- Supports planning of sales strategy and maintains ongoing plan to prioritize portfolio of accounts and maintain relationships throughout the year. Interfaces with customers primarily remotely (video, phone, email) to promote and sell UL products and services.
- Uses technical credibility to build relationships with buyers and centers of influence.
- Under moderate level of guidance, drives sales process from beginning to end, leveraging support from Sales Support Specialists and Inside Sales Executives when necessary.
- Follows up with customer to ensure renewal of services where applicable.
- Actions on opportunities to sell specialty product / services.
- Meets with new logo prospects from inbound and outbound channels to qualify their needs, understand decision-makers, and land new customers.
- Supports discovery, opportunity identification, proposals, and closing for sales of core UL products and services.
- Leverages technical support (engineers) when customer has a qualified need.
- Creates and maintains pipeline of new logo prospects to supplement existing account activities, owns new logo process through close of sale.
- Brings in additional resources when advantageous to support sales process, and delegates leadership of the sale to Technical Inside Sales Executives for highly technical or specialized products / services.
- Transitions implementation to success / fulfillment teams after sales have been closed to ensure seamless service delivery.
- Where applicable, supports development of GAM and SAM multi-year account plans in TIC by providing insight on area of specialization (specific product/ service).
- Supports remaining account managers on discovery and opportunity identification for assigned specialty products / services.
- Works under the close guidance of account managers (GAMs, SAMs) to seamlessly work with customers throughout the sales cycle.
- Provides any necessary information to SAM and GAM during account planning process on potential growth opportunities within assigned solution area.
- Bachelors and/or graduate degree in engineering or related field preferred. Proficient in MS Office (Word, PowerPoint, Excel, Outlook), and CRM software.
- Relevant technical capabilities related to assigned specialty product / service
- 2+ years of related sales experience in third testing service for Softlines, Hardline, Furniture/ Toys.
- English in good communication, additional language such as Chinese, Korea is plus
- Deep knowledge and experience with specialty product / services within assigned TIC portfolio.
- Proven ability to meet and exceed sales targets.
- Business acumen and deep understanding of business sales processes.
A global leader in applied safety science, UL Solutions (NYSE: ULS) transforms safety, security and sustainability challenges into opportunities for customers in more than 110 countries. UL Solutions delivers testing, inspection and certification services, together with software products and advisory offerings, that support our customers’ product innovation and business growth. The UL Mark serves as a recognized symbol of trust in our customers’ products and reflects an unwavering commitment to advancing our safety mission. We help our customers innovate, launch new products and services, navigate global markets and complex supply chains, and grow sustainably and responsibly into the future. Our science is your advantage.
GIỚI THIỆU CHUNG
PDCA là tổ chức đào tạo và tư vấn bài bản nhất về Hệ thống và Quy trình giúp chủ doanh nghiệp đi lên từ nghề Tự động hóa để Giải phóng lãnh đạo.
PDCA LÀ AI?
PDCA là trường đào tạo CHỦ DOANH NGHIỆP bài bản đầu tiên tại Việt Nam, chuyên tổ chức đào tạo và tư vấn giúp giải phóng lãnh đạo doanh nghiệp vừa và nhỏ, đi lên từ nghề bằng giải pháp tự động hóa và các mô hình tăng trưởng bền vững theo phương pháp cầm tay chỉ việc.
PDCA là nơi các chủ doanh nghiệp có thể tìm thấy các giải pháp hỗ trợ tốt nhất cho doanh nghiệp của mình.
TẠI SAO LẠI ĐẶT LÀ PDCA?
Với tên gọi lấy cảm hứng từ một chu trình quản lý, PDCA hướng tới việc đồng hành, hỗ trợ các doanh nghiệp Việt Nam xây dựng một cộng đồng doanh nghiệp hoạt động bài bản, phát triển, tự động để nhân bản doanh nghiệp, hướng tới đi kinh doanh quốc tế.
LÝ DO PDCA RA ĐỜI?
PDCA ra đời dựa trên chu trình quản lý Plan – Do – Check – Act, dưới sự dẫn dắt tài tình của chủ tịch Hoàng Đình Trọng – tác giả của 2 cuốn sách bán chạy “Sách Giải phóng lãnh đạo” và “Tự động hoá doanh nghiệp”. Bằng những thành tích và giá trị đóng góp cho cộng đồng, ông đã được vinh danh top 10 lãnh đạo doanh nhân tiêu biểu và được chủ tịch nước trao tặng bằng khen năm 2015.
Với hơn 12 năm kinh nghiệm và sau rất nhiều thất bại với 8 lần “đập đi xây lại” công ty, ông thấu hiểu những khó khăn và mong muốn xây dựng lại các tổ chức một cách bài bản hơn. Và PDCA đã ra đời trong nỗi trăn trở và khát vọng nâng tầm các doanh nghiệp. Sau gần 6 năm tổ chức, với rất nhiều giải pháp đào tạo online, offline, các ấn phẩm sách, các tài liệu hướng dẫn theo phương pháp cầm tay chỉ việc nhằm giúp các nhà quản lý, các lãnh đạo có tư duy làm doanh nghiệp bài bản.