- Global Leading Multinational Company|Play critical impact to drive business in Viet Nam
Our client is a global leader which provides chemicals and services to food and beverage (F&B) manufacturers, among other industries.
Job Description
Key Responsibilities:
- Business Strategy & Execution:
- Develop and execute regional business plans for sales, profitability, and expenses.
- Monitor business performance, identify growth opportunities, and drive divisional initiatives.
- Customer Management:
- Oversee service strategy, ensure account profitability, and foster key customer relationships.
- Lead sales promotions and business reviews to enhance service and product value.
- Team Leadership:
- Recruit, lead, and develop team members to achieve performance targets.
- Build a collaborative environment and identify talent development and succession plans.
- Business Development:
- Drive new business through targeted prospecting and manage contract negotiations and deal closures.
- Safety Leadership:
- Foster a strong safety culture, ensuring compliance with all safety guidelines.
The Successful Applicant
Qualifications:
- 10+ years industry experience - field and corporate experience highly desired
- Bachelor's degree, preferably in a related field.
- Strong sales aptitude and experience leading a team of sales professionals
- Proven success in delivering results in a high growth environment
- Experience working with and knowledge of computers (e.g., MS Office suite)
- Exceptional interpersonal, communication, and presentation skills
- Excellent organization and follow-up skills
- Ability to work independently, under pressure, and with little direction
- Driver's license
- Fluency in English and country specific language
- Ability to travel extensively
Team Building:
- Prioritises training and employee development.
- Fosters a supportive environment for team success.
- Sets high standards and leads by example.
- Manages performance fairly and consistently.
- Understands the organisation and its customer base.
- Uses analytic to achieve business goals (profit, budget, sales).
- Develops strategies based on customer needs and market trends.
- Stays informed on new prospects and competitors.
- Navigates complex situations with flexibility.
- Persuades and negotiates at all levels.
- Builds trust and adapts to diverse people and situations.
- Very competitive package with fix base package and attractive bonus incentive scheme.
- Car Allowance
- Private Health Care
- Future Leader
- Flexible work arrangement
Quote job ref: JN-092024-6528948
Tập đoàn Crystal International được ông bà Kenneth Lo thành lập tại Hồng Kông vào năm 1970. Lúc mới thành lập, chúng tôi có một xưởng với một vài máy may và khung dệt kim sản xuất áo len.
Ngày nay, chúng tôi có khoảng 20 cơ sở sản xuất tự vận hành trải rộng trên 5 quốc gia. Với lực lượng lao động khoảng 80.000 người, chúng tôi cung cấp hơn 470 triệu sản phẩm may mặc mỗi năm cho các thương hiệu may mặc tốt nhất trên thế giới, cung cấp cho họ sản phẩm phù hợp vào đúng thời điểm với mức giá hợp lý. Các sản phẩm may mặc đa dạng của chúng tôi bao gồm trang phục phong cách sống, đồ denim, trang phục thân mật, áo len và đồ thể thao cũng như trang phục ngoài trời.
Mô hình kinh doanh đồng sáng tạo của chúng tôi rất quan trọng để đạt được và nâng cao vị thế dẫn đầu ngành của chúng tôi nhờ sự kết hợp mạnh mẽ giữa kinh nghiệm trong ngành gần 5 thập kỷ của chúng tôi, mối quan hệ hợp tác lâu dài với các thương hiệu may mặc hàng đầu toàn cầu, danh mục sản phẩm đa dạng và đa dạng nền tảng sản xuất quốc gia, đã thúc đẩy khả năng của chúng tôi trong việc liên tục tung ra các sản phẩm mới thành công về mặt thương mại cho khách hàng.
Chúng tôi đã phát triển dựa trên văn hóa doanh nghiệp quan tâm đến "Vì lợi ích lớn hơn" - trong đó lợi ích của khách hàng, đồng nghiệp, xã hội và môi trường toàn cầu là ưu tiên hàng đầu của chúng tôi. Chúng tôi tin rằng tính bền vững cho phép chúng tôi tạo ra "giá trị chung" cho các cổ đông và các bên liên quan thông qua quy trình kinh doanh của mình. Để đạt được mục tiêu này, chúng tôi áp dụng cách tiếp cận toàn diện về tính bền vững bằng cách sử dụng năm trụ cột: Môi trường, Đổi mới, Tính toàn vẹn của sản phẩm, Chăm sóc nhân viên và Sự gắn kết với cộng đồng.