TikTok is the leading destination for short-form mobile video. At TikTok, our mission is to inspire creativity and bring joy. TikTok's global headquarters are in Los Angeles and Singapore, and its offices include New York, London, Dublin, Paris, Berlin, Dubai, Jakarta, Seoul, and Tokyo.
Why Join Us
Creation is the core of TikTok's purpose. Our platform is built to help imaginations thrive. This is doubly true of the teams that make TikTok possible.
Together, we inspire creativity and bring joy - a mission we all believe in and aim towards achieving every day.
To us, every challenge, no matter how difficult, is an opportunity; to learn, to innovate, and to grow as one team. Status quo? Never. Courage? Always.
At TikTok, we create together and grow together. That's how we drive impact - for ourselves, our company, and the communities we serve.
Join us.
The integrated marketing team crafts and executes integrated marketing and communications & campaign strategies that resonate with our diverse audience across SEA. The team builds brand awareness, drive user engagement, and enhance the overall shopping experience. Whether it's launching innovative marketing campaigns, optimizing user interfaces, or crafting compelling narratives, the team's contributions are essential to TikTokShop's success in SEA.
In this role, you will be responsible for understanding market and sellers and creators insights to contribute to the marketing strategy. This role will lead to the planning and execution of marketing activities, ensuring a seamless brand experience across all touchpoints. The specialist will collaborate with various teams and manage budgets to meet business objectives.
Roles & Responsibilities:
- Market and Audience Insights: Deeply understand the insights of shoppers, sellers, creators, and the overall market to contribute to the marketing annual plan and execution of the brand strategy
- Trend and Competitor Monitoring: Stay abreast of trends and competitor activities in the agile e-commerce landscape, and execute rapid responses to maintain competitiveness
- Campaign Management: Lead the planning and execution of marketing activities, including mega campaigns, TikTok Shopping Center campaigns, seller/creator programs, and CSR activities to build brand equity and meet business goals
- Brand Experience: Ensure a flawless brand experience across all touchpoints, delivering on time and in full.
- Performance Evaluation: Monitor and evaluate brand performance, recommending both ATL and BTL activities to ensure market success
- Cross-functional Coordination: Coordinate with local teams (Campaign, Creator, Merchants, PR, Legal, GR, CSR), regional teams (Marketing, Product,..), and external parties (agency/media and news/ influencers) to ensure project deliverables
- Budget Management: Accountable for budget analysis and management
Qualifications
Minimum Qualification:
- Minimum 4 years in Marketing, with experience in Marketing, Communication, Partnership/Event Management or relevant fields
- Strong understanding of seller relationship management systems and the ability to analyze seller, creator behavior and preferences
- Excellent project management and execution skills, capable of managing multiple projects simultaneously, including timeline creation, budget management, and team coordination
Preferred Qualification:
- Proficient in analyzing data and metrics to measure marketing campaign success and inform future initiatives
- Strong communication skills to effectively convey marketing plans and strategies to internal and external stakeholders
TikTok is committed to creating an inclusive space where employees are valued for their skills, experiences, and unique perspectives. Our platform connects people from across the globe and so does our workplace. At TikTok, our mission is to inspire creativity and bring joy. To achieve that goal, we are committed to celebrating our diverse voices and to creating an environment that reflects the many communities we reach. We are passionate about this and hope you are too.
Cốc Cốc - Trình duyệt & công cụ tìm kiếm địa phương đầu tiên tại Việt Nam..Công ty TNHH Cốc Cốc được thành lập vào năm 2010 với 03 sản phẩm cốt lõi: Trình duyệt, Công cụ tìm kiếm và Nền tảng quảng cáo; có sẵn trên cả nền tảng di động và máy tính để bàn. Để hiện thực hóa sứ mệnh: “Làm cho người Việt Nam hạnh phúc hơn khi tiếp cận hầu hết thế giới số”, Cốc Cốc không ngừng nỗ lực mang đến những sản phẩm phù hợp với nhu cầu của người dùng Việt Nam.
Nhiều năm liên tiếp, Cốc Cốc đứng thứ 2 thị phần Trình duyệt và Công cụ tìm kiếm Việt Nam: Với 29 triệu người dùng, Công cụ tìm kiếm thu hút hơn 574 triệu lượt tìm kiếm/tháng. Đó là lý do tính đến thời điểm hiện tại, Cốc Cốc đã vinh dự nhận được nhiều giải thưởng danh giá như: Giải Vàng “Make in Vietnam 2021”. Top 10 Sản phẩm Công nghệ Sao Khuê. Sản phẩm, Giải pháp số tiêu biểu, Giải thưởng Chuyển đổi số Việt Nam. Giải thưởng Nền tảng kỹ thuật số phục vụ công dân năm 2022.
Chính sách bảo hiểm
- Khám sức khỏe định kỳ
- Được hưởng Bảo hiểm sức khỏe nâng cao 24/7
- Được hưởng Bảo hiểm y tế/ xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Câu lạc bộ tiếng Anh, yoga, bóng đá…
Lịch sử thành lập
- Năm 2018, ba nhà sáng lập Nguyễn Thanh Bình, Lê Văn Thanh và Nguyễn Đức Ngọc thành lập Cốc Cốc (khi đó gọi là Công ty TNHH MTV Công nghệ Itim).
- Ngày 14/05/2013, chính thức ra mắt công cụ tìm kiếm Cờ Rôm+. Cùng trong tháng này, trình duyệt máy tính Cờ Rôm+ lần đầu được giới thiệu tại thị trường Việt Nam.
- Tháng 06/2013, trình duyệt Cờ Rôm+ đạt 01 triệu lượt tải sau một tháng ra mắt.
- Tháng 11/2013, chính thức ra mắt ứng dụng bản đồ số Nhà Nhà cho thị trường Việt Nam.
- Ngày 02/04/2014, đổi tên sản phẩm Cờ Rôm+ thành Cốc Cốc và thống nhất thương hiệu giữa các sản phẩm chính (trình duyệt Cốc Cốc, công cụ tìm kiếm Cốc Cốc, ứng dụng bản đồ số Cốc Cốc).
- Tháng 04/2014, chính thức ra mắt mạng quảng cáo trực tuyến Cốc Cốc.
- Tháng 09/2014, Cốc Cốc vượt qua Mozila Firefox, trở thành trình duyệt máy tính đứng thứ 2 tại Việt Nam. Đồng thời, Cốc Cốc vượt Facebook về lượng người dùng hàng ngày.
- Tháng 11/2014, đổi tên công ty thành Công ty TNHH Cốc Cốc.
- Tháng 03/2015, Cốc Cốc được tập đoàn Hubert Burda Media (Đức) cam kết đầu tư 14 triệu USD.
- Năm 2016, Cốc Cốc trở thành nhà hiển thị quảng cáo (Publisher) trên nền tảng máy tính đứng thứ 2 tại thị trường Việt Nam.
- Năm 2018, chính thức ra mắt trình duyệt di động Cốc Cốc (Cốc Cốc Mobile) trên các nền tảng Android, iOS sau 2 năm thử nghiệm.
- Ngày 02/05/2018, chính thức ra mắt dịch vụ hoàn tiền mua sắm trực tuyến Rủng Rỉnh.
- Năm 2019, ra mắt tính năng Cốc Cốc Đọc tin trên trình duyệt máy tính và di động.
- Tháng 06/2020, Cốc Cốc Mobile vượt UC Browser, trở thành trình duyệt di động đứng thứ 4 tại Việt Nam.
- Tháng 11/2020, Cốc Cốc Mobile lần đầu đạt vị trí Top 1 ứng dụng miễn phí trên Apple App Store tại thị trường Việt Nam.
- Tháng 12/2020, Cốc Cốc Mobile vượt qua các quy định nghiêm ngặt của Apple để trở thành một trong những trình duyệt mặc định trên iOS 14.
- Tháng 12/2020, ra mắt cụm tính năng Cốc Cốc Học tập trên công cụ tìm kiếm Cốc Cốc.
- Tháng 12/2020, Cốc Cốc chính thức đạt mốc 25 triệu người dùng trên tất cả các nền tảng.
- Năm 2021, Cốc Cốc Mobile đạt 15 triệu lượt tải trên tất cả các nền tảng.
- Tháng 04/2021, là một trong 10 doanh nghiệp đứng đầu giải thưởng Sao Khuê 2021 với nền tảng quảng cáo Cốc Cốc.
- Tháng 12/2021, đạt 02 giải tại giải thưởng Chuyển đổi số Việt Nam 2021 với trình duyệt Cốc Cốc và công cụ tìm kiếm Cốc Cốc.
- Tháng 12/2021, đạt Giải Vàng tại giải thưởng Make in Việt Nam 2021 với công cụ tìm kiếm Cốc Cốc.
- Năm 2022, Cốc Cốc chính thức đạt mốc 28 triệu người dùng trên tất cả các nền tảng.
- Tháng 07/2022, chính thức được Bộ Thông tin và Truyền thông công nhận là Nền tảng số phục vụ người dân 2022.
- Tháng 09/2022, vinh dự đồng hành cùng Bộ Thông tin và Truyền thông trong dự án Phổ cập kỹ năng số cho Tổ công nghệ số cộng đồng tại 63 tỉnh thành.
- Tháng 12/2022, đạt Danh hiệu Top 10 Sản phẩm - Dịch vụ Tin dùng Việt Nam 2022.
Mission
Giúp người Việt hạnh phúc hơn bằng cách sử dụng tối đa tiềm năng thế giới số.
Review Cốc Cốc
Công việc tốt, môi trường làm việc tích cực
Đồng nghiệp tốt, cơ hội thăng tiến cao
Nơi làm việc tốt(GL)