việt Nam để cải thiện quá trình vận chuyển hàng hóa.
Mission
Trao quyền làm chủ và làm giàu cuộc sống bằng việc áp dụng công nghệ và các mô hình kinh doanh mới tạo ra một chuỗi cung ứng liên tục thăng tiến, với mục đích mang lại dịch vụ đóng góp ý nghĩa cho xã hội